Welke vitamines bijvoeren?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 10:49

Hoi!
Wij hebben ook zoiets gehad met Ollie!!
We hebben eerst bloedonderzoek laten doen (zou ik als ik jou was echt laten doen!) Maar bij Ollie was dat allemaal goed.
Toen hebben we een vitaminepreparaat gekregen van Cavalor (Cavalor Powered Performance) en dat werkt echt!!! Hij leeft echt weer op! Ik vind dat zeker het proberen waard! Dat cavalor kregen we ook op aanraden van de DA.
Succes!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 11:48

Hoi, je paard staat zeker in de buurt van Zoetermeer, dan is de kans groot dat je waarschijnlijk Treurniet brok krijgt! Kijk eens na wat voor voer ze geven op stal. Voor een paard met normaal werk zoals jij hebt omschreven is twee kilo basis brok te weinig om aan voldoende vitamine en mineralen te komen om zich lekker te voelen en goed uit te zien (dat heb ik altijd gehoord in Bodegraven). Mijn paard stond eerst ook op Treurniet 2 kg brok en was niet super. Nu kreeg ik hem wel goed met meusli van Havens (met kruiden) en Hypower van de Paardendrogist. Hij was op die stal het paard met de mooiste glans. Maar toch vond Bodegraven dat hij minimaal 4kilo moest krijgen.
Nu op mijn nieuwe stal krijgt hij Master brok, veeeeel beter van kwaliteit en voila: ik hoef niets meer bij te voeren (geen meusli en GEEN vitaminen meer). Hij ziet er stukken beter uit, glimt als nooit ervoor en voelt zich super.

Slechte brok is niet geheel aan te vullen met een vitamine supplement of bijvoeren met meusli. Goede brok is nodig voor de basis voorziening van jou paard!

Maar omdat je ook wat pech hebt gehad kan een preparaat tijdelijk geen kwaad om zijn weerstand weer op pijl te krijgen. Zou zeker eens een DA raadplegen en een bloedtest laten doen voordat je kapitalen gaat uitgeven aan vitaminen (want dat is niet goedkoop). En kontroleer wat julie voeren.