paard bij huis goedkoper?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:12

Hoe komen mensen er toch steeds bij dat een paard aan huis goedkoper zou zijn dan op een pensionstalling? Tja, misschien als je paard enkel op de weide loopt maar anders volgens mij niet.
Ik ben in ieder geval zeker weten duurder uit, vlas- hooi- brok kost mij per paard per maand al ruim over de 100,- Maar daarmee ben ik er nog lang niet, als we de tijd, afschrijvingen en de hypotheek voor het gemak niet meerekenen blijven er nog genoeg andere kostenposten over.
Bijv. mestafvoer, kunstmest en landbouwgif, gas-water-licht, bakhuur in de winter, loonwerkkosten en niet te vergeten de kosten voor het repareren en vervangen van vanalles en nog wat.
Voor 200,- per maand heb je in onze omgeving een pensionstal die van alle luxe is voorzien.
Wij vinden het houden van de paarden aan huis geweldig omdat we zelf de hele verzorging kunnen bepalen en we de paarden door en door kennen omdat we ze veel zien en de hele verzorging zelf doen.

ukoldaatje

Re: paard bij huis goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 03:26

Nope is echt niet goedkoper!!
Zeer zeker niet met de uit de hand gelopen hooi en stro prijzen. Ik vind het nu zelfs op zo n punt komen dat het goedkoper is om ze op een pension stal te zetten zelfs.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:50

ukoldaatje schreef:
Nope is echt niet goedkoper!!
Zeer zeker niet met de uit de hand gelopen hooi en stro prijzen. Ik vind het nu zelfs op zo n punt komen dat het goedkoper is om ze op een pension stal te zetten zelfs.

Hoezo Echt niet. Bij ons in de buurt kost het 300 euro per maand. Zelf heb ik het hooi van eigenland dus kost niet veel en het vlas koop ik met een groot partij dus thuis is bij mij ZEKER goedkoper anders kan ik gaan 3 paarden houden