bestaat de perfecte pensionstal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bestaat de perfecte pensionstal

ja
26 (20%)
nee
57 (45%)
bijna
41 (33%)

Totaal aantal stemmen: 124

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:52

De stal waar ik nu sta, is voor mij perfect. En dat is het enige wat voor mij belangrijk is Knipoog
Een ander vindt het misschien 10 keer niks, maar dat interesseert mij verder niet Haha!

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:13

ik denk niet dat de volmaakte pension stsl bestaat maar ik moet zeggen waar ik sta nou ja mijn paard dan heb ik eigenlijk niet veel te klagen.
de prijs valt mee en er zijn veel faciliteiten.
zoals een grote goede binnenbak,buitenbak(verlicht),nog een buitenstuk om te rijden ook verlicht,stapmolen,wasplaats met warm water.
de stallen worden uitgemest maar je mag het ook zelf doen.
ook zijn er veel deskundige mensen waar je veel informatie kan krijgen.
de trailer mag er ook staan.
er zitten altijd wel mensen bij die je misschien niet mag maar dat is overal en niet alleen op pensionstallen.
nee ik ben wel tevreden.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:16

Ik vind de plaats waar mijn paarden staan ook redelijk perfect, alleen een beetje weinig luxe Haha! Maar ik ben niet anders gewend Tong uitsteken Ik heb een enorme wei voor minstens tien paarden waar ze met z'n vieren staan, een veilige omheining en een super mooie grote loopstal. Grote bomen voor de schaduw in de zomer en verder kan ik alles zelf bepalen. Ik verz org ze ook zelf dus geen gezeur over dingen en als ik geen tijd heb willen de mensen waar ze staan er ook wel ff voor zorgen. Het bos is vijf minuutjes lopen en de buitenbak een kwartier Haha!
En voor mijn paarden vind ik het ook het fijnst , want ze hebben een pokkehumeur als ze verplicht op stal moeten staan. Bloos!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:19

Ik sta voor een pension stal redelijk perfect. Om het echt perfect te maken moet ik de staatsloterij winnen (hoofdprijs wel te verstaan), de pensionstal opkopen, alles laten regelen zoals ik het wil. Maar voor de rest ben ik een tevreden klant.

Mijn paard is daar super tevreden en daar doe ik het voor. En op elke stal is er wel wat op of aan te merken, hoort bij het leven!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:20

Er is idd overal wel wat, maar ik ben nu gewoon super tevreden. Afgezien van het feit dat we geen directe uitrijmogelijkheden tot onze beschikking hebben wil ik niet weg waar we nu staan.

We hebben alles wat ons hartje ons begeert, paard wordt meer dan perfect verzorgd en ik ga met een gerust hart op vakantie. Zelfs onze dekens en sjabrakken worden voor ons gewassen *LOL*

Ik vind het heel dus inderdaad heel dicht bij in de buurt komen van de perfecte stalling

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:19

De stal waar ik sta vind ik echt helemaal perfect OK dan! . Hele gezellige mensen, en echte paardenmensen. Als je hulp met iets nodig hebt, zijn er altijd mensen die je overal bij kunnen helpen. Verder zijn de faciliteiten ook super. Er wordt gevoerd en uitgemest.
* binnenbak 20x40
* buitenbak 20x40
* longeerbak
* super ruime stallen met uitkijk naar buiten
* weidegang
* spuitplaats met warm en koud water
* ruime kast
* kantine
* super hindernismateriaal

en we krijgen ook solarium en extra weidjes. Ook zodat we in het zomerseizoen op gras proeven kunnen oefenen. Ik ben dus heeeel erg blij. O ja en het is ook nog allemaal voor een schijnprijsje per maand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:24

Ik sta nu op een stal, waar ik nog lang hoop te staan.
De sfeer is er goed, maar het belangrijkste, de paarden hebben het er heel goed.
Goede verzorging.
Daar versta ik onder mensen die verstand hebben van ziekte herkenning en weten wat te doen als er wat is.
Goed eten.
Frisse, lichte stal.
Zuivere stal.
Elke dag weidegang, ook in de winter.

En de luxe dingen zoals binnebak, binnenspuitplaats met war en koud water enz enz, vind ik dan niet eens belangrijk.
Alleen makkelijk Lachen

Het enige nadeel wat ik er na een jaar ondervind, is dat ze met een halster aan staan.
Wel begrijpelijk omdat ze elke dag binnen en buiten gezet worden voor je.
Maar voor het veiligheids aspect iets minder.

Dus ik heb gestemd op bijna Lachen

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:29

De stal waar ik Magic nu staat is bijna perfect voor ons. Natuurlijk is het ook maar net wat je zelf in een stal zoekt.

