steeds meer verzorgsters gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:24

Er zijn idd veel zonder verantwoordlijkheids. Ik heb vanwege mijn leeftijd ook geen werk op de manege maar, dit krijg ik wel omdat ze vinden dat ik veel verantwoordelijkheid heb, vooral tegenover anderen van 15 daar. Dit komt denk ik ook doordat ik respect heb voor die mensen en hun spullen ook goed gebruik en het ook meld als er iets is gebeurt. Waar velen de mensen onfatsoenlijk aanspreken spreek ik ze aan met u. De mensen die daar komen weten wie ik ben en weten dat ze altijd bij mij terecht kunnen voor een vraag. Ook klusjes doe ik gewoon zonder te morren, het zal toch moeten gebeuren. En op het eind van de dag af en toe even rijden, dat paard even lekker loswerken en je merkt direct het verschil.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:28

xxMaxx schreef:
Ik hoef niet te rijden grondwerk en vrijheidsdressuur vind ik echt heel leuk, vooral omdat je dan ook een band opbouwt. Als ik ga rijden doe ik dat dan ook het liefst in het bos! Hier in breda is het ook moeilijk te vinden. Heb advertentie geplaatst en veel reacties gehad, maar oh wat zijn ze allemaal ver weg... Ik merkte wel toen ik 13 jaar was een advertentie zetten en geen reactie kreeg. Nu ik 17 ben kreeg ik binnen 2 dagen 7 reacties. Ze zoeken vooral oudere met meer verantwoordelijkheid. Jongere kinderen hebben meestal alleen manege ervaring wat ze er ook altijd bij zetten. En dat is lang niet hetzelfde dan een eigen paard. Je moet het wel toch ooit leren, maar eigenaren hebben zo iemand liever als ze al wat ouder zijn..

Ik moet zeggen dat ik ook jong was toen ik andermans paarden verzorgde zonder toezicht. En ik heb veel gevaarlijke situaties meegmaakt waarvan ik hoop dat iemand anders die nooit met mijn paard meemaakt. Ik vind het gewoon een feit dat een jonge meid mijn paard niet aankan. En daarbij is ze gewoon niet de makkelijkste. Ik wil dan ook iemand die ik met een gerust hart met mijn paard naar buiten kan laten gaan. En dat is ook niet bij iedereen die in de 20 of 30 is hoor. Ik geef ze nog niet zomaar aan iemand mee omdat die oud genoeg is. Ze moet overhand hebben en niet bang zijn.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:29

kijk eens op marktplaats, ik woon dan in het noorden van het land, wat ik tegenkom is:

ik ben 11/14 jaar en heb 6/8 jaar rijervaring en zoek een verzorg/bijrijder pony/paard......meer dan de helft van de advertenties heeft deze inhoud, nou dan ben ik al genezen........

ik ben ook al een tijdje op zoek, waarschijnlijk heb ik iemand gevonden maar dat is nog afwachten.

het valt niet mee om een geschikt iemand te vinden die wat ouder is en voldoende ervaring heeft, vroeger stonden ze in de rij, maar op 1 of andere manier is dat verleden tijd.......

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:43

Maar waarom zou je die jonge meiden geen kans geven? Ik was ook 14-15 jaar toen ik bij mijn verzorgpaarden terechtkwam, 1 fokmerrie en voor de rest allemaal jonge beestjes tussen de 0 en 3 jaar. Geen minuut heb ik op die paarden gezeten, alleen maar klusjes en opvoeding. Ik ben nu 20 jaar en heb ondertussen de volledige verzorging en het onderhoud van de paardjes op mij genomen.
Tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar om nou alle jonge meisjes zo negatief te bekijken. Daarbij er zijn ook +18 jarigen die twee linkerhanden hebben, gemakzuchtig en zo lui zijn als wat, die wil je ook niet rond je paard hebben.

o0eefje0o

Re: steeds meer verzorgsters gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:45

ik heb ook een meisje van 11 die ik de kans geef! echter is dit nog niet wat ik zoek! ik ga dat meisje niet zelfstandig alles laten doen vind dat ik erbij moet zijn

