Rinus sloopt alle touwen en halsters! Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nekrednael

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 22:59

Bij ons in de ruitersportwinkel hebben zo van die speciale rubberen stangen om je paard mee vast te hangen. Dat is ongeveer een halve meter lang en is uitrekbaar tot enkele meters (ikzelf kan hem toch 10 cm uitrekken Haha! ) Het leuke aan zo'n spul is dat het terugtrekt, en er is een breekpunt voorzien zodat, wanneer de stang het begeeft, hij niet kan in het paard zijn gezicht vliegen. Het is speciaal voor trekkende paarden, en denk nu maar niet dat ze het zo maar eventjes in twee zullen trekken, het is heeeeeeeeel sterk. Het is alvast beter en veiliger dan een ketting of een touw...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 06:33

Je kan ook een keer een dun strotouwtje achter zijn oren langs doen en vastknopen aan de bovenste ringen van het halster. Het touwtje moet een stuk strakker zitten dan het halster zelf, zodat hij als eerste dat touwtje voelt en dat doet zeer. Wij hebben dit ook gebruikt bij een doorgewinterde hanger en nu hant hij niet meer. Wel het touwtje weer weghalen als hij niet meer vast hoeft te staan, want anders krijg je schaafwonden.

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:13

er staat bij ons op stal ook een merrie die niet vast kan staan.. iniedergeval niet aan een kort touw... ik weet niet hoe lang het touw is waar je hem aan hebt vast staan.. maar bij haar werkte het om het touw gewoon een stuk langer te laten zodat ze om zich heen kan kijken..

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:51

Wat doe jij als je paard gaat hangen??
Ga je hem losmaken? Of geef je hem een lel?
Blijf je erbij staan?
Doet hij het ook als je er niet bij bent?

Mijn verzorgpaard ging ook vaak hangen, en in het begin gaf ik een harde schreeuw of en tik, maar niks hielp.

Toen kreeg ik van iemand de tip om gewoon eens weg te lopen als hij ging hangen.
Dat heb ik geprobeerd en wat bleek?
Die van mij probeerde gewoon aandacht te vragen. zodra ik wegliep hield ie op.

Misschien het proberen waard
groetjes