welke stalprijsverhoging door stro/hooiprijzen bij jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:26

Kleine stal maar wel veel opslag mogelijk heden.
Ik kan rustig voor 4 jaar hooi en stro inslaan en dan heb ik nog plaats over. Dat is voor mij gelukkig geen probleem.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:29

Otte001 schreef:
25 euro? was het maar waar ...
Bij ons in het dorp(randstad) gaat de prijs 45 euro omhoog - van 325 tot 370 dus. Iedereen is dus druk op zoek naar een ander plekje.
Ik begrijp wel dat er meer kosten zijn door de gestegen stro en hooiprijzen maar dit is echt niet leuk en diervriendelijk meer ... ik verwacht dat er nog meer paarden in de verkoop komen of nog erger verwaarloosd zullen worden.

;(

%) 370 euro is echt veel geld. Maar ik zie ook al stallen met paar bedragen over de 400 euro.

Misschien word het tijd voor een huurplafond.

Maar dan moet je als paardeneigenaar goed verenigd zijn. En jammer genoeg zijn paardeneigenaren dat niet.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:33

Mijn kamerhuur werd ook altijd jaarlijks geindexeerd. En dan kwam er op 300 euro zo'n 10 tot 20 euro bij. Boxhuur is wat mij betreft hetzelfde. Dus zonder hoge stro prijzen zou ik het zowieso niet vreemd vinden als er jaarlijks een prijsstijging plaatsvindt.
Maar als de grondstoffen duur zijn, zul je meer moeten betalen. Jammer voor je portemonnee, maar zo is het nu eenmaal. Bij ons gaat het een tientje omhoog en dat vind ik terecht.

xxTumxx

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 22:59

Bedankt voor alle reacties. Ik zal het er dus maar mee moeten doen zo te lezen en vergeleken met sommige anderen mag ik nog niet eens klagen. Tjonge wat een bedragen.. maar ook sommigen niets of een tientje hoe zit dat? Iedereen zou er dan toch last van moeten hebben?

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:06

Otte001 schreef:
Bij ons in het dorp(randstad) gaat de prijs 45 euro omhoog - van 325 tot 370 dus. Iedereen is dus druk op zoek naar een ander plekje.
Ik begrijp wel dat er meer kosten zijn door de gestegen stro en hooiprijzen maar dit is echt niet leuk en diervriendelijk meer ... ik verwacht dat er nog meer paarden in de verkoop komen of nog erger verwaarloosd zullen worden.

;(

Toevallig Alblasserdammer? Want ja hier gaan dus inderdaad de prijzen met 45 eurie omhoog... En dat met een kleine binnenbak, ( waar je rekening moet houden met manege lessen) een hele zware, maar wel 20x60 buitenbak en een hele zware kleine paddock. Waar vaak een hele lange wachtrij staat als allen pensionklanten terug zijn van de wei :+ Wel inclusief voer en ruwvoer, maar brok is 2x per dag en ruwvoer 3x, maar de eigenaresse is met het ruwvoer nogal zuinig..

Dus nu:
Pony: Zelf uitmesten 290, laten uitmesten 330
paard: zelf 330, laten uitmesten 370

oude prijzen was dus 45 minder!!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:09

Lauraennala schreef:
Otte001 schreef:

;(

Toevallig Alblasserdammer? Want ja hier gaan dus inderdaad de prijzen met 45 eurie omhoog... En dat met een kleine binnenbak, ( waar je rekening moet houden met manege lessen) een hele zware, maar wel 20x60 buitenbak en een hele zware kleine paddock. Waar vaak een hele lange wachtrij staat als allen pensionklanten terug zijn van de wei :+ Wel inclusief voer en ruwvoer, maar brok is 2x per dag en ruwvoer 3x, maar de eigenaresse is met het ruwvoer nogal zuinig..

