Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wenny schreef:dus wat wil je nou niet dumpen en in een kooi laten zitten
of wel dumpen en ze hebben alle vrijheid en alle vijanden die ze horen te hebben
):
Zep schreef:Ik geloof dat we met heel bokt vast wel Drente moeten kunnen kopen. Dan kunnen we fijn alle paarden daar in gooien en sokken gaan zitten breien.

.Cowgirl schreef:Eerst vond ik het maar een onnozel topic.
Maar wat is nou zielig.
Mijn paarden leven zo natuurlijk mogenlijk, het hele jaar door buiten met schuilhokkken en in een kudde.
Ze krijgen het beste uitgebalenceerde voer wat er is.
Vers hooi en water.
De smid komt keurig op tijd.
Worden op tijd ontwormt en ingeent.
Hebben een duur zadel op de rug wat goed pas, geld ook voor het hoofdstel.
Ze hebben meer vrije dagen dan een mens zich maar kan bedenken.
Bij de eerste beginnende ziekte kwaal staat de DA op de stoep als mens moet je eerst half dood gaan voor ze je serieus nemen.
En normaal gesproken hoeven ze per dag maar 1 a 2 uurtjes te werken om daarna weer verwend te worden met snoepjes en eten.
Paardrijden zielig.... nee dacht het niet.
!! En dan behandel ik ze met respect, dus sla nooit 'zomaar', trap niet en trek niet in de mond
!!
Ik voel me eigenlijk altijd heel rot als ik op zo'n paardje rijd
!! Maarja, wat doe je eraan!!pacster schreef:die van mij is absoluut niet zielig.. hij staat de hele dag buiten op een lekker groot weiland met anderen in de buurt, 's nachts binnen en als het regent worden ze ook binnen gehaalt. Als ik met een halster aan kom zetten springt ie bijna de stal uit van blijdschap dat hij wat mag gaan doen. en als ik dan het zadel pak wordt ie helemaal vrolijk.. ga nu niet zeggen dat ze zielig zijn.. ik ben het helemaal met cowgirl eens

.....ze gaat graaaag met mij mee om iets te doen
Maar je moet het wel leuk voor je paard houden! twizzylover schreef:het is niet zielig paarden houden ervan om samen met je te rennen enzo je houdt toch ook een cavia in een hokje moet dat dan niet zielig zijn? in ieder geval ik vind het niet zielig mij lijkt het juist dat ze het leuk vinden heb jij ooit een paard horen klagen?? als je ze met liefde behandeld is er niets zieligs aan.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(en je paard
)
Brendahorseslover schreef:Weet je hoe zielig wij mensen zijn![]()
Eerst leerplicht, verplicht uren naar school, daarna moet je bijna elke dag uren werken om maar te zorgen dat je je huis en je brood kan betalen(en je paard
)
Een paard hoeft maar 1 uurtje (ja soms wel meer) te werken en kan de rest van de dag lol maken (naja, in goede omstandigheden gesproken dan he)
Ow, trouwens, er is wel een organisatie die helemaal tegen het houden van dieren is, kweet even de naam niet meer, maar het bestaat wel hoor

Reenarulez schreef:Waar ik me dan echt aan erger is dat in dit topic mensen gaan zeggen: "jaah, heel zielig" terwijl als ze eenmaal op hun paard zitten, er vrolijk oplos rukken omdat hun paard "naar beneden moet"
zo is het idd zielig jah
Wat ik niet begrijp is dat als je een normaal omgaat met je paard er niet veel zieligs aan is... Er bestaan ook dingen als een band met je paard en als een paard het echt zo erg zou vinden zouden ze je toch niet opwachten bij het hek van de wei, naar je hinneken (ook zonder dat het paard aangeleerd heeft te bedelen) en echt oprecht blij zijn je te zien... paarden die voor je willen werken...