Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jesito schreef:Ik heb al verschillende paarden zien staan met zo'n ding en de paarden ergeren zich een voor een eraan.
Zijn vaak aan het schuren om hem af te krijgen.
Met drinken zie ik ze komisch doen om fatsoenlijk te kunnen drinken
Maeve schreef:Dat klinkt inderdaad als dezelfdeik kan me er alleen zo moeilijk iets bij voorstellen door dat ene gaatje... maar het schijnt inderdaad toch zo te gaan, als ze het eenmaal gewend zijn!
Bassenqua schreef:jesito schreef:Ik heb al verschillende paarden zien staan met zo'n ding en de paarden ergeren zich een voor een eraan.
Zijn vaak aan het schuren om hem af te krijgen.
Met drinken zie ik ze komisch doen om fatsoenlijk te kunnen drinken
Dit vind ik nou weer typisch een reactie van iemand die een vooroordeel heeft over iets waar hij/zij zelf nog nooit mee gewerkt heeft! Weet je wat zielig is ? Als mijn paardje zijn ene been niet meer voor het andere kan zetten omdat zij spier of hoefbevangen staat, dat ze op de pijnstilling moet en daardoor last van haar darmen krijgt, dat ik haar dan 24/7 binnen moet zetten terwijl ze daar een bloedhekel aan heeft, dat ik haar dan uit de kude moet zetten bij haar vriendinnetjes vandaan, dat ze zandkoliek krijgt omdat ze in de paddock staat en uit verveling zand gaat eten![]()
Jij ziet de paarden zich er één voor één aan ergeren? Ik nodig je bij deze uit om bij mij thuis te komen en mij de schuurplekken die ze volgens jou moet hebben aan te wijzen, laat me dan ook gelijk maar zien hoe komisch ze doet als ze wil drinken en hoe ze bezig is om haar korf af te krijgen. Wat een ontzettende kul!!!!
Maeve schreef:Wow, wat een hoop reacties!! Heel wisselend dus, maar gelukkig ook een paar positieve over het masker dat mijn paard dus heeft(inderdaad hetzelfde als de foto op de vorige pagina!), dat geeft mij ook wat meer vertrouwen. Mijn merrie is sinds ik 't gisteren om heb gedaan in de gaten gehouden door de mensen op stal(iedereen ff ingelicht
), en ik ga nu die kant op om te kijken hoe het gaat. Dan gaan we een stuk stappen ivm haar peesprobleem en mag het masker dus even een uurtje af.
Jesito, ook ik zie mijn paardje het liefst het jaar door met al haar vriendjes de hele dag op de wei staan maar helaas, ik heb een oudere dame met aanleg tot dik worden en dus zijn er aanpassingen nodig. Ze kan nu niet op stal, al was het alleen maar omdat ze dan gek wordt omdat ze haar vriendjes niet ziet. Ook alleen op een stukje land zetten zorgt voor zóveel stress, dat ik vrees dat door het ijsberen dat peesprobleem nóóit over gaat. Paardlief wil het liefst, en ik ook voor haar, dat ze gewoon bij de kudde in kan staan, dus dan gaan we op zoek naar alternatieven... we zullen zien hoe dit zich ontwikkeld!
jesito schreef:Maeve schreef:Wow, wat een hoop reacties!! Heel wisselend dus, maar gelukkig ook een paar positieve over het masker dat mijn paard dus heeft(inderdaad hetzelfde als de foto op de vorige pagina!), dat geeft mij ook wat meer vertrouwen. Mijn merrie is sinds ik 't gisteren om heb gedaan in de gaten gehouden door de mensen op stal(iedereen ff ingelicht
), en ik ga nu die kant op om te kijken hoe het gaat. Dan gaan we een stuk stappen ivm haar peesprobleem en mag het masker dus even een uurtje af.
Jesito, ook ik zie mijn paardje het liefst het jaar door met al haar vriendjes de hele dag op de wei staan maar helaas, ik heb een oudere dame met aanleg tot dik worden en dus zijn er aanpassingen nodig. Ze kan nu niet op stal, al was het alleen maar omdat ze dan gek wordt omdat ze haar vriendjes niet ziet. Ook alleen op een stukje land zetten zorgt voor zóveel stress, dat ik vrees dat door het ijsberen dat peesprobleem nóóit over gaat. Paardlief wil het liefst, en ik ook voor haar, dat ze gewoon bij de kudde in kan staan, dus dan gaan we op zoek naar alternatieven... we zullen zien hoe dit zich ontwikkeld!
Ik ben de laatste die zegt dat jouw paard op stal moet.
En stres van een graasmasker of stres van appart staan met een soortgenootje, komt op hetzelfde neer.
Tuurlijk is het ideaalbeeld in de kudde, maar goed ieder doet wat die het beste vind voor zijn paard.