invlechten avond van te voren.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: invlechten avond van te voren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:43

Ik gebruik ook zo'n hood, ideaal. Mijn paard is een schimmel, hij blijft er ook gelijk mooi schoon onder! :)

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:26

Met naald en draad vlechten.
Bij mij blijft dat altijd prima.
Volgende ochtend staan er soms alleen wat kortere manen een beetje omhoog.
Met gel is dat gauw weggewerkt !
Ook al doe ik daar nooit iets aan hoor, krijg toch wel een 7 of een 8.

Kirsten_Ches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:18

ik heb al een keer de knotjes anderhalve dag van te voren gemaakt. met naald en draad bleef perfect zitten!
zelfs toen hij jeuk had bleven ze keurig zitten :Y)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:56

Als ik vroeg moet rijden dan maak de avond van te voren alvast de vlechtjes en de volgende ochtend pas de knotjes erin. Als ze 's nachts de knotjes eruit schuren dan heb je al 'vouwen' in je vlechtje zitten en dat vind ik vervelend :o

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:00

Ik vlecht gewoon de ochtend zelf. Vaak ben je met 15 hoogstends 20 minuten wel klaar met vlecht. En anders maak je alvast vlechtjes en dan hoef je het alleen maar de volgende dag erin te draaien..

xRochelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:36

Met naald en draad blijft het het besten zitten denk ik
maar een hood is ook handig

__Kimberly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:37

xRochelleee schreef:
Met naald en draad blijft het het besten zitten denk ik
maar een hood is ook handig

Kan niet anders zeggen. :+

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:32

Ik heb een witte pony, soms moet ik ook vroeg rijden.
Dan vlecht ik de dag van de voren met naald en draad en zet ik hem in de wei.
Blijft altijd zitten. soms niet meer zo net maar dan maar ik er een paar overnieuw.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:43

strak vlechten en extra elastieken gebruiken. Mijn pony vlecht ik eignelijk altijd wel de avond van tevoren in, of ik moet smiddags wedstrijd hebben. Dan doe ik daarna haar vliegendeken met hals op zodat het minder vervelend zit. Volgende ochtend zitte ner een paar haartjes los, maar in 1 minuut ziet het er weer netjes uit.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:21

Ik vlecht mijn groompaardje ook altijd de avond voor de wedstrijd. Strak vlechten en met elastiekjes. Hij staat 's nachts op stal en soms moet er 1 of 2 opnieuw. Eigenlijk nooit een probleem. Je kunt idd ook avond tevoren vlechten en de morgen zelf knotten. Wat ook stevig is, is invlechten. Net zo vlechten in de manen als in de voorpluk dus iedere keer een plukje bijpakken. Wel heel veel werk maar bij dikke manen erg mooi.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:56

Ik vlecht ook meestal de avond ervoor, ik gebruik sinds kort naald en draad, blijft een stuk beter zitten.
En als er dan 1 of 2 niet zo goed meer zitten, dan doe ik die gewoon even opnieuw, kwestie van een paar min :)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:50

is het niet zo dat als je de avond van te voren invlecht je paard dan gaat schuren?

ik start over 2 week voor het eerst een b proef met mijn paardje, maar ik weet niet of ze zal gaan schuren als die de knotjes er de hele nacht in heeft....
ze heeft nog nooit een wedstrijd gereden dus dat knotjes gedoe kent ze ook niet. ik moet al wel om half 9 starten en omdat dit de eeerste wedstrijd is wil ik zo veel mogelijk stress voorkomen en dus voorkomen dat ik dezelfde ochtend nog moet invlechten...

iemand tips/ ervaringen oid??

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:12

Ik heb pas knotjes met naald en draad gemaakt, heel secuur vastgeknoopt. Die zaten de volgende ochtend nog mooi. Eventueel nog even wat herstellen op de dag zelf.

succes!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:30

bijna altijd dag te voren na het wassen de natte manen gevlochten en een losse vlecht in de staart. Nooit was er een vlechtje losgeschuurd, hooguit 1 door de rand vh deken
knotten zelf en de staart doe ik wel de dag zelf, want staart durft die van mij soms wel eens gaan schuren

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:48

Hier vlechten we altijd een dag van te voren in (gaat altijd om minimaal 3 pony's die meegaan) en we doen ze 's morgens opknotten, ongeacht de tijd (wat inhoudt dat we regelmatig om 4 uur 's morgens staan op te knotten).

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:55

Ik vlocht altijd de dag zelf, had er een hekel aan om de dag van tevoren te vlechten:
1 : Er zit 's ochtends altijd wel iets tussen de manen...stro, hooi,... Ik was te perfectionistisch om op concours te vertrekken met paarden die nog een hoop stof en dergelijke tussen hun knotten hadden zitten.
2 : Niet aangenaam voor de paarden zelf om zo'n hele rij strakgetrokken vlechten te hebben die de beweging van de hals toch een beetje belemmeren, zeker omdat ze het meeste van de tijd met hun neus in het stro zitten te scharrelen.
3 : Het zou niet de eerste zijn die een hele knot gewoon wegschuurd wegens jeuk, "pijn" (lees: trekkende haartjes beu).
4 : Zo lang duurt het nu ook weer niet hé om een paard te vlechten/knotten... En nee, ik moest er niet maar eentje vlechten maar een volle camion paarden, dus...
5 : In de zomer is zo'n vlecht in de staart ook niet echt een topidee, vind ik. Als paardlief naar een vlieg slaat met z'n staart, krijgt hij daar een mep van een dikke vlecht...kan volgens mij geen deugd doen en is al zeker niet handig om vliegen op afstand te houden.