paardenwei 20x40

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:04

zo als ik de gemiddelde reactie lees hebben de paarden van de gemiddelde bokker echt een paradijselijk leven... zoveel ruimte, gras en voer *D

Hoewel het in Horseparadise natuurlijk helemaal geweldig is om een paar hectare te kunnen gebruiken, ken ik genoeg paarden die op een vergelijkbare hoeveelheid grond (of kleiner!) en die er echt niet ongelukkig uit zien. Om het in stand te houden als weide, zal iid niet lukken, ik heb ooit eens geprobeerd om mijn bak ook in te zaaien als extra graasmogelijkheid en omdat ik ze persoonlijk liever op gras dan op zand heb staan, maar op zo'n grootte is het gras echt binnen no time verdwenen.
Als je de mogelijkheid hebt om de bodem vlak te houden voor het gaat vriezen is wel prettig op een zandbodem in de winter, ivm kuilen.

In combinatie met weidegang in de zomermaanden denk ik dat jou paardjes zich heus wel prima zullen voelen op een stuk 20*40!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:45

Een stal met uitloop van 20 bij 40 is nog altijd beter dan een stal van 3 bij 3 zonder uitloop. Dus ja voor de wintermaanden is het zeker goed te doen! Zomers gewoon lekker naar een grote weide, dan hebben die beestjes niks te klagen!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 16:00

JastieHorse schreef:
Een stal met uitloop van 20 bij 40 is nog altijd beter dan een stal van 3 bij 3 zonder uitloop. Dus ja voor de wintermaanden is het zeker goed te doen! Zomers gewoon lekker naar een grote weide, dan hebben die beestjes niks te klagen!

Dankjulliewel! Dit is inderdaad precies de redenatie die ik ook had.
Zomerwei is overigens al geregeld :D Dus de dames zullen niets te kort komen.