Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxMaxx schreef:Ik hoef niet te rijden grondwerk en vrijheidsdressuur vind ik echt heel leuk, vooral omdat je dan ook een band opbouwt. Als ik ga rijden doe ik dat dan ook het liefst in het bos! Hier in breda is het ook moeilijk te vinden. Heb advertentie geplaatst en veel reacties gehad, maar oh wat zijn ze allemaal ver weg... Ik merkte wel toen ik 13 jaar was een advertentie zetten en geen reactie kreeg. Nu ik 17 ben kreeg ik binnen 2 dagen 7 reacties. Ze zoeken vooral oudere met meer verantwoordelijkheid. Jongere kinderen hebben meestal alleen manege ervaring wat ze er ook altijd bij zetten. En dat is lang niet hetzelfde dan een eigen paard. Je moet het wel toch ooit leren, maar eigenaren hebben zo iemand liever als ze al wat ouder zijn..
Gini schreef:Maar waarom zou je die jonge meiden geen kans geven? Ik was ook 14-15 jaar toen ik bij mijn verzorgpaarden terechtkwam, 1 fokmerrie en voor de rest allemaal jonge beestjes tussen de 0 en 3 jaar. Geen minuut heb ik op die paarden gezeten, alleen maar klusjes en opvoeding. Ik ben nu 20 jaar en heb ondertussen de volledige verzorging en het onderhoud van de paardjes op mij genomen.
Tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar om nou alle jonge meisjes zo negatief te bekijken. Daarbij er zijn ook +18 jarigen die twee linkerhanden hebben, gemakzuchtig en zo lui zijn als wat, die wil je ook niet rond je paard hebben.
o0eefje0o schreef:ik heb ook een meisje van 11 die ik de kans geef! echter is dit nog niet wat ik zoek! ik ga dat meisje niet zelfstandig alles laten doen vind dat ik erbij moet zijn
speed101 schreef:Gini schreef:Maar waarom zou je die jonge meiden geen kans geven? Ik was ook 14-15 jaar toen ik bij mijn verzorgpaarden terechtkwam, 1 fokmerrie en voor de rest allemaal jonge beestjes tussen de 0 en 3 jaar. Geen minuut heb ik op die paarden gezeten, alleen maar klusjes en opvoeding. Ik ben nu 20 jaar en heb ondertussen de volledige verzorging en het onderhoud van de paardjes op mij genomen.
Tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar om nou alle jonge meisjes zo negatief te bekijken. Daarbij er zijn ook +18 jarigen die twee linkerhanden hebben, gemakzuchtig en zo lui zijn als wat, die wil je ook niet rond je paard hebben.
de meeste 13 jarige staan niet met beide benen op de grond.
ze kennen de gevaren niet, zelf ben ik dus weer te voorzichtig maar niet ( meer ) zo snel bang.* dit vertellen heel veel mensen mij *
de meeste 11/14 jarige hebben nog te weinig meegemaakt van het leven om te kunnen zien wat het inhoud.
Gini schreef:Ach, dat tijd investeren valt wel mee. De eerste keer was de eigenaar erbij om alles eens te verduidelijken. De tweede dag was ik er al alleen, nooit problemen gehad. Die verrekte vooroordelen over jonge meiden toch. Pfff, ik ben blij dat ik daar niet mee te maken heb gekregen. Eigenares was wat blij dat ze mij vond, had ze tenminste iemand die de stront uit de stal kon scheppen. Daar hoef je echt geen 18 voor te zijn.
Je hebt al snel door of je met een verstandige en verantwoordelijk 15-jarige te maken hebt of met een speels pubermeisje dat paardje wil hobbelen.
criollolover schreef:kijk eens op marktplaats, ik woon dan in het noorden van het land, wat ik tegenkom is:
ik ben 11/14 jaar en heb 6/8 jaar rijervaring en zoek een verzorg/bijrijder pony/paard......meer dan de helft van de advertenties heeft deze inhoud, nou dan ben ik al genezen........
ik ben ook al een tijdje op zoek, waarschijnlijk heb ik iemand gevonden maar dat is nog afwachten.
het valt niet mee om een geschikt iemand te vinden die wat ouder is en voldoende ervaring heeft, vroeger stonden ze in de rij, maar op 1 of andere manier is dat verleden tijd.......
