hoe kan ik geld verdienen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:25

Veel op visite gaan bij suikerooms en tantes,zeggen dat je samen met papa voor je pony gaat sparen en dat je later net zo goed als Anky wordt,heel veel geld gaat verdienen maar voor nu alvast wat sponsors zoekt! ;)

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:27

Wat leuk zeg! Mijn zoon heeft ook een dure hobby, nl karten. Sinds vorig jaar heeft hij een eigen kart, en doet hij aan wedstrijden mee. Omdat ik ook vind dat hij best mag meehelpen aan zijn prijzig hobby (ik heb zelf natuurlijk ook een dure liefhebberij met onze 3 paarden :o ), heeft hij vorig jaar een krantenwijk genomen, hij was toen 11. Inderdaad op mijn naam. We vouwen samen de kranten, en hij loopt samen met zijn vader, in een uurtje. In de maand verdient hij (ik dus) zo'n 45 euro. Natuurlijk iets minder omdat ik er loonbelasting over moet betalen maar het gaat vooral om het idee. Misschien kun je dit volgend jaar proberen? Dan ben je iets ouder. En verder inderdaad klusjes doen, met je rapport naar je oma, spulletjes verkopen op een kleed voor je huis of op marktplaats. Een grabbelton neerzetten op het speelplein...ideetjes genoeg! Veel plezier straks met je eigen pony!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:35

Sterker nog: Je MAG niet eens een folderwijk lopen. Dat mag pas vanaf je 13e. Ik zou als ik jou was in de familie vragen of ze misschien nog een klusje voor je hebben voor een vergoeding? Verder kun je je zakgeld opsparen.

ps.: Ik vind het wel heel super dat je zelf ook iets wilt bijdragen aan je eigen pony. :)

8nnemiek

Re: hoe kan ik geld verdienen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:44

Doe je wel eens tekenen en knutselen? Toen ik zo oud als jou was maakte ik veel spulletjes om te verkopen aan familie en kennissen, zoals verjaardagskaarten en kaarsjes en schilderijtjes. En koekjes bakken bijvoorbeeld.

En wij gingen wel eens langs de deuren om te vragen of mensen nog lege flessen hadden die we bij de supermarkt konden inleveren, en dan mochten we het statiegeld houden :)) Bolderkar mee, en flessen ophalen maar :Y)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:56

Ik mis inderdaad de dierenartskosten in dit verhaal, maar neem aan dat je vader daar dus ook zorg voor draagt? Dat kan namelijk nogal eens behoorlijk in de papieren lopen ;) een pony + spullen kopen is nog niet zo moeilijk (financieel gezien), de onderhouds- en vooral de DA kosten worden vaak wel onderschat.

Geld verdienen op je 10e is prima mogelijk, het vergt alleen wat creativiteit, letterlijk en figuurlijk :)
- zoals al genoemd; buurt, kennissen en familie af en vragen om klusjes voor een kleine vergoeding
- daarnaast zou ik alle (kinder)kleedjesmarkten en braderie's afstruinen, helaas is het seizoen daar voor wel bijna afgelopen, maar wie weet.

Ik heb jarenlang kaarten gemaakt van theezakjes en later ook met 3D, nou deed ik daar ook wel een grote investering in qua materialen kopen (had 20 bomvolle mappen met allerlei plaatjes e.d. en bakken vol met kaarten op kleur gesorteerd) en die verkocht ik dan aan buren, vrienden, kennissen en familie.
Vooral voor de kerstperiode tikte dat lekker aan. In de zomervakantie ging ik al bezig met de kerstkaarten, bestellingen vlógen de deur uit, reken maar uit, 200 kaarten á €2,= per stuk !

Daarnaast stond ik regelmatig op markten en braderieen, maanden van te voren ging ik dan al bezig om een hele voorraad aan te leggen.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 00:00

_Esther_87_ schreef:
esmee_2001 schreef:
met raporten gaat wel lukken ik sta gemideld een 9,3 dus dat zit wel goed maar niemand heeft sugesties en ik mag geen folderwijk heb er net naar gevraagt maar mijn moeder las ook dat het maaar heel weinig verdiendt

Wauw, dat zijn pas mooie cijfers! Ga zo door meid! Ik denk dat je je er niet al te druk om moet maken. Je ouders weten ook wel dat je nog niet mag en kan werken, en waarschijnlijk helpen ze je heus wel als je echt iets nodig hebt. Tot die tijd gewoon rustig aan doen, niet alles tegelijk kopen en je verjaardags en zakgeld opsparen. Genieten van je pony, en als je wat ouder bent kan je er meer leuke dingen voor kopen!