Het enige wat ik toch echt mis is weiland. Maar gelukkig kan Magic in de zomer wel het land op, maar dan ergens anders. Niet ideaal, als het zou kunnen mag ze van mij het hele jaar het land op, maar dit gaat gewoon niet.

Verder over de verzorging en accomodatie ben ik super tevreden! OK dan!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:03

Ik heb op 2 pensionstallen gestaan waar ik het absoluut niet met dingen eens was..
Stal 1 was een stal met echt een Klotesfeer...
Verder zou mijn paard z'n stal uitgemest worden maar dit werdt niet goed genoeg gedaan...
En hij zou in de wei komen maar hij kwam in een paddock te staan..
Was dus niet de afspraak..
Verder heb ik er wel 3,5 jaar lang met plezier een verzorgpony gehad...maar naar mate er mensen weg gingen en er steeds stomme mensen en ouderen voor terg kwamen ging de sfeer ook achteruit.

Toen ben ik opzoek gegaan naar een andere stal en kwam uit bij stal 2...
Deze stal was kwa sfeer wel heel leuk en gezellig..
Wel moest je alles zelf doen maar dat vondt ik alleen maar een voordeel..totdat ik last kreeg van m'n rug..
Verder was het daar op stal altijd een enorme paasei.. en daar ergde ik me dood aan en zo waren er nog wel emer dingen waar ik me aan ergerde..
Verder kom ik nog regelmatig op deze stal om gezellig met alle mensen bij te babbelen..

De stal waar ik nu sta is echt super voor mij..
Hele aardige mensen die mij allemaal wel willen helpen..als ik hulp nodig heb..
Paardjes komen van smiddags tot savonds buiten.. en de stallen worden uitgemest voor je..
Mijn paard staat in een ruime stal.. met een raampje erbij zodat het altijd lekker licht is..
Ook kan mijn paard precies naar buiten kijken..vanuit de voorkant van z'n stal en vanuit het raampje..
Altijd wat te doen dus..
en verder kan ik nog wel even doorgaan Haha!
Hij heeft het daar echt super..
Sorry voor het lange verhaal ...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:29

De stal waar ik nu op sta en dat is dan gelijk tot nu toe mijn eerste stal heeft zoveel op en aanmerkingen nodig dat ik er niet eens aan ga beginnen Haha!

Par heeft het er naar der zin, heeft er een paar maatjes waar ze nu lekker mee buiten staat en voelt zich *voor zover ik kan weten* er op haar gemak.

De kantine is ijskoud in de winter, de stallen oververhit in de zomer, de bak is grandioos !!! klein en zwaar hahahaha

Maar ze heeft al het gras en wei wat ze zich kan wensen, mooi op maat stalletje, wat natuurlijk wel weer iets lichter zou mogen, de spuitplaats is koud en buiten en ga zo maar door.

Ik voel me wel een beetje een boerinnetje daar, en geen enkel stal zal perfect zijn.
Kep hele mooie stallen gezien met alles er op en eraan, maar dan was de sfeer onderling om te snijden, en daar heb ik nu gelukkig geen last van.

Ik stem dus op nee, maar je moet het dan ook zelf leuk maken Haha!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 12:15

zoals ik al dacht overal is wat.Het balangrijkste vind ik dat je paard het naar zijn zin heeft en als tweede dat ik het naar mijn zin hebt.Bij ons is bijna alles perfect.Alleen dat je zelf weidegang moet regelen vind ik niks.en ik heb moeite met 1 persoon(dat is lastig op een stal met maar 6 paarden)Ik ga binnenkort verhuizen dus dan moet ik toch weg.heb ook wel weer zin om weg te gaan,vindt het sneu voor mijn paard want die heeft het wel naar zijn zin.Maar van de randstad naar de holterberg is te ver om hem te laten staan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:28

Tja, de stal waar ik nu mijn paard heb staan is voor mij bijna perfect Knipoog .

De paarden worden er iets te goed verzorgd, de stallen net te dik opgestrooid waardoor ik de staart van paard net iets korter moet knippen. De sfeer is er eigenlijk te gezellig (waardoor het te vaak voorkomt dat we ons niet aan de staltijden houden en dus te laat naar huis kunnen).

we hebben geen mooie uitrijdmogelijkheden naar een bos, maar dat is iets wat ik niet mis (ben niet zo'n buitenrijdtypje).