Gini schreef:Maar waarom zou je die jonge meiden geen kans geven? Ik was ook 14-15 jaar toen ik bij mijn verzorgpaarden terechtkwam, 1 fokmerrie en voor de rest allemaal jonge beestjes tussen de 0 en 3 jaar. Geen minuut heb ik op die paarden gezeten, alleen maar klusjes en opvoeding. Ik ben nu 20 jaar en heb ondertussen de volledige verzorging en het onderhoud van de paardjes op mij genomen.
stoer schreef:meredith schreef:Nou als ik voor mijzelf spreek.
Heb een stal vol paarden staan die vroeger als ze 3 jr waren netjes verkocht konden worden.Nu blijven ze staan en zoeken de meesten een goed doorgereden paard en natuurlijk in de lage prijsklasse. Daar ik niet van plan ben mijn "dure"paarden die ik met zorg en heel veel kosten heb grootgebracht voor een grijpstuiver weg te doen ,zie ik mijzelf nu ook genoodzaakt zijn om andere in te huren om de paarden te trainen. Helaas is het ook niet makkelijk om iemand te vinden die het leuk vindt om op jonge paarden te rijden en zeker geen hengsten.
Nou dit klinkt mij anders als muziek in me oren
Zoek je nog hulp?![]()
kom best uit de buurt
RandyOrton25 schreef:nou ja ik kijk vaak zat op marktplaats op zoek naar een leuk bijrij paard of een paardje waar ik gewoon mee mag tutten.
ik heb begin dit jaar me eigen paard moeten verkopen omdat het financieel niet haalbaar meer was.
en ik dus geen verzorgster wilde die mee betaald.
en ja een bijdrage in de maand vind ik niet raar alleen 100 euro vragen om 2 dagen per week te mogen poetsen vind ik wat overdreven.
dus ik vind ook dat mensen die een verzorgster bijrijder zoeken eerlijk moeten kijken of het bedrag wel realistisch is voor wat je mag doen.
als je alleen maar mag poetsen en longeren is 100 euro per maand belachelijk
manege paarden mag je gratis poetsen.
kijk mag je nou 3 of 4 dagen per week komen en alles doen dan is het bijna eigen en is het redelijk als je helft van stalling mee betaald.
en ja de leeftijd van een verzorgster zegt niets waarom zou een 15 jarige niet even goed of mischien nog wel beter kunnen rijden dan iemand van 18+
en wat verantwoording betreft de een is sneller volwassen als de ander
Waves schreef:Ik vermoed dat een aantal mensen het financieel zwaarder heeft door de crisis en dat zij nu betalende bijrijders nodig hebben om hun paard te kunnen onderhouden.
mirka1994 schreef:xxMaxx schreef:Ik hoef niet te rijden grondwerk en vrijheidsdressuur vind ik echt heel leuk, vooral omdat je dan ook een band opbouwt. Als ik ga rijden doe ik dat dan ook het liefst in het bos! Hier in breda is het ook moeilijk te vinden. Heb advertentie geplaatst en veel reacties gehad, maar oh wat zijn ze allemaal ver weg... Ik merkte wel toen ik 13 jaar was een advertentie zetten en geen reactie kreeg. Nu ik 17 ben kreeg ik binnen 2 dagen 7 reacties. Ze zoeken vooral oudere met meer verantwoordelijkheid. Jongere kinderen hebben meestal alleen manege ervaring wat ze er ook altijd bij zetten. En dat is lang niet hetzelfde dan een eigen paard. Je moet het wel toch ooit leren, maar eigenaren hebben zo iemand liever als ze al wat ouder zijn..
Ik moet zeggen dat ik ook jong was toen ik andermans paarden verzorgde zonder toezicht. En ik heb veel gevaarlijke situaties meegmaakt waarvan ik hoop dat iemand anders die nooit met mijn paard meemaakt. Ik vind het gewoon een feit dat een jonge meid mijn paard niet aankan. En daarbij is ze gewoon niet de makkelijkste. Ik wil dan ook iemand die ik met een gerust hart met mijn paard naar buiten kan laten gaan. En dat is ook niet bij iedereen die in de 20 of 30 is hoor. Ik geef ze nog niet zomaar aan iemand mee omdat die oud genoeg is. Ze moet overhand hebben en niet bang zijn.