Naat3 schreef:De pony is nu gezond, hij is gisteren reserve kampioen van brabant geworden. Is nog heel fit.
DOEN DOEN DOEN!!
(is het trouwens een grote A of een hele kleine? want over 2,5 jaar alweer een nieuwe pony, ik weet ook niet hoe groot je dochter verwacht te worden, is een kleine C bv dan niet handiger? anders is ze er zo snel uitgegroeid... dat zou ook zonde zijn. maar laat het iig niet aan de leeftijd/fitheid van de pony liggen!)
Ik heb mijn pony ook gekregen toen ik 8 was, maar dat was een 17-jarige (kleine) D pony. ik heb erop gereden tot hij 26 was, toen startten we Z1 dressuur, maar ik ben meer gestopt omdat ik er echt te groot voor werd (hij 1.38 en heel smal gebouwd en ik 1.75) en Z1 is natuurlijk ook niet niks. Inmiddels is hij 31 en gaat elke ochtend in een flinke galop de wei in, word niet meer bereden maar heeft nog zat praatjes en power.
Kijk met 21 zou ik er niet meer vanuit gaan dat hij nog 10 jaar topsport draait, maar hij kan denk ik prima nog een paar jaar mee (zeker als hij nog fit is) en met een ruitertje van 8 hoeft hij ook geen uren te draaien
Lekker van genieten!
Voorwaarde is inderdaad wel een goed pensioen, maar ik denk dat ook in het interesse van je dochter is. Bovendien is dit ook wel een mooie kans dat ze over een paar jaar goed leert aanvoelen wat een paard aankan en wat niet.