Op de (onder)benen ontsmet ik wel altijd met betadine en als het een vers wondje is daarna vetramil (honingzalf) erop. Ook bij kleine wondjes. Mijn paard krijgt snel een dik been bij schaafwondjes op haar benen, als ik het op tijd zie en ontsmet wordt het 9 van de 10 keer niet dik. Schaafwondjes op het lijf daar doe ik niks aan.
Sjors
Geplaatst: 27-08-11 22:01
nouja als er een wondje is die klein is niks aan doen, wondje middelmaat uiercreme/wondzalf erop doen grote wond ( ), gelijk DA, op die foto zit op de wond Groen Leem, vandaar dat die er zo raar uitziet. In het echt was het wel groter
Direct smeren is klinkklare onzin. Geen dier en dus ook geen paard zal overlijden van een schrammetje. Zelf ga je toch ook niet naar de eerste hulp met een schram?
Ik smeer niet direct, maar wel vaak de dag/dagen erna, om de huid soepel te houden. Als een wondje gaat trekken (ook door jeuk/krabbelen) blijft het vaak langer open, terwijl het niet gaat trekken/jeuken als je het een beetje soepel houd. Meestal gewoon met simpele vaseline.