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:47

Ik zelf (als verzorgster) Hoor vaak van eigenaren toch echt een nare bijsmaak als ze het over de VORIGE verzorgsters hebben. Meestal hoor je dat verzorgsters er zomaar mee kappen of gewoon niet komen opdagen... :s
Ja ik schrok me wel wild toen ik dat hoorde...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:48

Gini schreef:
Maar waarom zou je die jonge meiden geen kans geven? Ik was ook 14-15 jaar toen ik bij mijn verzorgpaarden terechtkwam, 1 fokmerrie en voor de rest allemaal jonge beestjes tussen de 0 en 3 jaar. Geen minuut heb ik op die paarden gezeten, alleen maar klusjes en opvoeding. Ik ben nu 20 jaar en heb ondertussen de volledige verzorging en het onderhoud van de paardjes op mij genomen.
Tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar om nou alle jonge meisjes zo negatief te bekijken. Daarbij er zijn ook +18 jarigen die twee linkerhanden hebben, gemakzuchtig en zo lui zijn als wat, die wil je ook niet rond je paard hebben.

de meeste 13 jarige staan niet met beide benen op de grond.
ze kennen de gevaren niet, zelf ben ik dus weer te voorzichtig maar niet ( meer ) zo snel bang.* dit vertellen heel veel mensen mij *
de meeste 11/14 jarige hebben nog te weinig meegemaakt van het leven om te kunnen zien wat het inhoud.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:49

o0eefje0o schreef:
ik heb ook een meisje van 11 die ik de kans geef! echter is dit nog niet wat ik zoek! ik ga dat meisje niet zelfstandig alles laten doen vind dat ik erbij moet zijn

En dat is dus juist waarom ik iemand wil die het zelfstandig kan. Omdat ik iemand wil die de zorg uit handen neemt zodat ik een dagje niet naar mijn paarden hoef. Zodat ik tijd heb voor wat anders.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:49

Ik mag er zelf straks weer aan geloven, het is nog steeds wachten op die verrekte timmerman om onze kozijnen na te kijken achter het huis, maar verder zijn we bijna klaar om hem te verkopen. We zijn van plan om naar Zuidlaren te verhuizen, mijn vriend werkt namelijk in Groningen dus dichter bij huis. Ben heel benieuwd of ik wat kan vinden en of er wat te vinden valt. Mijn leeftijd heb ik in ieder geval mee :)

Dus omgeving Zuidlaren! maak je borst maar nat :P

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 11:51

het gaat er niet om dat ik jonge meiden geen kans wil geven, ik wil gewoon voor die meiden en voor mijn paard niet dat er gevaarlijke situaties ontstaan. Dan moet ik zoveel tijd in investeren dat ik het liever zelf doe.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:54

speed101 schreef:
Gini schreef:

de meeste 13 jarige staan niet met beide benen op de grond.
ze kennen de gevaren niet, zelf ben ik dus weer te voorzichtig maar niet ( meer ) zo snel bang.* dit vertellen heel veel mensen mij *
de meeste 11/14 jarige hebben nog te weinig meegemaakt van het leven om te kunnen zien wat het inhoud.

Dat klopt, ik heb op die leeftijd zoveel gevaarlijke situaties me3egemaakt, waarbij ik achteraf denk dat ik een engeltje op mijn schouders heb gehad die me steeds heeft geholpen. Ik zag toen ook niet in hoe gevaarlijk het was, vond het wel stoer allemaal. Vertelde het iedereen die het horen wilde, dat paardje er weer vandoor was gegaan en ik midden op de weg belanden al bokkent en steigerend. Nu kijk ik daar dus heel anders naar, en vind ik het onverantwoord dat de eigenaar me alleen op pad liet (13 jaar) met een paard van 3 wat nog niet verkeersmak was. En zo heb ik nog wel meer verhalen.

