Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rinske schreef:Ik heb 7 jaar bij Manege St.Ignatius gereden. Ik kan toch wel een paar voordelen opnoemen van de verschillen tussen 't Heike en de Ignatius Hoeve. Ten eerste de lessen. Je mag dan misschien niet je paard uitzoeken, maar je krijgt wel verrekes goed les, op hele goede paarden. De paarden zijn allemaal super verzorgd, zien er goed uit, zitten goed in hun vel, en zijn fijn voor het been en in de mond.
Bij 't Heike is de les duidelijk van mindere kwaliteit. De paarden zien er slechter uit, en ze gebruiken daar zelfs net ingereden 2,5 jarige paarden voor de manegelessen (denk aan Marco, zo heette ie toch?)
En als je de mensen eenmaal kent vind ik het bij St.Ignatius veel gezelliger, maar dat komt misschien ook omdat er allemaal dorpsgenootjes bij 't Heike rijden die ik niet meer zo mag, haha.
Ik verbaasde er mij wel over dat de paarden die er nu rondlopen er minder bij staan dan eerst. Heros heeft allerlei wondjes op zijn rug en de oude Max rijdt nog steeds mee met de lessen. Nou dat beestje loopt nu al zo lang mee met de lessen dat ie toch wel eens met pensioen had mogen gaan. Het was trouwens Menco en niet Marco, maar die kwam toen ik weg ging. De kwaliteit van de lessen was idd minder. Is ook de reden dat ik er mee ben gestopt. Kreeg les van een 18 jarig meisje en elke les was hetzelfde. weet niet of ze nog steeds les geeft dus over het niveau kan ik niet zeggen. Bij Ignatius rijd je wel voor je zelf en niet allemaal achter elkaar (ten minste was toen). En dat heeft zo zijn voor- en zijn nadelen. Mijn ervaring van de gezelligheid was dan ook maar een ervaring van een half jaar. Als er al hechte groepjes zijn dan is het moeilijk om daar tussen te komen