Mijn biefstukje heeft t vorig jaar voor het eerst gekregen aan z'n 3 witte benen. We zijn vorig jaar van stal verhuisd. En hij staat nu op een veel natter weiland dan op de vorige stal.
Vorig jaar is het zo ver doorgeslagen dat de pus er op n gegeven moment uit kwam. Ik heb toen een zelfgemaakt mengsel van de DA gekregen om te smeren waar nog eens 2 spuitjes droogzetters doorreen waren gemend. Maar dat hielp nog niet goed genoeg. Dus heb ik m een week lang zelf geinjecteerd met cobactan. Toen ging het wel weg. Maar hij had het aan 1 been toen echt heel erg. Er zat een gat in onder in z'n koot ter grote van een 20ct muntje. Dat is nu wel weer dicht. Maar je kan nog steeds zien waar het gezeten heb.
Dit jaar heeft hij het tot nu toe alleen links voor. Daar heb ik 1x de korsten van gekrabt en gewassen met betadine scrub. Daarna goed droog gemaakt en ingespoten met blauw spray (CTC spray) Nu maak ik het iedere dag droog en een beetje schoon met een handdoek. En spray ik het in met blauw spray. De overige 3 koten smeer ik uit voorzorg in met een dikke laag sudocreme.