Momenteel zijn er nog geen hindernissen, maar die komen er in de toekomst wel, evenals een springwei.

wat we wel hebben?
buitenbak 20*60
binnenbak
trainingsmolen
longeer / losgooi paddock
alle dagen naar buiten op de wei; (en niet zielig alleen)
de stallen worden ruim opgestrooid, er wordt bijzonder goed gevoerd
een wasplaats met warm en koud water
solarium
stalhoudster die dekens verwisseld indien nodig
bijzonder ruime stallen waarin de paarden met de hoofden in de stal van de buren kunnen hangen, dus goed sociaal contact
stalhoudster die prima rekening houdt met wensen cq ideeen van pensionklanten.

Mijn paard is veranderd van een onruststoker naar een braaf evenwichtig paard. Ik heb het er prima naar mijn zin omdat het er gezellig is, maar zeer zeker ook omdat er echt heel goed voor de paarden wordt gezorgd!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:06

Ik heb nu ook een goede stal, maar ik moet zelf voeren, en das wel minder, maar ach, meer kan ik ook niet betalen, als je genoeg geld hebt denk ik wel dat je de ideale pensionsstal kan vinden. en anders begin je er zelf 1 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:05

In de Randstad heb je maar twee soorten pensionstallen: slechte en hele slechte. De pensionhouders hier snappen gewoon echt niet wie van wie z'n centjes eet, en doen dus geen fluit om hun klanten tevreden te houden. Vandaar dat enorme verloop steeds in deze regio.
Ik moet zeggen dat de stal waar ik momenteel sta me erg goed bevalt; stalhouder is voldoende aanwezig (toezicht op de paarden), ze krijgen fatsoenlijk te eten (nee dat is ook niet standaard ) en ze staan er netjes bij (en dat is al helemaaaal niet standaard hier, ondanks torenhoge tarieven voor volpension)

Ach, nog drie nachtjes slapen en ze gaan mee naar het Oosten.....
Es kijken of ze daar nog een beetje doorhebben hoe het werkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:22

Ik sta nu met Lois op mijn 5de adres. De reden daarvor is denk ik zelf dat mijn behoeften in de loop van de tijd zijn veranderd. Vroeger was ik een heuse boscrosser en de stal die ik had die gaf me daarvoor alle mogelijkheden alleen was Lois daar niet geschikt voor en op stal was niet de juiste begeleiding aanwezig voor Lois en mij.
2 adresjes later vond ik de perfecte stal, maar die ging na 2 jaar failliet tot mijn grote spijt. Na een kleine omzwerving heb ik weer een heel fijne stal gevonden. Ik heb het er super naar mijn zin. En natuurlijk, als ik er de scepter zou zwaaien zouden er wat kleine dingen anders zijn, maar je hoort me echt niet klagen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:50

Sonja schreef:
In de Randstad heb je maar twee soorten pensionstallen: slechte en hele slechte. De pensionhouders hier snappen gewoon echt niet wie van wie z'n centjes eet, en doen dus geen fluit om hun klanten tevreden te houden. Vandaar dat enorme verloop steeds in deze regio.
Ik moet zeggen dat de stal waar ik momenteel sta me erg goed bevalt; stalhouder is voldoende aanwezig (toezicht op de paarden), ze krijgen fatsoenlijk te eten (nee dat is ook niet standaard ) en ze staan er netjes bij (en dat is al helemaaaal niet standaard hier, ondanks torenhoge tarieven voor volpension)

Ach, nog drie nachtjes slapen en ze gaan mee naar het Oosten.....
Es kijken of ze daar nog een beetje doorhebben hoe het werkt...

Hier ben ik het echt voor 200% mee eens........ amen.
Son heel veel plezier in verweggistan, kom zeker volgend jaar tijdens endurance holten pitten en hoop dit keer zonder gebroken ledematen...... Haha! we keep in tuts...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:44

Ik ben enorm tevreden over mijn pensionstal, aardige mensen en goede regels. Het enige nadeel is dat er geen binnenbak is, maar verder is alles perfect, ik heb geen klagen en mijn paard al helemaal niet! Knipoog

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:13

Ik denk dat de perfecte pensionstal voor de ene niet perfect is voor de andere, maar ik denk wel dat er voor ieder wat wils is, maar het zou goed kunnen dat dat niet om de hoek is...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:37

het valt mij op dat als puspunten van stallen altijd de faciliteiten genoemt worden. Ik sta gewoon bij een boer op stal. Ik heb een kleine, vrij zware buitenbak, spuitplaats met koud water buiten en in de winter een stal.

Toch ben ik heel erg tevreden. Ik vind de sfeer over het algemeen heel gezellig (er zijn natuurlijk wel eens wat wrijvingen, maar dat houd je overal), ik kan lekker het bos in en ik word heel erg vrij gelaten in wat ik doe met mijn paard.