Ik zeg niet dat de meiden van die leeftijd geen verantwoordelijkheids gevoel hebben ze zien geen gevaar. En de leeftijd maak niet uit hoor, er zijn er bij van mijn leeftijd en ouder die ook geen verantwoordelijkheids gevoel hebben..

Maar ik laat geen jonge meiden op mijn paard omdat die ze gewoon niet aankunnen in mijn ogen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:55

Ach, dat tijd investeren valt wel mee. De eerste keer was de eigenaar erbij om alles eens te verduidelijken. De tweede dag was ik er al alleen, nooit problemen gehad. Die verrekte vooroordelen over jonge meiden toch. Pfff, ik ben blij dat ik daar niet mee te maken heb gekregen. Eigenares was wat blij dat ze mij vond, had ze tenminste iemand die de stront uit de stal kon scheppen. Daar hoef je echt geen 18 voor te zijn. ;)

Je hebt al snel door of je met een verstandige en verantwoordelijk 15-jarige te maken hebt of met een speels pubermeisje dat paardje wil hobbelen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:58

Gini schreef:
Ach, dat tijd investeren valt wel mee. De eerste keer was de eigenaar erbij om alles eens te verduidelijken. De tweede dag was ik er al alleen, nooit problemen gehad. Die verrekte vooroordelen over jonge meiden toch. Pfff, ik ben blij dat ik daar niet mee te maken heb gekregen. Eigenares was wat blij dat ze mij vond, had ze tenminste iemand die de stront uit de stal kon scheppen. Daar hoef je echt geen 18 voor te zijn. ;)

Je hebt al snel door of je met een verstandige en verantwoordelijk 15-jarige te maken hebt of met een speels pubermeisje dat paardje wil hobbelen.

daar heb je gelijk in maar ik heb liever dat ze me vertellen dat ik te jong ben dan dat ze me vertellen dat ik niet mag komen omdat ik een ziekte heb.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 11:59

tja ligt er ook aan wat ze moeten doen inderdaad, bij mij komen er geen stalklussen bij kijken en ik heb een paard wat ook niet met iedereen klikt.
Kan me zo voorstellen dat als het gaat om poep scheppen en poetsen dat je dan wel kunt volstaan met een jonger iemand.

Siegridd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:59

criollolover schreef:
kijk eens op marktplaats, ik woon dan in het noorden van het land, wat ik tegenkom is:

ik ben 11/14 jaar en heb 6/8 jaar rijervaring en zoek een verzorg/bijrijder pony/paard......meer dan de helft van de advertenties heeft deze inhoud, nou dan ben ik al genezen........

ik ben ook al een tijdje op zoek, waarschijnlijk heb ik iemand gevonden maar dat is nog afwachten.

het valt niet mee om een geschikt iemand te vinden die wat ouder is en voldoende ervaring heeft, vroeger stonden ze in de rij, maar op 1 of andere manier is dat verleden tijd.......

Ik en een vriendin van mij zochten ook een bijrijdster voor een arabierXnewforest redelijk pittig beestje. Hadden een advertentie gezet op marktplaats en reacties van meisjes met de inhoud zoals hierboven is beschreven. We hadden met opzet in de advertentie gezet 18+ en in het bezit van een rijbewijs om het echt duidelijk te laten merken dat we iemand zochten die 18+ plus was. Maar helaas alleen maar reacties van 13 of 14 jarigen. Toen zag ik een oproep van een meisje die zei dat ze eind 20 was en daar op gereageerd en die rijd nu de pony. Echt heel stom bij de eerste ontmoeting waren wij er vol van overtuigd eind 20 dat ze bijna 21 zou zijn maar ze bleek dus 29 te zijn :o

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:04

Gini schreef:

De meeste verzorgers zijn niet opzoek naar klusjes maar echt puur het rijden.. Heb zelf een ponyclub waar wij altijd verzorgers zoeken e.d.. Maar als ze langs komen om kennis te maken en zien dat ze dus ook gewoon poep moeten scheppen e.d. vinden ze het ineens een stuk minder aantrekkelijk.. En naar mijn idee kon je vroeger ook makkelijker aan een gratis verzorgpaard komen.. En dat is toch allemaal een beetje veranderd.. Bij ons op de ponyclub betalen ze ook een bedrag voor het rijden, maar mijn ervaring is toch echt dat ze liever gratis rijden en alleen borstelen dan dat ze er ook nog wat extra's voor doen..

