waar rij jij op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waar rij jij op?

ik ben vrouw en rij op een ruin/ hengst
93 (51%)
ik ben vrouw en rij op een merrie
81 (44%)
ik ben man en rij op een ruin/ hengst
2 (1%)
ik ben man en rij op een merrie
1 (0%)
ik heb geen idee,ik heb er nooit onder/ achter gekeken
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 181

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:55

Ik rij gewoon op allebei. En ik kan niet zeggen of ik liever op merries rijd dan op ruinen of vice versa. Heb te veel verschillen gezien, het zijn toch individuen. Wat ik wel over het algemeen vind, is dat merries meer looplust hebben. Onder ruinen vind je vaker flegmatiekere exemplaren dan onder merries. en ik hou wel van een beetje looplust moet ik zeggen. Wat betreft complexiteit: mijn merrie is inderdaad heel complex en een echte merrie. Maar ik ken genoeg uitzonderingen hier in.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:38

IK ben vrouw en ik rijd op een ruin en een merrie. AfbeeldingGeen keuzeoptie, maar goed, telt wel mee. Ook twee keer gestemd trouwens. Sorry!!
Kan niet echt zeggen dat ik een voorkeur heb/had. Gewoon wat het lekkerst rijd en welk paard je het meest aanspreekt.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:46

hmmmm wat hangt er eigenlijk onder..... op een ruintje zie ik Tong uitsteken

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:11

Ik rij op een ruin en ene merrie.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:17

ik rij op een ruin en een merrie, maar heb ook hengsten gereden, ik heb niet echt een voorkeur voor n bepaald geslacht.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:37

Ik kan helaas niet stemmen aangezien ik een vrouw ben en op merries en ruinen rijdt. Ik heb niet echt een voorkeur, zolang de merrie waar ik op rij maar niet te extreme hengstigheid kuren heeft...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:10

Vrouw en ik heb 2 merries, zou ook nooit een ruin kopen, heb daar echt niets mee. Ik heb natuurlijk wel op veel ruinen gereden, maar zelf altijd merries gehad. Nou ja... ik heb ook 4 katten en dat zijn allemaal je-weet-wel-katers telt dat ook ? en sinds een paar weken heb ik co-ouderschap samen met de overburen, van een poesje(ofwel kattin, zoals ze dat hier in Belgie noemen) dat gedumpt is... dus wie weet ga ik nog eens "om"

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:12

Ik ben vrouw, en rijd op een merrie. Voorheen een hengst, nog geen voorkeur, was wel gek van de hengst...en zijn idiote buien Lovers

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:16

Voor zover ik dat kan beoordelen heb ik het liefst met ruinen te maken. Maar dat neemt niet weg dat ik een merrie ook helemaal geweldig zou kunnen vinden.

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:27

Ik ben vrouwe en rijd het liefts op mijn eiegn merrietje...
Verder rijd ik ook nog twee ruintje, met hen klikt het ook aardig. Vroeger een merrie gereden waar het niet zo mee klikte..tsjaa ligt aan het karakter, maar die van mij heeft toch soms echt van die typische merrie trekjes...

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:34

ik ben een vrouw en rij op een merrie Haha!
hahaha, ze is egt superlief

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:54

ik ben een wijf en ik rijd op een zadel Tong uitsteken
maar ff serieus... ik rijd op ruinen en merries

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:30

Ik rij op een merrie en heb eigenlijk nooit last van de hengstigheid, ik moet het toevallig zien. Wel is er af en toe geen land mee te bezeilen en dan loopt ze te nukken op elk been dat ik aanleg. Ik heb ook op ruinen gereden en rijden ook zeer fijn, maar een merrie heeft toch wat meer karakter (sluit sommige ruinen natuurlijk niet uit).

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:36

Merrie! Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:41

Ik heb een merrie en een ruin. Ik heb niet echt een voorkeur, al heb ik het meeste op ruinen gereden.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:46

ruin, en mijn voorkeur gaat ook naar ruinen.
Op stal zijn het altijd die merries die niet voor niks de naam pismerrie hebben, die moeilijk doen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:57

Op de moment heb ik niet veel te rijden, zal dus maar opsommen wat eraan zit te komen Haha!

M'n eerste was een ruin (heb ik nog steeds maar is veel te klein Bloos ), dan heb ik een manusje vanalles gereden (merries, ruinen en een hengst) .
De eerstvolgende die ik ga rijden (nog een half jaartje en ze is 3! Tong uitsteken) is een merrie.
Degene die na de merrie komt zou een hengst moeten zijn, heb hem pas gekocht (is nog maar 6 maanden) en hoop om er over een jaar of 4 op te zitten Haha!
Kan dus nog niet zeggen of dat nou een hengst of een ruin gaat worden, hangt een beetje van m'neer zelf af Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:12

Vrouw met merrie. Bevalt prima (en mijn man rijdt er ook op).

Voor de rest vind ik ruinen ook prettig maar we zijn toch voor Flan gevallen. Lovers

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 22:19

Ik ben een vrouw en wil per definitie niet op merries rijden!
Ik heb gewoon een ontzettende hekel aan dat typische merrie-geprut...

Vraag maar aan Runningkawa, die heeft al heel wat gezeur over merries moeten aanhoren. Zo is er een heel mooi paard op stal, waar ik helemaal weg van ben, het enige nadeel is: ze is een merrie.... En daarom zou ik haar never nooit niet willen hebben...

het gaat bij mij behoorlijk ver hierin, ik zou bijvoorbeeld zelfs nooit gaan kijken naar een merrie in een advertentie.

Ik kijk dus alleen naar ruinen die minimaal 1.70m zijn.... erg he?

Zonder gekheid: de rotste paarden die ik ooit gereden heb, zijn allen merries.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:03

Ik ben een vrouw en tot nut nu toe zijn al mijn lievelingspony's ruinen of hengsten geweest (oja, behalve één merrie toen ik net begon te rijden).
Nu nog steeds hoor, met ruinen kan ik het gewoon veel beter vinden.

RodeoGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:39

Ik ben een meisje en rij ook het liefst op ruinen... Al mijn lievelingen zijn altijd ruinen geweest en bij de westernmanege van mijn oom en tante rijd ik ook altijd op ruinen...Heb nog nooit op een hengst gereden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:51

Ik heb geen id waar ik het liefst op rijd, Sting is een ruin, en als ik op de ponymerrie van iemand van onze stal rijd vind ik het vreselijk, maar dat komt waarschijnlijk omdat die gewoon ADHD heeft

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:53

Bij ons op de fokkerij hebben we alleen merries (ruinen fokt zo lastig Haha!:D)
verder maakt het mij niet zo heel erg veel uit of ik op een ruin of merrie rijd, maar aangezien ik nogal een fok-mens ben heb ik liever een merrie Haha!:D

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:06

Ik ben een vrouw en ik rijd meestal op een ruin.

Ik heb altijd merries gehad maar als ik nu zou moeten kiezen hoefde ik voorlopig geen merrie meer.
Dat gemiep de hele tijd.
Ok, misschien een beetje bevooroordeeld maar mijn laatste merrie had het zo erg dat je er zo'n beetje moordneigingen van kreeg Boos!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:15

Ik ben een vrouw en heb ook een ruintje OK dan! ,de merrie die ik gereden heb klikte niet echt (maar heb op ook op een merrie gereden dat was liefde op t eerste gezicht).......nog nooit op een hengst gereden maar daar zit ik ook niet echt op te wachten(heb het meerdere malen gezien en denk dat dat toch echt te hoog gegrepen is voor mij, wat kunnen de hormonen opspelen zeg Stoom uit je oren ).