ja dankje ben hoogbegaafd

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:06

esmee_2001 schreef:
met raporten gaat wel lukken ik sta gemideld een 9,3 dus dat zit wel goed maar niemand heeft sugesties en ik mag geen folderwijk heb er net naar gevraagt maar mijn moeder las ook dat het maaar heel weinig verdiendt

Ik denk niet dat het lukt, als ik in je profiel kijk, zie ik dat je 10 bent. Ik denk niet dat ze iemand van 10 zo gauw aan zullen nemen, zeker omdat het illegaal is...
(en dan bedoel ik dus een echte baan, ranja verkopen aan de weg o.i.d. zou kunnen... (volgens mij mag dat ook niet, omdat je daar een vergunning voor moet hebben, maar je begrijpt het idee: zelf iets maken en dan verkopen))

Je zit op de basisschool... heb je dan al echt cijfers??!
Wij hadden altijd o,m,v,rv,g,u (van onvoldoende naar uitmuntend, uiteraard :P) Yay voor mijn basisschool :r
Laatst bijgewerkt door Naelarys op 05-09-11 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 00:07

xJori schreef:
esmee_2001 schreef:

Ik denk niet dat het lukt, als ik in je profiel kijk, zie ik dat je 10 bent. Ik denk niet dat ze iemand van 10 zo gauw aan zullen nemen, zeker omdat het illegaal is...

Wij hadden altijd o,m,v,rv,g,u (van onvoldoende naar uitmuntend, uiteraard :P) Yay voor mijn basisschool :r

j maar ook letters ik ben ooit bijna aangenomen zeg maar op op een mange als een soort stalhulp te werken maar op het laatse nippertje vonden ze het kinderarbeid

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:09

Misschien heb je nog ergens speelgoed/spulletjes liggen die je zelf niet meer gebruikt?
Die kan je bijv verkopen... En het ruimt gelijk weer lekker op ;) Ouders ook blij.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:10

Maar goed ook dat je niet bent aangenomen, stalwerk is echt te zwaar voor een meid in de groei.
Laatst bijgewerkt door _Dune_ op 05-09-11 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:10

esmee_2001 schreef:
xJori schreef:

j maar ook letters ik ben ooit bijna aangenomen zeg maar op op een mange als een soort stalhulp te werken maar op het laatse nippertje vonden ze het kinderarbeid

Ja, en dat is maar goed ook. Kinderen van 10 horen geen (zwaardere) lichamelijke arbeid te verrichten. Dat is dus illegaal, en als ze je wel hadden aangenomen, hadden ze aangeklaagd kunnen worden voor kinderarbeid.
Ik zou nog een jaar of 5 a 6 wachten met echt solliciteren naar een bijbaan.

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:15

ik zou ook langs deuren gaan en proberen klusjes te doen.
Evt honden uitlaten enzo?

Succes

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:17

Michelle0601 schreef:
ik zou ook langs deuren gaan en proberen klusjes te doen.
Evt honden uitlaten enzo?

Succes

Daar zat ik ook aan te denken honden uitlaten maar zou dan wel een proberen om een van je ouders mee te nemen.
Verder oud speelgoed verkopen en dat soort dingen.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 00:21

esmee_2001 schreef:
xJori schreef:

Ja, en dat is maar goed ook. Kinderen van 10 horen geen (zwaardere) lichamelijke arbeid te verrichten. Dat is dus illegaal, en als ze je wel hadden aangenomen, hadden ze aangeklaagd kunnen worden voor kinderarbeid.
Ik zou nog een jaar of 5 a 6 wachten met echt solliciteren naar een bijbaan.[/quote]
het ws niet solicieteren maar gewoon als een soort stalhulp op en manege dus geen zware arbeid gewoon voederen mesten wat ik altijd oe en soms rijden of binnen ene buiten zetten enn poetsen

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 00:25

ik ben niet erg creatief maar klusjes gaat niet want ik doe het nooit goed dus maar ik ga gewoon verder zoeken naar een baantje als bevoorbeeld stalhulp voor een klein bedrag ben ik toch mety paarden bzeig terweil ik geld verdien

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:29

esmee_2001 schreef:
ik ben niet erg creatief maar klusjes gaat niet want ik doe het nooit goed dus maar ik ga gewoon verder zoeken naar een baantje als bevoorbeeld stalhulp voor een klein bedrag ben ik toch mety paarden bzeig terweil ik geld verdien

Hoe bedoel je dat, 'ik doe het nooit goed'?
Meid, met die insteek zal je niet ver komen.....

