Vieze stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FFleur

Re: Vieze stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 18:27

idd, gaat om de stal.. maar geen punt weet ik dat ook gelijk weer ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 01:26

Mijn pony houd zijn stal altijd heel schoon :)) meestal hoef ik maar een x in de drie dagen uit te mesten :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 01:45

Hij is nog jong, gewoon laten gaan, drollen er uit en beetje opstrooien. Het wordt vanzelf beter al ie wat ouders is.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:58

Is er een rede dat je pony op zaagsel staat? (of heb ik daar overheen gelezen?) Had mijn paard ook op vlas staan omdat ze op die stal toen allemaal op vlas stonden, nu staat ie gewoon op stro en is een stuk schoner op stal en verbruik ook niet zo heel veel meer.

FFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:57

Dressuurgek schreef:
Is er een rede dat je pony op zaagsel staat? (of heb ik daar overheen gelezen?) Had mijn paard ook op vlas staan omdat ze op die stal toen allemaal op vlas stonden, nu staat ie gewoon op stro en is een stuk schoner op stal en verbruik ook niet zo heel veel meer.

hij staat op zaagsel omdat hij dat nog het best schoon is, stro eet hij op en vlas maakt hij veel viezer ;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:31

FFleur schreef:
Dressuurgek schreef:

hij staat op zaagsel omdat hij dat nog het best schoon is, stro eet hij op en vlas maakt hij veel viezer ;)

Ik ben bang dat je gewoon een viespeukje hebt eigenlijk :+ Als je alle bodembedekkers al geprobeerd hebt...

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:02

Wat ook nog wel eens helpt om een paard te leren te poepen in 1 hoek, om er mest van een ander (wel een dominantere) paard in de hoek te leggen. Vaak poepen paarden over de mest van anderen heen vanwege dominantie dus dat kan in de stal ook. Bij mijn ene paard heeft het gewerkt, die poept netjes in de hoek, mijn jongere merrie snapt dat op de één of andere reden niet, die maakt er ook nog een bende van. Bij haar doe ik vlas onderop leggen, daarover heen stro, elke dag alleen de drollen eruit en schoon stro eroverheen. Dit 2 weken oppotten en dan gaat de hele stal leeg en begin ik weer opnieuw. Zo straat ze er elke dag heerlijk bij, en door het vlas staat ze ook niet te soppen. Dit scheelt enorm in de kosten omdat je niet elke dag de stal helemaal leeg hoeft te halen!
succes!

FFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 18:07

Flo123 schreef:
Wat ook nog wel eens helpt om een paard te leren te poepen in 1 hoek, om er mest van een ander (wel een dominantere) paard in de hoek te leggen. Vaak poepen paarden over de mest van anderen heen vanwege dominantie dus dat kan in de stal ook. Bij mijn ene paard heeft het gewerkt, die poept netjes in de hoek, mijn jongere merrie snapt dat op de één of andere reden niet, die maakt er ook nog een bende van. Bij haar doe ik vlas onderop leggen, daarover heen stro, elke dag alleen de drollen eruit en schoon stro eroverheen. Dit 2 weken oppotten en dan gaat de hele stal leeg en begin ik weer opnieuw. Zo straat ze er elke dag heerlijk bij, en door het vlas staat ze ook niet te soppen. Dit scheelt enorm in de kosten omdat je niet elke dag de stal helemaal leeg hoeft te halen!
succes!

bedankt, deze tip heb ik nog niet eerder gehad ik zal het eens proberen, dankjewel ;)