Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En zal even lekker worden als iemand bepaald via een berichtje hoe het met jou paard gaat gebeuren. [***] schreef:@ Gypsy : Ik denk dat het ideale in zijn geval (of misschien wel voor elk geval) niet te vinden is ...
Hoe bedoel je dat? Deels op een paddock met een ander paard dan ofzo? Denk ook niet dat dit mogelijk is, kan hem wel in de buitenpiste zetten maar als dan iemand die wil gebruiken heeft die natuurlijk voorrang (niet dat het daar zo heel druk is).
Het is inderdaad mijn pony
De misdaad is dat hij nu alleen staat, en dus geen soortgenootje bij hem heeft.
Is via pb contact geweest, waren al een paar dagen aan het pb-en over wat praktische zaken enzo en ik had gezegd dat hij dus ging verhuizen en nu dacht ik: ik stuur even leuk dat hij verhuist is .. Ik heb het gewetenNiks tegen de persoon persoonlijk hoor, ieder heeft z'n eigen mening over dingen, maar een goed gevoel geeft het niet ...
. Nikass schreef:TS je zegt dat het nu beter gaat. Ik denk dat je het prima hebt opgelost. En als het je lukt om hem elke dag nog even een uurtje met een vriendje in een paddock te zetten zodat ie wel even kan knuffelen en spelen lijkt het mij prima.
Ga wat meer op je eigen gevoel af en laat je niet zo van de wijs brengen door anderen.
.
!
Alhoewel, eigenlijk had ik dat gisteren verwacht
Hij is namelijk wel gewend om eens een dag van huis weg te zijn, de hele dag op een andere plaats te vertoeven, maar dan 's avonds gewoon weer naar huis. En dat had hij nu niet, dus ik had gedacht dat hij onrustig zou worden, en dat was duidelijk niet het geval. Maar misschien dat het nog komt
Alhoewel ik denk dat er toch een verschil zit tussen deze situatie en een nieuw paard mee naar huis. Bij een nieuw paard is alles nieuw, de stal, de omgeving, de mens, de handelingen, het voer misschien, .... Hij staat gewoon op een andere plaats, maar verder ben ik nog steeds degene die met hem omgaat op dezelfde manier als altijd, dus misschien dat dat wel een verschil maakt 
Ik reed erachter en hij heeft een aantal keer serieus zitten roepen, dat ik echt iets had van: ohjee
Maar toen ik hem naar de weide bracht (tussen vreemde paarden door) en in z'n weide het aankeek was hij gewoon heel rustig .. Ik vond het raar, geef ik eerlijk toe, maar ze zeggen dat alle paarden daar meteen tot rust komen .. Het zal de omgeving zijn misschien 
Het zou misschien kunnen hoor, ik weet het gewoon echt niet ...
). Als dat zo is kan ik misschien eens rondkijken of er een mogelijkheid is. Als ik dan nog eens dubbel zou moeten gaan betalen om de helft minder gras te hebben en dubbel zoveel hooi te gebruiken, tja ..
En aangezien ik het altijd weer presteer om op een stal te staan waar alleen merries zijn staat ze over het algemeen alleen in haar eigen stuk weide. Je weet zelf het beste wat goed is voor je peerd, ik zie duidelijk dat ze hier veel rust door krijgt en gelukkiger is. maringe schreef:Ik snap niet dat er mensen zijn die fel reageren als een pony alleen staan in een weide of paddock. Ik heb pas een rondleiding gehad op een professionele
Stal, (bekende nederlandse springruiter) Hier worden de paarden tot drie jaar in een kudde gezet en daarna hebben ze bijna geen lichamelijk contact meer met andere paarden, ze worden alleen in een paddock gezet van 20x20, is de paddock groter dan zijn ze bang voor blessures, omdat een paard dan snelheid kan maken met alle gevolgen van dien. De paddocks hebben allemaal een tussen afstand van 1,5 meter. Op stal staan ze in boxen van muren, alleen de voorwand bestaat uit spijlen, dus zien alleen de paarden aan de andere kant van de gang (5 meter breed).
.
Bij andere kan hun paard dus absoluut niet alleen in de wei al staan er nog zoveel paarden omheen het dier word diep ongelukkig. Dit hebben die mensen dus geprobeerd of gezien waarna ze jou en ieder ander duidelijk willen maken dat het niet kan. Alleen klopt dat niet helemaal jouw paard is gelukkiger alleen en dat is toch prima. Het is niet zwart of wit met paarden je hebt heel veel manieren om dingen aan te pakken, vaak zit je in het grijze gebied omdat je van alles een beetje doet. Je kunt het wel zien aan alle discussies op het internet mensen zijn het vaak niet compleet eens of oneens. Ze zien meestal wel waarheid in een deel van wat de ander zegt. Zo moet je het maar een beetje uitzoeken met je paard en gelukkig kom je er snel genoeg achter wat je paard prettig vind als je blijft proberen. Heb toevallig je andere topic ook gezien over de verhuizing en vond hem er heel vrolijk en ontspannen uitzien op zijn nieuwe stek voor een paard dat nog maar zo kort is verhuisd. Als je tevreden blijft samen zou ik zeker niet verhuizen of iets aanpassen omdat een ander het zegt dan kun je namelijk bezig blijven en daar word je zelf niet blij van.