Verwacht zeer hoge strooprijzen door slechte oogst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottegold

Re: Verwacht zeer hoge strooprijzen door slechte oogst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:46

Ik zie inderdaad nu al dat er wat stallen al met de prijs per maand omjhoog zijn gegaan hier in de buurt. Pfff hoop niet dat ze weer omhoog gaan.. Moet nog wel een beetje leuk blijven allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:06

Ik kan dat wel begrijpen, ik ben nu 2 x zoveel kwijt aan mijn paarden dan vorig jaar en ik doe het zelf...Als jullie stallen nog steeds goed blijven voeren en op strooien, ontkom je er niet aan.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:15

Isabonny schreef:
Ik heb het stro een paar weken geleden binnengehaald voor € 1,00 per baal. Dus hier nog niet.

Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen, want volgens de boerin hadden ze nu maar 500 balen van 3 hectare afgehaald, terwijl dat er normaal ca. 1200 moeten zijn!

Dan heb je echt mazzel gehad, wij betaalden nu het dubbele vergeleken met vorig jaar, 1 euro per pakje was bij ons helaas in een ver verleden, maar ja je hebt het wel nodig.
Net zoals de kuil, die was met 10 euro per pak omhoog gegaan, word zo wel een hele dure hobby.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:19

bij ons een stalverhoging van 26,50 alleen voor het stro. 7 euro voor het hooi(vrij droog kuil) en 2 euro voor het voer.

Dus wij zijn in totaal 35,50 omhoog gegaan p.p. (zo'n 50 paarden op stal) :+ eigenaresse van stal zegt dat de prijzen fluctueren