Een baantje zal je op deze leeftijd echt niet zomaar krijgen. En jij hebt het over stalhulp, voederen, mesten. Dat is iets wat je imo een 10 jarig meiske niet zomaar even laat doen!
Heb hier een 8 jarig buurmeisje die m'n pony's wel eens 'rijdt' en het super vind om mij mee te helpen, voor de vorm laat ik haar dan wel eens de schep vasthouden en dan hark ik de drollen er op oid, want dat wil ze ook graag doen en meehelpen. maar dat is echt geen doen hoor voor zo'n jonge meid, al helemaal niet 'betaald'!

Kom er trouwens nu pas achter dat ik jou topics wel heel veel ben tegen gekomen de laatste tijd....... eerst zou je een shet krijgen, toen een E-pony, je zou een kar kopen voor 'je shet' die er niet was....
ik vraag me werkelijk af hoe serieus je eigenlijk bent en of die eigen pony er ooit zal gaan komen op deze manier?

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:30

esmee_2001 schreef:
het ws niet solicieteren maar gewoon als een soort stalhulp op en manege dus geen zware arbeid gewoon voederen mesten wat ik altijd oe en soms rijden of binnen ene buiten zetten enn poetsen

Mesten is zeer zeker zware lichamelijke arbeid voor een 10 jaar oud meisje. Daarnaast is het ook nog eens onverantwoord om said girl alleen met vreemde paarden te laten (vreemd als in, niet die van jou).
En ook al doe je dat altijd, en gratis, blijft het illegaal om het tegen betaling te doen. En ik neem aan dat dat genoeg moet zijn?
Solliciteren is het op bezoek gaan bij een werkgever om te bespreken wat je gaat doen en waarom je dat kan, dus dan lijkt dat me toch een sollicitatie, en dat is gewoon niet echt haalbaar voordat je 15/16 jaar oud bent.

Iedereen loopt er tegenaan. Er is een moment in je leven waarop je er achter komt dat je soms moet wachten, een aantal jaren moet wachten, om iets te mogen of kunnen. Neem autorijden, daar zit ook een minimumgrens aan. Het leven is nu eenmaal niet voor 100% wat je wil...

Hoe kan je trouwens een cijfergemiddelde halen uit letters? Dat zou ik wel willen leren! :)
Laatst bijgewerkt door Naelarys op 05-09-11 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 00:31

ik heb niet zoon goed doorzetting vermogen en dus heb meetsla ook geen zin ijn klusjes

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:32

esmee_2001 schreef:
ik heb niet zoon goed doorzetting vermogen en dus heb meetsla ook geen zin ijn klusjes

En dan wil je wel een baan?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:34

esmee_2001 schreef:

Dan lijkt me een bijbaantje ook niet erg geschikt.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 00:35

ik heb geen goed doorzettings vermogen als het op klusjes gaat bevoorbeeld stofzuigen ofzo maar met dieren wel ik ben echt helemaal dol op diren heb er ook een heleboel wij hebben nou weer 9 kittens dus met diren is het voor mij anders

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:36

kimberley82 schreef:
Misschien heb je nog ergens speelgoed/spulletjes liggen die je zelf niet meer gebruikt?
Die kan je bijv verkopen... En het ruimt gelijk weer lekker op ;) Ouders ook blij.

Maar goed dat ik eerst alles even doorlees, want dit wilde ik ook zeggen :D Gezellig met een vriendinnetje!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:38

esmee_2001 schreef:

Dus als het straks vreselijk koud is, het regent-hagelt-sneeuwt en vriest 10 graden onder nul, moet jou pony straks maar zien hoe hij zich red? Edit; oh, met dieren wel doorzettingsvermogen lees ik net... :=

Alsjeblieft, vind je het gek dat ik het vreemd vind dat iemand eerst van zichzelf zegt dat ze 'hoogbegaafd' is en vervolgens bovenstaande opmerking maakt????
Wat jij dan nodig hebt, is een schop onder je kont.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 05-09-11 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 00:39

ja maar gezelig met een vriendinnteje gaat niet ik heb er maar een en als haar moeder mij en haar ziet krijgt zij straf dus dat gaat ook niet en mijn vrienden (jongens) die vinden ndat saai die willen alleen maar voetballen en zulke dingen

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:39

esmee_2001 schreef:
ik heb geen goed doorzettings vermogen als het op klusjes gaat bevoorbeeld stofzuigen ofzo maar met dieren wel ik ben echt helemaal dol op diren heb er ook een heleboel wij hebben nou weer 9 kittens dus met diren is het voor mij anders

Alsjeblieft. Doe iets aan je spelling. Als hoogbegaafde moet dat niet al te moeilijk zijn.

Het. Is. Ver-bo-den. En daarnaast ook vrij dom, aangezien het zwaar is voor je lichaam, en je daar neem ik aan langer mee wil doen? Genoeg gezegd, case closed.