Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LauEef schreef:PPPeet schreef:Op een manege is natuurlijk veel gezelliger met leeftijdsgenoten en als dit je eerste eigen paard is dan is het misschien een idee om op een manege te beginnen zodat er mensen zijn die jullie eventueel kunnen helpen. Als je al meer ervaring hebt en je krijgt les thuis etc dan is thuis stallen natuurlijk ook een optie.
Hier ga ik in mee. Je paard aan huis is echt een droom maar als het je eerste paardje is, kan het geen kwaad om even de ervaring op te doen op een manege. Het is uiteraard niet verplicht maar op een manege kun je altijd bij iemand terrecht mocht je vragen of problemen hebben.
_Gillian_ schreef:Anoniem schreef:Hoe groot is je tuin(afmetingen?) Want realiseer je dat je minstens nog 1 hectare grond als wei nodig heb. Je niet in je wei kunt rijden, Want dan rijd je alles kapot. En het is spek glad. Je dus ook een bak aan moet leggen. En je daarbij ook nog stallen aan moet leggen. Die weer een vergunning nodig hebben. Dus alles bij elkaar moet je een tuin hebben van minstens 1,5 hectare.
En heb je al nagedacht over vakanties? mest afvoer? Stank overlast naar de buren?
Een paard aan huis kost niet alleen jou heel veel tijd. Maar ook je ouders.
De afmetingen van de tuin weet ik niet juist.
De buren gaan er geen last van hebben ; - Naast mij woont mijn vake ; dierengek
- Aan de andere kant, woont iemand met zelf een paard.
Ik ben niet echt een vakantievrouw. Als ik mag kiezen, op vakantie gaan of tussen de paarden zitten. Geef mij maar dat laatste !
_Gillian_ schreef:@Cha_Rity ;Oow, van andere heb ik gehoord dat ze 100 euro per maand kwijt zijn.
Zij hebben ook wel een buitenbak. Dat scheelt hun dan weer die onnodige kosten e.d.
_Amigo schreef:Idd, kun je daar niet vragen of je in de bak mag rijden? voor miss een klein bedrag per maand?
Verders kom je al ver met een containerstal en een goed hekwerk
Als je een containerstal hebt zoals dit;
http://img.tweedehands.nl/f/normal/9427 ... erstal.jpg
Kun je de linkerstal als schuilstal gebruiken en de andere stal voor opslag hooi en stro.
Mesthoop kun je gemakkelijk maken ergens achter in de wei (zodat je geen last hebt van stank) een draadje afzetten zodat je pony daar niet komt.
Stro heb je bijna niet nodig want ik denk dat je pony vaak buiten zou staan.
Zo'n stal is ook groot genoeg voor een shetlander en een D pony - klein paard, je hebt ook een 4 stals container
_Amigo schreef:Idd, kun je daar niet vragen of je in de bak mag rijden? voor miss een klein bedrag per maand?
Kun je de linkerstal als schuilstal gebruiken en de andere stal voor opslag hooi en stro.
Mesthoop kun je gemakkelijk maken ergens achter in de wei (zodat je geen last hebt van stank) een draadje afzetten zodat je pony daar niet komt.
Zo'n stal is ook groot genoeg voor een shetlander en een D pony - klein paard, je hebt ook een 4 stals container
shetjessweet schreef:_Amigo schreef:Idd, kun je daar niet vragen of je in de bak mag rijden? voor miss een klein bedrag per maand?
Containerstallen worden in de zomer bloedheet en in de winter ijskoud. Niet echt aan te raden.
shetjessweet schreef:_Amigo schreef:Idd, kun je daar niet vragen of je in de bak mag rijden? voor miss een klein bedrag per maand?
Containerstallen worden in de zomer bloedheet en in de winter ijskoud. Niet echt aan te raden.
Cha_rity schreef:Miss kun je deze site eens ff bekijken voor paardenstallen: http://www.seegershalle.nl/paardenbox/? ... 3godFlvKFQ
Abiola schreef:Ja, maar heeft je vader zin om iedere zaterdag vier uur met het land de bak en de mest bezig te zijn? Heeft je moeder zin om je paard te voeren als jij op school zit? Ook als het regent of als ze andere plannen heeft?