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:17

stoer schreef:
meredith schreef:
Nou als ik voor mijzelf spreek.

Heb een stal vol paarden staan die vroeger als ze 3 jr waren netjes verkocht konden worden.Nu blijven ze staan en zoeken de meesten een goed doorgereden paard en natuurlijk in de lage prijsklasse. Daar ik niet van plan ben mijn "dure"paarden die ik met zorg en heel veel kosten heb grootgebracht voor een grijpstuiver weg te doen ,zie ik mijzelf nu ook genoodzaakt zijn om andere in te huren om de paarden te trainen. Helaas is het ook niet makkelijk om iemand te vinden die het leuk vindt om op jonge paarden te rijden en zeker geen hengsten.

Nou dit klinkt mij anders als muziek in me oren :D
Zoek je nog hulp? :Y)
kom best uit de buurt :Y)

dit klonk mij ook als muziek in me oren en ook ik woon in de buurt

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:30

nou ja ik kijk vaak zat op marktplaats op zoek naar een leuk bijrij paard of een paardje waar ik gewoon mee mag tutten.
ik heb begin dit jaar me eigen paard moeten verkopen omdat het financieel niet haalbaar meer was.
en ik dus geen verzorgster wilde die mee betaald.
en ja een bijdrage in de maand vind ik niet raar alleen 100 euro vragen om 2 dagen per week te mogen poetsen vind ik wat overdreven.

dus ik vind ook dat mensen die een verzorgster bijrijder zoeken eerlijk moeten kijken of het bedrag wel realistisch is voor wat je mag doen.
als je alleen maar mag poetsen en longeren is 100 euro per maand belachelijk
manege paarden mag je gratis poetsen.

kijk mag je nou 3 of 4 dagen per week komen en alles doen dan is het bijna eigen en is het redelijk als je helft van stalling mee betaald.

en ja de leeftijd van een verzorgster zegt niets waarom zou een 15 jarige niet even goed of mischien nog wel beter kunnen rijden dan iemand van 18+
en wat verantwoording betreft de een is sneller volwassen als de ander

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:37

Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat mensen bij voorbaat al liever op zoek gaan naar iemand die wat ouder is. Er zijn inderdaad heus wel wat jongere meiden tussen die wel genoeg verantwoordingsgevoel hebben. Maar op stal (met meerdere paarden dus ook meerdere verzorgsters) waar ik verzorg hebben we wel een aantal jonge meiden gehad waar we niet blij mee waren!
Sommige meiden dachten het allemaal wel heel goed te weten hoe het allemaal moest, maar deden dingen zonder overleg waar wij totaal niet achter stonden. Zoals paarden die nog niet lang aan de longe lopen al gelijk aan de touwtjes vastzetten e.d. En werkelijk iedere dag rijden 'voor ons neus' en wij maar stallen mesten. Of mensen die die knollen helemaal in alles hun zin gaven waardoor wij het dier even later opnieuw moesten opvoeden omdat het anders gewoon geen doen meer was.
Om maar niet te spreken van gewoon niet verzorgen en alleen maar doen in de zin van longeren en rijden en dat moet dan natuurlijk in de krul. Ik pak het paard uit stal en ontdek ernstige mok die zelfs al omhoog gekropen is. In 1 oogopslag. Blijkt dus maar weer dat hop alleen het zadel erop geknald is om te rijden en dan weer klaar is kees. Mijn Equistar fles volledig leeg gespoten omdat bij de staart per pluk 6 keer gesprayd werd :?
Ik kan je vertellen dat soort dingen ben je snel zat, en het is gewoon vervelend als je er tijd en moeite in steekt iemand te benaderen en het blijkt uiteindelijk toch tegen te vallen. Natuurlijk kan dat ook bij oudere mensen. Maar we hopen op die manier in ieder geval op meer verantwoordelijkheidsgevoel.
Laatst bijgewerkt door winnietje3 op 29-07-11 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:38