Dus nu:
Pony: Zelf uitmesten 290, laten uitmesten 330
paard: zelf 330, laten uitmesten 370

oude prijzen was dus 45 minder!!!

wwoooowww.....dat is pas duur.....
niet normaal hoor als je zo verteld wat je er voor krijgt......
Ik was echt wel weg geweest

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:12

Tja, er zijn hier gewoon weinig stallen in de buurt.. Als je weg wil kan dat vaak niet eens. ( ik heb gelukkig (nog) geen eigen paard) Eerst hadden we het er wel voor over om dat te betalen, maar nu is de verhouding zo erg ver te zoeken dat ik hier niet meer wil staan.. Dus opzoek naar een andere dan maar..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:29

Hier geen prijsverhoging. Het is ook meer een privéstal. Hooi komt van eigen land en stro is pas ingeslagen en heb niet gehoord dat het veel duurder is als anders dus het zal wel meegevallen zijn.
45 euro vind ik wel heel erg veel ineens. Wat een prijzen.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:37

Oh en vergeten er bij te zeggen, vorig jaar oktober waren de prijzen ook al gestegen in de stalling!

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:02

Bij ons op stal is het zelfs zo dat er geen stro meer komt, maar dat we nu over moeten gaan op pakjes vlas/gehakseld stro a €7,50 per stuk...

Ik sta op een stal waar je een kale huurprijs betaald, en de rest zelf koopt. Normaal konden we altijd fikse grote balen bij hun kopen. Maar wat ze wel doen is 35€ omhoog in de stallingsprijs i.v.m. hooi :S

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:07

onze stalling is €20 euro omhoog gegaan vanwege de stroprijzen.
Op zich is de stalling, met wat ze bieden, nog helemaal niet duur. Maar melden het niet zo netjes; 2 á 3 weken van te voren in een brief en in dezelfde brief stond dat je je paard 3 weken, wegens vakantie, zelf buiten moest zetten. Hierdoor zijn er een paar vertrokken naar andere stalling en er zullen zeker nog wel een paar volgen. Jammer dat het zo moest gaan, had wel ff iets anders gekund.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:07

Bij ons (nog) niks gelukkig!

Maar een staleigenaar mag wettelijk gezien maar een bepaald percentage omhoog gaan hoor.
Paar terug eens hier ergens gelezen. Ik dacht uit mn hoofd dat het 10% per jaar was. Maar dat weet iemand anders vast wel te vertellen? :=

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:09

Sja over die verhoging ben ik ook al naar opzoek geweest, maar niks kunnen vinden. Enige wat ik heb kunnen vinden is alleen dat er dat soort dingen in je contract(met de pensionhouder) moeten staan...

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:13

Bij ons hebben we gelukkig ook nog geen verhoging gehad dit jaar. Wel vorig jaar 15 euro ivm bouw binnenbak.
De staleigenaar heeft zelf genoeg land en verbouwt dus zijn eigen hooi en stro en handelt daarnaast ook nog hierin.

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:18

stalling gaat 15 euro omhoog. prijs gaat pas omhoog in oktober.
van 210- 225 voor stal van 2,80 bij 3
van 225 - 240 voor stal van 3 bij 3
zit uitmesten, voeren, buiten/binnen zetten, brok/hooi bij.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:18

Dat het zo krap van te voren gezegd word is misschien niet netjes maar weet iedereen wel wat hooi en strooi nu kost en moet gaan kosten straks. Een hoop oogsten zijn mislukt en hooi maken valt momenteel niet mee hier in nederland dus echt gek vind ik het niet als de prijzen zo omhoog gaan

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:34

Stendo schreef:
Dat het zo krap van te voren gezegd word is misschien niet netjes maar weet iedereen wel wat hooi en strooi nu kost en moet gaan kosten straks. Een hoop oogsten zijn mislukt en hooi maken valt momenteel niet mee hier in nederland dus echt gek vind ik het niet als de prijzen zo omhoog gaan

Dat t kort van te voren werd gemeld, vond ik nog helemaal niet zo bezwaarlijk, maar dat je dan gelijk ook ff je paard zelf moest buiten zetten. Dit zit bij de stalprijs in. Ik zou t beter ontvangen hebben als ze dan de verhoging een maand later in hadden laten gaan...
maar ja, bij ons is ondertussen het stro ook op en de pakken gehakseld stro staan al klaar...
weet iemand misschien nog een adresje voor voordeling stro :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:39

weet iemand misschien nog een adresje voor voordeling stro :D[/quote]

