Welke stal zouden jullie kiezen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:26

De 2de is precies een gevangenis :+
De eerste vind ik leuk , persoonlijk :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:39

ik zou ook voor de 1e gaan...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:44

Ik vind de eerste mooier, maar de tweede praktischer met het voeren van ruwvoer. Zo wordt er minder verspild omdat ze het niet door de hele stal kunnen gooien.

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:11

Daks schreef:
iejoor62 schreef:
Ik zou zelf voor de 1e gaan en vwb het hooi, aan de buitenkant van de deur kun je hooiruiven/bakken hangen als je het hooi niet in de stal zou willen hebben.
Heb jullie site bekeken, ziet er goed uit, tarieven voor de stalling ook, jammer dat het niet in mijn buurt is anders was het zeker een optie.

dank je voor de complimenten we doen erg ons best om het perfect te maken.

Graag gedaan en het lukt jullie prima zo te zien :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Welke stal zouden jullie kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:17

Ik ga ook eerder voor de 1ste optie, vind het er netter uitzien, bij de 2e foto heb ik een opfokgevoel bij. Mocht je de ruwvoer in de stal willen geven dan is het ook nog mogelijk om een hoek van de stal af te zetten en er een ruwvoer''bak'' in te zetten. Kwam pasgeleden een topic op EA-CO tegen waarbij ze zoiets verkopen.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:18

Anne_mieke88 schreef:
Bij de tweede heb ik meer een gevangenis idee. Vind de eerste mooier!

Ik ook, vind het een erg mooie stal.

NicKIMoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:15

Ik zou als ik jou was ook gewoon voor de eerste gaan, die ziet er erg mooi uit! De 2e vind ik helemaal niet mooi zelfs.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:40

komt het in dezelfde ruimte of in een andere?
in het eerste geval zou ik voor de eerste stallen gaan, alles lekker gelijk en uniform
indien je een andere loods hebt zou ik voor de tweede opteren, makkelijk met voeren en uitmesten, klanten kunnen kiezen waar ze hun paard zetten, en je kunt mss een of twee inloopstallen erbij maken en bv een miniopfok aanbieden oid

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:47

ik zou voor de eerste gaan :j ik vind ze mooier, minder risico van vastliggen met een beentje naar buiten.

Het verschil in voeren vind ik eigenlijk niet zo veel, als paarden eten, staan ze met 1 been naar voor, en 1 been naar achteren, leg je het voer vóór de stal dan kan dat niet meer, en krijg je eerder last van stijve hals/pezen, omdat het paard tegen de balk aan gaat hangen om bij dat laatste plukje dat net te ver weg ligt wilt komen :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:28

Ik zou voor de eerste gaan :) .

De tweede vind ik meer wat voor een opfok, ook vind ik die altijd een beetje griezelig ivm dat ze hun been erdoor kunnen krijgen.
Ook qua voeren lijkt me deze minder praktisch, ze gaan er toch in de berg hooi 'wroeten' en dan ligt het zo door de hele stalgang heen. Ook dwing je ze meer in een houding om te eten, wat Tammy_ ook zei.

Stal 1 vind ik verder ook mooier om te zien, al zou dat een van mijn laatste afwegingen zijn.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:39

die 2 is meer voor opfok..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:42

Ik zou zeggen, helemaal geen ijzer, gewoon mogelijkheid voor de paarden om contact te hebben.. :)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:48

In de onderste heeft mijn merrie de 1e 3 jaar v haar leven gestaan, echter heeft zij wel een zenuwbeschadiging v haar voorbeen hier in opgelopen. Zij is nl heel hard met haar schouderpartij tegen zo'n spijl geknalt en heeft ruim 4 maand met 1 v haar voorbenen gesleept (op de schouder loopt er nl een zenuw die erg oppervlakkig zit en die was dus door zo'n spijl beschadigd). Dat kom je in die bovenste box niet zo snel tegen... Maar mijn merrie is nu ook wel een geval apart hoor :p

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:58

De 2e stallen heb ik uit ervaring meegemaakt.
Toen stond mijn paard tijdelijk op een manege waar ze soortgelijke stallen hadden.
Mijn paard stootte vaak haar hoofd omdat het best smalle openingen zijn.
Ik vond het geen fijne stallen omdat ze ook wat angstig werd als je bij haar hoofd kwam.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:14

ik heb de onderste ook en hier ook erg smalle openingen waar de paarden niet goed met het hoofd door durven. Ik had eerst compleet open stallen aan de bovenkant, maar durfde dat niet meer aan omdat ze wel eens dreigden er overheen te komen. Nu met deze opfokopeningen heb ik rekjes die in de voeropening passen zodat ik er dichte stallen van kan maken. De tussenwanden zijn wel laag, dus onderling kunnen ze wel mooi contact maken.

Voor het oog vind ik zonder tralies ook mooier en ruimer ogen.
Alternatief zou kunnen zijn voorwanden met dubbele draaideur, en dat je de bovendeur gewoon helemaal open kunt zetten en bij drukke paarden die dreigen over de deur te komen of die bijten naar andere paarden kun je dan de bovendeur gewoon sluiten.

http://www.uwstal.nl/images/Nieuwe_map/DSC06544.JPG
dit idee dus, dan in een binnenwand

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:16

ik zou voor de eerste gaan, heb nogal een slechte ervaring gehad met de 2de

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:22

Ik zou voor de eerste stallen gaan. Dat is niet alleen veel mooier maar ook nog in overeenstemming met de rest van de stallen. Zo creëer je meer rust in het geheel. ^^,

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 08:21

zo lekker veer reactie's
Maar de stallen komen in een andere schuur dus voo rhet aanzicht maakt het niet uit.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:23

vind de eerste ook netter.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:30

Ik ga voor de 2de.Mijn paard staat nu ook zo en heb (nog) geen problemen ondervonden.Hoe het "lijkt" zou ik niet belangrijk vinden.Dat het hooi/kuil lekker buiten de box ligt is wel zo fijn.De meest paarden wennen wel aan de opening.Die van mij vond het eerst ook heeeel eng maar staat nu lekker relaxed te eten :9

Momey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:58

Ik vind de eerste stal ook mooier, het geeft een fijner aanzicht als de 'gevangenis' stal :)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:08

Ik zou ook voor de eerste gaan, alles is dan één mooi geheel en bovendien geeft die ook een fijner aanzicht, al kan dat natuurlijk een kwestie van smaak zijn. :)

missLJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:15

vind de 1e prettiger overkomen, maar lijkt t meest op wat mij bekend is en met 2e niet bekend, dus niet helemaal objectief wellicht.
succes!

AnneBinky17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:18

ik vind de 1e er vriendelijker uitzien! :j

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:30

Hoe gaat die tweede open? Draait het hele stuk dan open? Want dat lijkt me lastig, dan schuif je ook al het hooi dat ervoor ligt midden op je stalpad. Dat wordt irritant als je er een paar keer door moet per dag met je paard. Verder is die tweede voor de paarden wel het fijnst denk ik.