Voor mijn paardje vind ik het prettig dat ze altijd buiten komt, 's zomers dag en nacht op het land, 's winters overdag op de plaat (stukje zand) en 's nachts lekker op stal. Er word 2 keer per dag gevoerd (in de winter) en elke dag uitgemest.

de faciliteiten mogen dat wel niet het beste van het luxete zijn, maar ik sta hier prima, mijn paard heeft het op geen enkele andere stal zo naar d'r zin gehad!! En ja, dit is mijn 4e stal.

Wat er niet goed was op vorige stallen?
1e stal:
Ze stond alleen maar op het land, zonder toezicht.
Paarden werden met grof geweld verkampt en over betonnen platen heen gejaagt.

Stal 2
Paard stond alleen maar op stal.
er was alleen een kleine longeerbak die eigenlijk altijd bezet was.
Staleigenaar wilde al z'n vrouwelijke klanten het liefst ook in z'n bed hebben.

Stal 3
was tijdelijk, moesten weg op stal 2, paard had veulen, konden hier rustig gescheiden worden
veel controle en commentaar
ver weg.

deze laatste stal had ook een ruime, goede buiten en binnenbak, maar men vond dat ik anders met mijn paard om moest gaan. Ik niet en ik had geen zin meer in het commentaar.

Nu heb ik dus gevonden wat ik zocht, m'n paard kan naar buiten en er is een gezellige ongedwongen sfeer.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:19

ben super tervreden,
-mooie grote stallen 3,2 bij 3,6
-Heel veel stro en iets te veel kuil voornamelijk maar goed.
-Worden uitgemest gevoerd, en binnen gezet enz. Ook wordt er
-verschikkelijk goed op de paarden gelet.
-als je speciaal voor wil kan dat, als je muslie ofzo wil halen ze dat ook voor je, en er is altijd granenmix die je mag voeren.
-weinig mensen
-eigenaren doen alles voor je
-ze staan overdag buiten in kleine groepjes
-er is een longeerbak met baklicht en een goed verlichte buitenbak
-afspuitplaats met warm en koud en vertelbare spuit
-als je les heb mag er niemand in de bak (Dit zijn dus je eigen privelessen wel erg lekker)
-bos/strand vlakbij

nadelen
-weinig land maar goed ze gaan altijd naar binnen dus maakt niet uit, zijn genoeg paarden die dag en nacht op stal staan
-Iedereen rijd op het zelfde tijdspit dus behoorlijk druk vaak in de bak, ook omdat je tijdens lessen er niet bij mag rijden
-weinig hindernissen, maar daar in tegen wel veel creatieve oplossingen
(bank tafel zeil Tong uitsteken Tong uitsteken )

eigelijk best wel goed

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 17:23

nope perfectie bestaat niet. Maar goed ook, want dat zou wel saai zijn, een perfecte wereld Knipoog

Alweer een levensvraag beantwoord Knipoog .

Neen, blijven zoeken is de boodschap en een doe punten tegen de slechte afwegen. Denk vooral goed na over wat je wilt voor je paard en hoe je rijdt.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:38

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, want ik heb nooit op een andere stal gestaan. Maar de stalling is wel enorm veranderd in de loop der jaren. Met voordelen en nadelen.

Toen ik er kwam met mijn 1e pony was er een schuurtje met zo'n 15 stalletjes gerund door een gepensioneerde boer. We hadden alleen een onverlichte buitenbak. Het was wel heel gezellig.

Toen ik mijn 1e paard kocht, werd er door de zonen van de boer een start gemaakt met de manege. Nieuwe buitenbak, wel verlicht en op den duur stond er ook een binnenbak incl. kantine, nieuwe grotere stallen, e.d.
Nadeel was dat je alleen tussen 6 en 7 kon rijden met alle pensionklanten tegelijk Clown

Nu zijn er inmiddels 2 binnenbakken, een springwei en een buitenbak. Alle faciliteiten zijn aanwezig. Maar het is wel heel erg groot en onpersoonlijk geworden. Er staan zo'n 45 paarden in pension.

Dus perfect is het niet, maar ik klaag niet (vooral omdat ik het zelf niet hoef te betalen Haha! ).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:43

irene schreef:
De stal waar ik nu sta, is voor mij perfect. En dat is het enige wat voor mij belangrijk is Knipoog
Een ander vindt het misschien 10 keer niks, maar dat interesseert mij verder niet Haha!

waar jij staat is het zeker perfect Knipoog Maar, waar Winnie nu staat is het ook goed te doen Haha! Gezellige meiden, leuke onderlinge sfeer en paardjes kunnen als het droog is altijd naar buiten Haha!