Britt schreef:Ik ben niet zo pro opfok waar alleen maar jeugd in staat. Die missen naar mijn inzicht de opvoeding van een ouder paard en dat kan die derde stal wel bieden.
Helemaal mee eens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manex schreef:Britt schreef:Ik ben niet zo pro opfok waar alleen maar jeugd in staat. Die missen naar mijn inzicht de opvoeding van een ouder paard en dat kan die derde stal wel bieden.
Helemaal mee eens.
Ninx schreef:XLeandrosX schreef:Ook ik zou kiezen voor optie 2. Ik begrijp dat 18 maanden lang is, maar als je er een goed gevoel bij hebt dan is dat toch prima. Hierdoor houden ze de groepen in stand en is er meer rust in de kuddes.
Die van mij heeft in een situatie als 3 gestaan. Echter is hij daardoor te veel in de hand geweest en is hij nu door en door verwend (was mijn eerste jonge paard) en heeft hij minder paard leren te zijn. Hierdoor kan hij enorm aan mij plakken tot het vervelende toe en erg opdringerig zijn. Ook doet hij het niet heel erg goed in een groep paarden. Hij begrijpt het allemaal wat minder om het zo maar te zeggen.
Bovenstaand is een veelvoorkomend verschijnsel bij paarden die teveel in de hand geweest zijn... helaas.
Ook voor je paard levert het later in zijn leven alleen maar meer stress op wanneer hij de regels van de groep niet goed kent.
Een professionele opfok wil vastigheid in het belang van de paarden.... in groepen moet je niet telkens willen in- en uitscharen, dat is echt funest.
Ik vind het dus heel goed dat ze zo'n regel hanteren, en eerlijk gezegd weet ik niet beter.... bij mijn weten gaat het altijd zo.
Semra schreef:Mijn jaarlinghengst loopt in Middelharnis. Super opfokbedrijf. 's Zomers dag en nacht buiten in een groep leeftijdsgenoten en 's winters in grote loopstallen en als het weer het toelaat zoveel mogelijk naar buiten.
Ik heb zelf erg weinig tijd voor hem op het moment maar weet dat hij daar in goede handen is.
http://www.paardenopfokgo.nl
En een merrieveulen op laten groeien in een gemengde groep is denk ik alleen maar goed. Als het een gevestigde groep is dan, waar niet te veel gewisseld wordt met paarden.
Marlis schreef:De uitloop bij de opfok(2) is niet heel groot wel droog.
Is te zien op http://www.paardenopfokgo.nl
Stuk 3 is voor de hoeveelheid groot genoeg er moet alleen nog wel het een en ander aan gedaan worden dus waar ze nu mee bezig zijn. Sloten zijn al allemaal afgezet enzo en een stuk voor de winter. Moet alleen wel nog bestrating komen. de tegels zijn er maar lagen er nog niet in. Hooiadres heeft die mw duskunnen ten alle tijden eten.