onkruid in de bak.. geen beginnen aan! tips gevraagd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:46

Leppie schreef:
mhollander schreef:
Mijn bak is op dit moment ook meer ontkruid als zand. Je wordt er niet goed van. Idd niet de moed om het met de hand er uit te halen. Denk dat ik ook maar eens met bleek of azijn ga beginnen.

Wil gewone azijn trouwens ook?

Nope, gewone azijn gebruik je tegen muggenbulten en doe je in de sla ^^, Je moet echt schoonmaak azijn hebben.

en beslist geen bleek.....daar krijg je alg (groenewaas)van

Maaiike94

Re: onkruid in de bak.. geen beginnen aan! tips gevraagd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:28

Wat een toeval, wou zelf net een soortgelijk topic gaan openen.
Heb vanmorgen al een hele gras/onkruidstrook lopen omspitten langs de bakrand, echt onbegonnen werk.
De tip van de schoonmaakazijn ga ik maar eens proberen.

k4tink4

Re: onkruid in de bak.. geen beginnen aan! tips gevraagd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:38

Ook toevallig, ik heb gistermiddag op mijn gat doorgebracht in de bak.
Ik ben op dit moment de enige pensionner en rijd 2x per week.

Ik steek de schep in de grond en breek zo de wortelen, en nu is het een kwestie van afrollen. Wel echt superzwaar werk en ik beveel handschoenen aan :P Gisteren toch een strook van 2x5 gedaan in anderhalf uur, was trots op mezelf, maar kapot dat ik was! Schoonmaakazijn en spiritus wist ik, maar als je bak onderhand een half weiland is geworden is dat helaas geen optie. Voor mij word het echt onkruid trekken en gras afrollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:16

k4tink4 schreef:
Ook toevallig, ik heb gistermiddag op mijn gat doorgebracht in de bak.
Ik ben op dit moment de enige pensionner en rijd 2x per week.

Ik steek de schep in de grond en breek zo de wortelen, en nu is het een kwestie van afrollen. Wel echt superzwaar werk en ik beveel handschoenen aan :P Gisteren toch een strook van 2x5 gedaan in anderhalf uur, was trots op mezelf, maar kapot dat ik was! Schoonmaakazijn en spiritus wist ik, maar als je bak onderhand een half weiland is geworden is dat helaas geen optie. Voor mij word het echt onkruid trekken en gras afrollen.

Round up er doorheen gooien?
Toen wij het huis kochten was de bak ook echt een weiland.
Wij hebben er round up overheen gegooid,paarden in de wei gezet voor iets van 14 dagen.
Daarna de bak laten frezen,het gaat nu redelijk,vooral aan de randen staat het onkruid,daar kan ik met mijn sleepje (achter de zitmaaier) dus niet komen..

irish11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:22

tinkerfunss schreef:
Heey!t enige wat helpt is de bak met n manegevlakker achter t tractortje slepen
minimaal 1 x per maand

ik sta met mijn pony op een privestal voor een vriendenprijsje, inruil voor diensten, en mijn vaste dienst: het bijhouden van de rijbak.
laatst had ik 1 hoek gedaan, en daar kwam een volle kruiwagen onkruid en vooral zand uit!! keizwaar werk! wegens een blesure, kon ik een tijdje niet verder, en vandaag weer begonnen, kon weer opnieuw beginnen in dezelfde hoek. Ik zat ruim een uur, en heb nog geen halve vierkante meter gedaan.. toen ben ik gestopt!

Is er een makkelijkere manier om dit te doen?? als dit zo blijft ga ik desnoods meer betalen, het is niet te doen, de bak zit behoorlijk vol met groen, Ik ben vandaag dus maar de paddock gaan doen, om mijn dienst wel te voldoen.
Er word gemiddeld 2/3 per week in de bak gereden, niet veel dus.

bij intresse maak ik een foto, Please tips?? :)