te vaak wassen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:59

Wow! Dat is te veel hoor! 3 keer per week! Weet je wel dat 2 keer in de maand het normale is?

s0173957 schreef:
Tooske schreef:
Wassen met shampoo is niet zo goed om dat vaak te doen meer als 1 keer in de 2 maanden zou ik toch niet doen.

Jij hebt duidelijk geen schimmel waarmee je op wedstrijd gaat...
Die van mij wordt bijna elke week 3x op rij gewassen...

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:05

Echt wassen doe ik misschien 1x per jaar of zo. Wel worden zijn witte benen en zijn staart voor een wedstrijd gewassen, dat doe ik altijd moet groenezeep.
Lekker afsponsen of spuiten doe ik wel een paar keer per week, afhankelijk van het weer en hoeveel hij heeft gezweet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:24

Mijn pony heb ik in de afgelopen jaren alleen gewassen als ze op keuring moest (dat is 1x per jaar). Sinds ik daar niet meer heen ga, was ik haar eigenlijk nooit meer. Vieze plekken haal ik met zo'n cavalcura-blokje weg en verder is ze gewoon paard (pony ;) ). Als ik naar menles ga, dan loopt ze zo nu en dan wel eens met zwarte benen van het land rond en maak ik alleen de plekken onder het tuig schoon. Ze staat elke dag op het land en is geen Grand Prix wedstrijd paard, dus ik vind wassen in dit geval onnodig. ;)

2005

Re: te vaak wassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:30

Ik heb een wit paard. Ik was alleen haar staart en manen als die vies zijn met shampoo, verder heb ik haar nog nooit gewassen het afgelopen jaar. En ja, ik krijg haar echt wit zonder vlekken.