Tijn8 schreef:@ asjemenou
Waarom haal je iedere week de hele stal leeg???
Dat heb ik bij vlas nog nooit gehoord, normaal haal je alleen de natte plek eruit of haal je 1x per 2 a 3 maanden de stal leeg en vul je die weer opnieuw.
Het lijkt met dat je moeilijk een mooi bed krijgt als je de stal helemaal leeg haalt iedere week.
Ik haal de stal iedere week leeg omdat dan het vlas echt rood is gekleurd en naar rotte eieren ruikt. Mijn Belgje is echt een varken. Aan het eind van de week haal ik ook alleen de natte plekken eruit --> dat is dus bijna de hele stal leeg.
Echt waar, elke dag alleen het poep en de natte plekken eruit maar toch is het niet anders dan dat we elke week opnieuw beginnen. het is wel een enorme meerprijs, maar goed, haar voetjes staan in elk geval droog, meer interesseert me niet.
Onze stal kost overigens 330 per maand, plus zelf inkopen van vlas wat ongeveer op 80 euro per maand neerkomt. Daarbij betaal ik ook aanzienlijk meer omdat ik graag veel hooi/kuil voer ipv kilo's biks.
Hier in de omgeving ben je al blij als je een stal hebt voor 300 euro .... meeste zijn zelfs zonder weiland of paddocks.
Binnenkort verhuizen we naar een andere stal 350 euro in de maand maar dan wel gebruik van winterpaddocks en zomers veel weidegang.