Ik vind het heel handig, juist omdat er een hoop dingen toch wel zelf goed op te lossen zijn. Zo had ik twee weken terug 's ochtends een paard van een kennis met een wond staan (mijn merrie staat daar en ik moest oppassen voor de vakantie) er was daar dus niets aanwezig. 's avonds na mijn werk terug gegaan met de benodigde spullen. Wond was toen mooi schoon en is dat ook gebleven (paar keer schoongemaakt). Als je dan de goede spullen hebt scheelt dat je DA kosten.
Betadine shampoo Bio tex Tea tree shampoo Vaseline Acederm wondspray Cooling gel In de vriezer liggen standaard kompressen Baby doekjes Cooling gel Verwarmende massage gel Infrarood massage apparaat Arnicalotion Hoefteer Hoesttabletjes (broomhexine) tegen vastzittend slijm.
SuzanH
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-11 10:24
Ik ga ook maar een EHBO-doos maken. dit heb ik al: -Thermometer -Betadinezalf/Betadinezalf -Sudocreme -Vaseline -(teken)pincet -Babydoekjes -Gekookt water -Handdoek -Washandje -Plastic handschoenen -Schaar -Sterriele gaas -Bindsel
Die heb ik samengesteld uit dit topic. Maar waarvoor zou je honing willen gebruiken?
Honing is goed voor veel dingen. Zo had mijn paard een lelijk plekje in de hoef. Smid heeft de plek eruit gesneden. Paar weken gesmeerd met honing. Schijnt bacteriën te doden.
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 21-08-11 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt
secricible
Geplaatst: 21-08-11 15:07
ik heb geen speciaal doosje, maar wel wat spullen in een apart vakje van mijn kist liggen:
thermometer, ducktape (i.v.m. hoefzweren), soda, betadinescrub en zalf, vaseline, handdoekjes, mokzalf en een stuk touw (voor eventueel dichtbinden van ernstig bloedende wonden of het vastzetten van iets)
Verder zou ik het even niet uit mijn hoofd weten...
Op stal hebben we een ehbo doos, daarnaast heb ik een First aid kit gekocht voor mijn paard. Daarin zit: •1 rol kleefpleister •rol cohesive bandage •1 rol absorberende watten katoen •2 wondkussens 40 x 20 cm •2 gaasverbanden 10 x 20 cm 16 laags •1 verbandschaar •1 pinchet •2 instant coldpacks •2 gamge bandages 20 x 20 cm •1 digitale thermometer met veter Daarnaast heb ik Betadine shampoo en zalf.
Sjors
Geplaatst: 21-08-11 16:49
vosje456 schreef:
Sjors493 schreef:
ik heb trouwens een hele krat met van dat soort spulletjes samen gesteld.
Vertel
uhmm:
- wondzalf (spray, zalf, gel) - handschoenen (plastik, steriel) - mokzalf - anti jeuk zalf - handoek - schaar - zonnebrand - gaasjes - pincet en ik ga nu even kijken, dan hoor ja dalijk nog meer waarom eigenlijk baby doekjes?
Babydoekjes voor vies vuil ofzo weg te halen... Denk ik..
Sabini
Geplaatst: 21-08-11 16:53
Ik heb er ook een.
Daar zit het volgende in: - Thermometer, spreekt voor zich - Vaseline - Betadinezalf, voor het ontsmetten van kleine wondjes - Sudocreme, voor de huid, voor rondom wondjes e.d. - Mokzalf - Pincet, 2 soorten. Een voor teken en een gewone.
Heb een gewone ehbo koffer omgetoverd in een voor mn paard
Nona99
Geplaatst: 21-08-11 16:55
Ik gebruik de babydoekjes nadat Nona hengstig is geweest...
Haar hele "hengstige zone" zit dan onder de vuile korstjes... Door het kleine beetje olie wat op de doekjes zit, gaat alles er vrij makkelijk af... De doekjes zijn ook zacht, en de kans op irritatie is ook klein, het is niet meteen de plaats waar ik met gewone zeep ga schrobben...
Ik heb een EHBO doos van Harry's Horse, erg tevreden mee!! Zitten veel handige dingen in zoals verschillende soorten verband, thermometer, kompressen, wattenrol etc. Heeft zn nut iig al bewezen!