Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Steentje schreef:Hoe groot moet een weide dan echt minimaal zijn om een paard 24/7 op te kunnen houden?
Varekaj schreef:800m² is 8 are als ik me niet vergis? Echt wel te klein!
Ik heb net een stuk land gekocht van 6100m². Daarop heb ik 3 containerstallen die dienst doen als schuilstal, maar kan ze ook omvormen tot boxen als ik wil. Ze zijn iets breder dan de standaard containers. Heb 2 warmbloeden en 2 pony's (waarvan 1 shetformaat).
Als je je paard 24/7 buiten wil houden raden ze vaak aan om 5000m²/paard te voorzien. Vooral als je dat het hele jaar door wil. Ik ga 6 maanden op pension en ben nu al aan het dokteren over ht graasbeleid voor volgend jaar om het optimaal te houden.
JessicaChico schreef:knollentuin schreef:je mest kan je best opslaan in groene containers, zo doet hier de buurvrouw t ook die heeft er 4 voor 2 paarden.
je zal idd een hoop mensen krijgen die het te klein vinden..ik vind veel eruit kunnen en een goede verzorging met genoeg ruwvoer op een kleinere ruimte altijd nog beter dan de tegenwoordig grote pensionstallen en de halve week op stal
Groene containers??? Gewoon die je thuis ook in de tuin hebt staan? Mag dat wel?
Voor in de winter vind ik dit wel kunnen hoor, lekker buiten, dit heb je toch veel liever dan wat de meeste paarden hebben swinters!!
lottex schreef:Ik heb 800 m2 voor 2 shetlanders, momenteel één weide met inloopstal, volgend jaar mag ik het anders inrichten en ik ga het een beetje doen zoals Sammyoo
Stal met helemaal aan de overkant een paddock van 15 m op 15m, stal verbinden met paddock door een pad & dan kunnen ze altijd op pad, paddock & stal. Naast het pad hebben we dan nog 2 weitjes van ongeveer 20 op 10 m.