RandyOrton25 schreef:
nou ja ik kijk vaak zat op marktplaats op zoek naar een leuk bijrij paard of een paardje waar ik gewoon mee mag tutten.
ik heb begin dit jaar me eigen paard moeten verkopen omdat het financieel niet haalbaar meer was.
en ik dus geen verzorgster wilde die mee betaald.
en ja een bijdrage in de maand vind ik niet raar alleen 100 euro vragen om 2 dagen per week te mogen poetsen vind ik wat overdreven.

dus ik vind ook dat mensen die een verzorgster bijrijder zoeken eerlijk moeten kijken of het bedrag wel realistisch is voor wat je mag doen.
als je alleen maar mag poetsen en longeren is 100 euro per maand belachelijk
manege paarden mag je gratis poetsen.

kijk mag je nou 3 of 4 dagen per week komen en alles doen dan is het bijna eigen en is het redelijk als je helft van stalling mee betaald.

en ja de leeftijd van een verzorgster zegt niets waarom zou een 15 jarige niet even goed of mischien nog wel beter kunnen rijden dan iemand van 18+
en wat verantwoording betreft de een is sneller volwassen als de ander

Vervelend dat je je paardje hebt moeten verkopen om financiele reden. Maar ik ben het absoluut met je eens dat als je een eigen paard hebt je niet kan verwachten dat een bijrijdster financieel bijspringt zodat jij je paard kan aanhouden..

Ik vind zoiezo dat je elkaar helpt. Jij wil iemand die je een paar dagen in de week "ontlast" zodat jij tijd hebt voor andere dingen. En hij/zij heeft een aantal dagen de zorg van een leuk paardje.. Zo zie ik het..

BiMa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:53

Mij is het ook opgevallen, toen ik een paar jaar geleden in NL kwam wonen, dat mensen mij dus aangeraden hadden om op marktplaats of bokt te kijken..ik vond het vreemd, maar goed. Ik zat niet in de paardenwereld hier, dus het was een ingang. Ook al vond ik het vreemd. Hoe kun je met een paar emails en een afspraak op stal weten of die iemand echt wel goed is voor je paard. Dan maar hopen, dat je een goed gevoel hebt en je het goed kunt inschatten. Echter heb ik twee vertorgpaarden gehad via marktplaats. Maar in de regio Utrecht en Amsterdam is het echt anders..hier staan echt wel meer meisjes op internet, die een paard willen doen, dan paarden, die een verzorger nodig hebben.
Ik heb vooral door een van mijn verzorgpaarden heel veel bij geleerd. Toen ik jong was heb ik ook al een aantal verzorgpaarden gehad, wel op een manege waar altijd een instructeur aanwezig. Zo heb ik daar van een ZZlicht paard mogen leren en ook jonge paarden mogen inrijden. Maar daar was het vooral rijden en misschien aan een longeerlijn trainen. Met mijn ex-paardje hier heb ik heel veel grondwerk, vrijheitsdressuur en dat soort dingen gedaan. Wat heb ik ervan genoten!!Ok, ik was toen al ervaren met paarden en had meer inzicht dan met 14, maar toch valt dit toch te leren? Maar hier heb je vaak toch kleine stallen, waar niet altijd iemand rondloopt. Dat zou ik wel gevaarlijk vinden voor een jong iemand. Ook zitten de stallen best ver buiten de stad, dus, hoe kom je daar als je geen rijbeweis hebt (ik heb geen eigen auto en doe alles op de fiets..het is dus ook mogelijk, maar ik zou mijn kind niet op sommige wegen hier laten fietsen!!). Dus, ook al lijkt een meisje van 14 je paard wel goed te kunnen verzorgen-wil je iemand dan in een sloot hebben liggen vanwege sommige idioten in autos die toch moeten inhalen ook al is er geen plek voor?
En ja, de meeste mensen zoeken iemand om dan die dagen meteen niet meer op stal te hoeven, maar, ik denk, dat je een meisje best een kans kan geven als je een goed gevoel hebt en ook je paard niet ultra druk is als je zelf ook mee bent en een oog op haar hebt. Als het dan echt blijkt goed te gaan, dan kun je met rust van de dagen genieten, dat zij er is?
Misschien is het ook een optie dat haar ouders ook mee gaan om te kijken en te helpen??? Zijn er geen ouders meer, die dat doen? Als je zelf ook mee bent en een oog op haar hebt. Als het dan echt blijkt goed te gaan, dan kun je met rust van de dagen genieten, dat zij er is? Maar ja, helaas hebben de mensen daar geen tijd meer voor. Alles moet snel, snel.
Maarja, vaak is ook een bijdrage aan een paard verbonden (Sorry, af en toe is dit ook echt te veel wat mensen vragen)...daarmee haal je de meisjes van 14 eigenlijk ook weer uit de opties...oh nee, ouders hebben het geld, maar geen tijd, sorry. Ik ben best bereid om mijn les te betalen en ik heb voor mijn expaardje ook een maandbijdrage betaald, zelf een half jaar lang dat ik niet een minuut op kon zitten omdat ze kreupel was een opgebouwd moest worden. Ik begrijp dat mensen, die via internet zoeken, geld vragen. Het geeft je een soort van zekerheid, dat mensen komen opdagen (omdat ze ervoor betalen). Maar echt zeker weet je dat toch nooit. Maar denk ook bij het vragen van geld aan, wat je voor het geld kunt bieden!?
Ik zelf ben ook weer semi aan het zoeken, heb wel het plan om ooit een eigen paard te kopen...maar dat past op het moment nog niet in mijn leven helaas.

