Waar zou jij heen gaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:47

yellabrenda11 en katleen123:ik snap jullie ook wel hoor,ik geef jullie gelijk maar ik geef alleen maar mijn mening.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:48

Dus? Omdat jij weinig keus hebt, moet je paard daar maar onder lijden?
Of vertel je je paard: Jaaaa sorry dat je de hele dag in een klein hokje staat, en dat je daardoor nu zo'n stress hebt dat je bent begonnen met luchtzuigen, en dat je er helemaal stijf uit komt door al dat stilstaan, maar ik vind het zo leuk om iedere dag een uurtje op je rug te zitten, snap je???
En dan zegt jou paard: Ohhh jahoor ik snap het, ik ben maar een gebruiksvoorwerp, neehoor maar ik ga in dit ene uurtje even de sterren van de hemel lopen, daarna weer stilstaan, ben ik op mijn 15e al lekker kapot. :j

Ik stel het even heel heel scherp, dat weet ik heel goed. Maar wake up ts, alsjeblieft! Er zijn vast mensen uit de omgeving die je verder kunnen helpen.
Zelf zit ik iedere dag 3 kwartier op de fiets (en daarvoor 1 uur en een kwartier!) maar ik slaap goed omdat ik weet dat mijn paard het goed heeft. Wei, vriendjes, paddock met droog plekje en schuilstal. Ja, dat is wat mijn hobby pas echt leuk maakt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:51

Hier in de omgeving (Amsterdam dus ;) ) zijn anders genoeg stallen die iets beters te bieden hebben dan deze 2 hoor TS. Even verder zoeken dus.
Ik weet alleen niet wat je eisen zijn, of het bedrag dat je er max aan uit wilt geven. Want in de randstad is weinig goedkoop, zeker als je alles erop en eraan (niet zelf uitmesten etc.) wilt hebben.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 19-09-11 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:52

ik zou voor geen een kiezen.
maar als het echt moet stal 2
ik vind stal 1 echt te ranzig :(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:53

Ik vindt beide geen optie. Er is vast wel iets veel beters te vinden in de omgeving. Je zult alleen moeten zoeken.
Stal 2 te weinig buiten en veel te weinig uitmesten. 1x in de 2 weken vindt ik erg weinig.
Stal 1 is ook niets met al die blub.
Ik zou eerder gaan voor een stal waar ze op z'n minst een paddock hebben waar bijvoorbeeld een groot gedeelte is bestraat.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 19-09-11 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 17:53

Gypsy schreef:
Dus? Omdat jij weinig keus hebt, moet je paard daar maar onder lijden?
Of vertel je je paard: Jaaaa sorry dat je de hele dag in een klein hokje staat, en dat je daardoor nu zo'n stress hebt dat je bent begonnen met luchtzuigen, en dat je er helemaal stijf uit komt door al dat stilstaan, maar ik vind het zo leuk om iedere dag een uurtje op je rug te zitten, snap je???
En dan zegt jou paard: Ohhh jahoor ik snap het, ik ben maar een gebruiksvoorwerp, neehoor maar ik ga in dit ene uurtje even de sterren van de hemel lopen, daarna weer stilstaan, ben ik op mijn 15e al lekker kapot. :j

Ik stel het even heel heel scherp, dat weet ik heel goed. Maar wake up ts, alsjeblieft! Er zijn vast mensen uit de omgeving die je verder kunnen helpen.
Zelf zit ik iedere dag 3 kwartier op de fiets (en daarvoor 1 uur en een kwartier!) maar ik slaap goed omdat ik weet dat mijn paard het goed heeft. Wei, vriendjes, paddock met droog plekje en schuilstal. Ja, dat is wat mijn hobby pas echt leuk maakt.

mijn paard doet van alles behalve lijden!!

want als het mij allemaal niets kon schelen zou ik niet vragen wat andere mensen zouden doen etc..

hier ligt alles onwijs laag...dus het is bijna overal blubber..er is nieuw zand ingegooit..maar ja 2 weken is het weer blubber

Dus wat is dan wijsheid? ik wil niet dat mijn paard 24 uur per dag binnen staat,en als ik wel op zo een stal zou gaan staan...dan zou ik er voor zorgen dat hij een aantal uren per dag zoiezo buiten komt te staan..

