Hoeveel betaal jij voor de stalling van jou shetlander?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy1990

Re: Hoeveel betaal jij voor de stalling van jou shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:02

Bij ons op stal, in de randstad (bij Haarlem), betaal je voor je shetlander 112,50 per maand.
Dit is inclusief ontwormen maar niet inclusief enten geloof ik!
Voor dat geld moet je wel zelf (met een groepje) regelen dat hij buiten komt en binnen gehaald wordt!

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:10

Shetjes vallen bij ons op stal onder de pony-prijs en betalen dus 100 euro per maand.
Daarvoor heb je een stal van 3 x 3, water (in de zomer en zolang het weer het toelaat via drinkbakjes in de stal. Anders via emmers uit een reservoir).
We hebben een paddock direct aan de stallen van 19 x 25 en dan 2 weides van beide 3/4 ha. In de winter kunnen we ook gebruik maken van de grote weide van 1,5 ha met schuilstal (andere 2 weides hebben geen schuilstal, wel beschutting door bomen).
paarden komen dagelijks op de weide, tijdsduur is afhankelijk van wat de eigenaar wil en/of wat er onderling wordt afgesproken.
Kosten voor hooi/sto/voer zijn nog voor jezelf.
Kosten voor weidebeheer ed zijn voor de verhuurder.

Dit is voor een stalling in belgie (vlaams Brabant)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:16

Onze shet staat op de manege. Ze heeft hier een eigen weilandje met schuilstal ( op den duur zal ze overdag met nog een pony komen te staan ). Ze krijgt 2 ker per dag hooi en brokjes en mogen de binnenbak gewoon gebruiken en haar schuilstal is dik opgestrooid met stro en wordt uitgemest. Hoefsmid en dergelijke is voor onze kosten. Wij betalen 25 euro voor haar, een super prijsje voor alles wat ze kan en krijgt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 02:50

Ik betaal €60 in de maand voor Luna. (heel het jaar). Ze staat met 5 andere shets 24/7 op een grote wei (een soort paddock paradise). Er hoeft niet uitgemest te worden, en krijgen in de winter hooi. Water drinken ze uit het slootje of uit een bak die de staleigenaar in de gaten houdt. Er wordt nog gewerkt aan een schuilstal. Enten, ontwormen, voer is voor eigen kosten. Ze staat in hoek van holland.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:07

Evelli schreef:
IngridM schreef:
Nee maar als er 2 instaan vind ik het wel een ander verhaal ja.....

Maar als ik mijn ene merrie straks verkocht heb, betaal ik nog steeds net zoveel als nu met twee erin :)

En dat snap ik dan niet, dan verbruik je minder eten, stro etc. Dus kan er best wat vanaf !

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:19

ik betaal een vaste kale huur voor mijn haflinger met uitloop,zandpaddock en weide.mijn shetlander mocht daar gratis bij.in de stal heb ik een constructie gemaakt dat hij bij slecht weer ook een eigen stalhoekje heeft.
hooi (momenteel extreem duur!),zaagsel(stro is te duur) en biks moet ik zelf kopen ,uiteraard ook entingen/wormenkuren.
er wordt alleen sóchtends gevoerd wat ik klaar zet,verder doe ik alles zelf.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TKD6KPCA.jpg

ik ben ong 180/200 kwijt voor beide.
ik woon in randstad,zuid holland
Laatst bijgewerkt door casanova op 20-09-11 09:34, in het totaal 3 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:25

IngridM schreef:
En dat snap ik dan niet, dan verbruik je minder eten, stro etc. Dus kan er best wat vanaf !

Zou je bijna denken :+ Maar nee :) zo werkt het niet altijd :)

ImperialR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:32

Ik sta op een prive stal en betaal 80 euro per maand. Dan heb ik een rijbak en hij staat op het weiland.
In de winter gaat hij 's avonds op stal en dan betaal ik ook nog apart de kosten voor hooi en stro.
Hij wordt dan binnen en buiten gezet en gevoerd.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:49

Wij huren een land van 2/3 hectare voor 200,- per jaar in Overijssel. Dit is alleen het land, de rest moeten we zelf bijbetalen.
Deze prijs is wel uitzonderlijk laag!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:27

hoi ik betaal 95 euro voor een shetboxje met inclus stro en kuil/hooi naar behoefte.. zelf koop ik dan de bix meusli en alle dingetjes die je verder nodig hebt.
Zomers 24/7 buiten in groep tenzij het echt hoost en onweert dan worden ze binnen gezet.
S,winters snachts op stal en overdags in een paddock met schuilhok
dit alles in omgeving berkel...

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:13

Mijn 2 minishets staan met zn tweetjes in een ruime stal,en ik betaal 120 euro voor die ruimte.
Als ik voer klaarzet word het in de ochtend en avond gegeven.
Zelf uitmesten,hooi en bodembedekking bestellen,voer bestellen of halen,en zelf je paardjes laten wandelen of losgooien in de nabij gelegen paardenbuitenbak.
Het is een kleinschalige prive stal,dus onzettend gezellig onderling,en paardjes hebben het erg naar hun zin daar :D
Aangezien ik in hartje denhaag sta...ben ik heel blij met deze plek,want de prijzen van manege`s en pensions zijn torenhoog!

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:24

ik betaal 200 euro all in voor mijn 2 shetters.
dus 100 per shetter .
staan 24/7 buiten , krijgen een schone schuilstal met stro , krijgen ruwvoer en 2x daags een beetje brok .
hoeven bekappen zit erbij + ontwormen .
ook een kantine met drankjes en toiletten.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 00:30

Neptunus schreef:
ik betaal 200 euro all in voor mijn 2 shetters.
dus 100 per shetter .
staan 24/7 buiten , krijgen een schone schuilstal met stro , krijgen ruwvoer en 2x daags een beetje brok .
hoeven bekappen zit erbij + ontwormen .
ook een kantine met drankjes en toiletten.

Toilet hebben wij ook sinds kort :D

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 04:59

toilet is altijd handig :D

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:17

Ik betaal voor mijn shet 100,- euro per maand. Ze staat 24/7 buiten (paddock, 's zomers 's ochtends wei), ze krijgt hooi, water en de mest wordt geruimd (2x per dag). Dus ik hoef niks te doen verder dan aandacht geven en zelfs zorgen voor wormenkuur / inentingen :)