Prijs voor deze stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: Prijs voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:24

wil je het zelf wel.. waar ga je rijden/poetsen/opzadelen..

150 euro is te veel!

shirazdavis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:26

Wat ook wel belangrijk is , is denk ik de regio waar je staat .
Deze willen nog wel eens heel erg verschillen .
Zo sta ik met mijn paarden in het noorden voor 120 euro per maand per paard (2).
Hier zit een buitenbak , stalling , geen speciaal ver wel het dagelijkse hooi , afgesloten zadelkamer , weidegang wanneer mogelijk en anders uitlaat in paddocks en uitmesten bij in .
Ik betaal dit wel het hele jaar dus ook bij alleen weidegang maar dus ook wanneer ze niet de wei op kunnen en er zeer vaak de stal of paddock moet worden uitgemest
Ik weet wel dat een vriendin in het westen voor het driedubbele per paard staat met dezelfde faciliteiten .

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:45

Denk dat 75 p/m wel en mooie prijs is? Is er verder ook een bak aanwezig?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:14

75 euro per maand? Weet je wel wat het hooi alleen al kost tegenwoordig? Als je het in moet kopen?
Kaal zonder hooi is weidegang meestal al €50,- (tot €75,-) ook in het noorden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:16

Wie kan mij de stal aanbevelen om voor 75 euro per maand drie tinkertjes te stallen ??

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:18

Ik heb net zoiets, alleen dan geen schuilstal en kan hier wel spullen kwijt, en ik betaal 60 euro. Vind ik heel netjes. :) (GRONINGEN)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:23

Als je kijkt dat wij met drie paarden ongeer een driekwart maand doen met een grote baal hooi van 85 euro is het denk wel normaal als je minimaal 75 euro betaalt. Verder heb je daar dan nog water enz dus zou ff kijken wat alleen weidegang in jouw omgeving kost en dan kijken naar de hooiprijs.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:02

Ik vind dat mensen wel erg makkelijk roepen: niet meer dan 75 euro. Alsof een weiland zo goedkoop is. Wil je een paard 24/7 op land met schuilstal zetten, zitten daar behoorlijk wat onderhoudskosten aan vast. Denk maar aan weidebeheer: graszaaien, onkruid bestrijden, bemesten, etc. En de mest wordt er voor je uitgeschept, begreep ik. Dat is al gauw een uur arbeid per week wat ze even voor je overneemt. En dan nog het voer. Kom op mensen. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten heet dat.

Ik denk dat de eigenaar van dat weiland, zomaar een uurtje of 6 in de maand voor jouw paard bezig is.

Minstens 100 euro. Zou 125 euro ook nog een schappelijke prijs vinden voor de arbeid die er ook bij komt kijken.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:04

Hooiprijzen zijn hoog. Als je onbeperkt hooi kan en gaat voeren zal je aardig wat hooi gebruiken en daarmee de kosten voor jou verhuurder ook hoog zijn. Wees daar eerlijk in en bereken gewoon wat zij daaraan kwijt gaat zijn.
Je zegt dat het een nette schuilstal is en de weide ook goed onderhouden. Weidebeheer enz kost ook een hoop tijd en geld.
Goed je hebt geen luxe faciliteiten dus die hoef je ook niet te betalen... Maar 125-150 euro zou ik toch redelijk vinden denk ik zo.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:11

Daarom het onbeperkt hooi voeren, die paarden blijven vreten en mesten een hoop onverwerkt uit.
Dus een paard van 500 kg kan ongeveer 10 kg droge stof verwerken, is 11,5 kg goed hooi per dag.
Alles wat je meer geeft wordt vertrapt en eventueel in de mest terug gevonden.
Zonde van je geld. Veel hooi kosten en veel mest afvoer kosten.
Hooi kost momenteel 250 euro per ton, ga maar eens rekenen.