Maar in de blubber 24 uur per dag is ook geen pretje...

Fenrir

Re: Waar zou jij heen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:54

Waar in A'dam woon je? Hoe ver ben je bereid te reizen (wat voor vervoersmiddel heb je)?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:55

Laatst bijgewerkt door Resfeber op 19-09-11 17:59, in het totaal 3 keer bewerkt

YelaBrenda11

gypsy,ik begrijp je standpunt,maar wat wil je ermee bereiken?
Dat TS haar paard verkoopt? Als TS nou op het punt stond een paard te kopen,dan begreep ik het en zou ik ook zeggen'wacht nog even tot je op een betere plek woont.

Maar met deze reactie ( die overigens voor een groot deel klopt) bereik je niets..

Sjors

laten we 1 ding voorop stellen: in de blubber staan is beter dan is de stal ;)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:56

Ben ook erg benieuwd daarnaar! Heb je een auto?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:57

Sjors493 schreef:

Misschien wel zeker als ze maar 1x in de 2 weken uitmesten. Ze kunnen vrij bewegen maar je zit wel met rotstraal en mok die op de loer liggen waar je slecht/niet vanaf komt als ze altijd in de blub staan.

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 17:59

Sjors493 schreef:

tja dat is de keuze...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:00

Dat is super TS!
Sorry dat ik het zo scherp stel, maar het is zo zonde om idd met blubber of altijd maar binnen staan genoegen te nemen terwijl het beter kan.
Een optie is bestraten bv, hier hebben we dat ook, werkt perfect. :)

Mijn eerste stalling was bv op nog geen 20 min rijden van het centrum van antwerpen. Mis geeft dat een beetje moed? Het is er echt wel als je goed zoekt.

YelaBrenda11: Laten zien dat het echt anders kan. Zoals meerdere mensen zeggen, ze hoeft hier echt geen genoegen mee te nemen.

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:01

Gypsy schreef:
Dat is super TS!
Sorry dat ik het zo scherp stel, maar het is zo zonde om idd met blubber of altijd maar binnen staan genoegen te nemen terwijl het beter kan.
Een optie is bestraten bv, hier hebben we dat ook, werkt perfect. :)

Mijn eerste stalling was bv op nog geen 20 min rijden van het centrum van antwerpen. Mis geeft dat een beetje moed? Het is er echt wel als je goed zoekt.

YelaBrenda11: Laten zien dat het echt anders kan. Zoals meerdere mensen zeggen, ze hoeft hier echt geen genoegen mee te nemen.

Dat bestraten heb ik gevraagt of dat mocht..antwoord " nee"

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:03

Da's wel jammer dan. Maar nogmaals, gewoon verder kijken dan deze twee stallen.
Desnoods bij een boer een weitje huren, medehuurders zoeken, stuk ervan bestraten, schuilstalletje neerzetten, klaar. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:04

Gypsy, bij een boer een weitje huren is hier in de omgeving niet zo makkelijk. En vaak reteduur.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:05

TS, zat er niks tussen in de links die ik je gaf?