Ja! is er niet ergens een hooi en stro outlet?! :o?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:43

Helaas heb ik hier ook de prijs omhoog moeten gooien.
Voor de opfok van het vriendinnetje van mijn jaarling bij mij was de prijs 75 euro pm in de zomer(Mei tm September) en 125 pm in de winter(vanaf oktober tm April.
Door het natte weer blijft er helaas geen gras over en moet ik enorm veel bij voeren en ik moest er gewoon geld op toe leggen.
Daarbij staan ze nu snachts vaak op stal omdat de wei zo nat is dat ze nergens droog kunnen liggen en maken ze dus ook de stal vies en dat kost me ook weer extra.
Ik heb de winterprijs een maand eerder in laten gaan vanaf september ivp oktober en vanaf oktober gaat de winterprijs met 10 euro omhoog.
De andere pensionklanten betalen nog steeds 210 pm all in en dat is voor mij nu ook echt geen vetpot meer hoor maar ik heb er voor gekozen dan zelf maar iets minder over te houden verschil is dat ik er niet van hoef te leven maar als de prijzen nog meer gaan stijgen gaat die pensionprijs toch echt ook omhoog.
Ik merk dat mensen vaak alleen kijken naar wat stro,hooi en voer kost maar ze vergeten de tijd die ik steek in het Stal wei paddock mesten, voeren, binnen/buiten zetten dekens wisselen en de kosten die gaan zitten in het dagelijks slepen van de bak,onderhoud van de wei, omheining en stallen, kosten voor verlichting en water etc etc etc....
Als je dat allemaal bij elkaar optelt houd je normaal gesproken al echt geen vetpot over en nu leg ik er zelfs bijna op toe en dat zullen met mij meerdere pensionstallen hebben en dan vind ik het dus ook niet meer dan normaal dat je de verhoging evenredig doorberekend op je klanten.
Je maakt die kosten immers toch ook deels voor hun?
Ik zie inderdaad ook absurt hoge prijsen voorbij komen maar zodra mensen het betalen zullen ze het ook blijven vragen maar aan de andere kant denk ik ook dat heel veel mensen niet beseffen wat een paard nu eigenlijk per maand ECHT kost dus inclusief alle tijd energie en bijkomende kosten die een pensionhouder heeft.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:47

Bij ons is het ook omhoog gegaan van € 200,- per paard naar € 220,- per paard.
Er was al jaren niet meer verhoogd maar nu dus wel, ik heb 2 paarden dus dat is toch weer € 40,-. :roll:
Gelukkig staan ze er echt wel echt super hoor voor € 440,- totaal per maand! :=

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:52

knollentuin schreef:

Ja! is er niet ergens een hooi en stro outlet?! :o?[/quote]

Hooi en stro is echt erg moeilijk aan te komen.. Mijn vriend heeft een boerderij, en die kampt ook met dezelfde problemen! Terwijl hij al jááren bij dezelfde leverancier afneemt...
Er bestaat wel een bedrijf waarbij je het ook uit het buitenland kunt laten overkomen, maar het is gewoon een stuk duurder dan voorheen. Veel oogsten zijn ook mislukt, en de vraag ernaar blijft hetzelfde/is groter geworden...

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:55

maar weten jullie wat het is een paard krijgt bij ons als 2 balen per week inz`n stal zo`n baal kost 8 som 16x 4 = 64 euro !!!!
dan mag je er nog heel erg blij om zijn dat je stallings geld maar met 20 euro omhoog gaat ! nu denk ik natuurlijk uit het ook van de stal eigenaar ! omdat we er zelf 2 op pension hebben staan maar dus kost het ons eigelijk nog meer geld dan jullie en is het niet zo dat de stal eigenaar er bakken met geld aan verdient !

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:55

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:56

Clauwtje schreef:
knollentuin schreef:

Ja! is er niet ergens een hooi en stro outlet?! :o?

quote]
je moet zeker hooi wel van goede kwaliteit hebben !

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:58

knollentuin schreef:

Ja! is er niet ergens een hooi en stro outlet?! :o?[/quote]

ja, of een 2ehands stro winkel :')