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:07

Gypsy schreef:
Da's wel jammer dan. Maar nogmaals, gewoon verder kijken dan deze twee stallen.
Desnoods bij een boer een weitje huren, medehuurders zoeken, stuk ervan bestraten, schuilstalletje neerzetten, klaar. :)

nou weitje huren is onmogelijk hier,een schuilstalletje neerzetten kun je hier in de buurt helemaal wel vergeten...

en dat is geen antwoord van " het is onmogelijk "maar ik heb dat allemaal al geprobeert..

want dan is er geen water...geen electriciteit....in de zomer is het dan wel leuk..totdat de winter er aan komt:(

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:08

TinekeHorses schreef:
TS, zat er niks tussen in de links die ik je gaf?

nee want dat had ik al gevonden hier op bokt :D

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:10

richting amsterdam noord, twiske, zaandam, ..., of buitenveldert, of zwanenburg, via de amstel heen te fietsen, of door het amsterdamse bos naar wennekers, aalsmeer of via diemen naar weesp, muiden, ...

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:14

Vind het allebei geen ideale stallen als ik het zo hoor, maar als ik zou moeten kiezen, dan zou het optie 2 worden. Een stal eens in de twee weken schoonmaken vind ik naar mijn idee wat weinig (zeker als je paard een smeerpoets is). Het voordeel is wel dat je ook zelf kunt mesten, maar mag je dan ook gewoon stro pakken etc? Misschien dat je een afspraak kunt maken met de staleigenaar dat je zelf mest en vervolgens nieuw stro in de stal doet. En stel nou dat je met iemand een afspraak kunt maken dat diegene je paard binnen of buiten zet met zijn/haar paard, dan zou dat toch helemaal mooi zijn?

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:18

Adamootje schreef:
Vind het allebei geen ideale stallen als ik het zo hoor, maar als ik zou moeten kiezen, dan zou het optie 2 worden. Een stal eens in de twee weken schoonmaken vind ik naar mijn idee wat weinig (zeker als je paard een smeerpoets is). Het voordeel is wel dat je ook zelf kunt mesten, maar mag je dan ook gewoon stro pakken etc? Misschien dat je een afspraak kunt maken met de staleigenaar dat je zelf mest en vervolgens nieuw stro in de stal doet. En stel nou dat je met iemand een afspraak kunt maken dat diegene je paard binnen of buiten zet met zijn/haar paard, dan zou dat toch helemaal mooi zijn?

de paarden stonden geen meter hoog,en vond ze er netjes bij staan bij stal 2

en dat vertelden die man dus al,dat je wel onderling met elkaar kan afspreken om ze binnen te zetten of buiten.
maar stal 2 is vrij klein,en ik ken ook niemand.
Dus dat is dan gewoon kijken hoe het loopt

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:21

kijk even hier, wel gauw bellen http://link.marktplaats.nl/482292753

Citaat:
PER 1-10 OPENEN WIJ EEN PENSIONSTAL /MANEGE AAN DE OUDE SCHIPHOLWEG OP HET TERREIN VAN DE DRAVERSTAL.
U KUNT BIJ ONS TERECHT VOOR PENSIONSTALLING MET WEIDEGANG HET HELE JAAR DOOR.
U KUNT BIJ ONS TERECHT VOOR LESSEN IN VERSCHILLENDE DISIPLINES DRESSUUR SPRINGEN WESTERN .
U KUNT BIJ U PENSIONSTAL OOK NOG EEN APART LANDJE HUREN WAAR U PAARD OF PONY HET HELE JAAR OVERDAG OP KAN EN ZOMERS 24/7.
U KUNT BIJ ONS OOK EEN PAARD LEASE.

DE STALLING IS OP BASIS VAN VOLPENSION 250.00 EURO PER MAAND.inclusief mesten
DE APARTE LANDJES ZIJN 60.00 EURO PER MAAND .
WIJ KUNNEN OOK BINNEN EN BUITEN ZETTEN VOOR U .kosten 1.50 pk of 35 euro per maand
WIJ HEBBEN EEN ALLWEATER BUITENBAAN EN EEN KANTINE EN EEN APARTE AFGESLOTEN ZADELKAMER.

PS U MAG BIJ ONS DE HELE DAG KUIL VOEREN DAT ZIT BIJ DE PRIJS INBEGREPEN .

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:24