BiMa

Re: steeds meer verzorgsters gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:54

Dus, ja...er zijn meer mensen, die de hoogte van sommige bijdragen niet gepast vinden ;-)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:59

Waves schreef:
Ik vermoed dat een aantal mensen het financieel zwaarder heeft door de crisis en dat zij nu betalende bijrijders nodig hebben om hun paard te kunnen onderhouden. :)

En ze hebben ook meestal lange dagen op t werk, dus die wil ook graag een paar dagen per week paardvrij hebben.

ikzelf hoef geen verzorgsters te hebben, ik heb er zelf teveel plezier mee om het uit handen te geven hahaha.

En mijn paard komt niks te kort als ik eens geen zin heb, dan hoef ik maar enkel stal uit te mesten en voer klaar te zetten en zijn hoeven uit te krabben en alles ff te checken of alles in orde is, dan ben ik snel klaar en kan ik naar huis gaan, want mijn paard komt elke dag uit stal en gaat dan in paddock met zijn vriend, ze geven zichzelf al beweging en is hele dag lekker bezig. Ik zie heel graag mijn paard, dus voor mij geen probleem om er elke dag heen te gaan.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:08

Ik ben 14 en heb nu eindelijk een adresje waar ik de paarden mag verzorgen! Ik mag gewoon alles zelfstandig doen maar als ik bijv. wil buitenrijden ofzo moet ik het wel eerst vragen.
Ik kom ook door weer en wind en kom niet alleen voor het rijden, ik help ook met voeren, ponys opzadelen voor lessen, met kinderfeestjes enzo. En nu zijn we bezig met de stallen op te knappen en help ik dus ook met bijv. schuren zodat we later kunnen verven :) Voor de rest rijd ik nu een draversmerrie waarmee ik werk aan de stelling en galop, ook rijd ik soms een jong paard door of ga ik met de al doorgereden paarden verder oeffenen. Dus, niet alle 14jarigen zijn onverantwoordelijk ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:24

mirka1994 schreef:
xxMaxx schreef:
Ik hoef niet te rijden grondwerk en vrijheidsdressuur vind ik echt heel leuk, vooral omdat je dan ook een band opbouwt. Als ik ga rijden doe ik dat dan ook het liefst in het bos! Hier in breda is het ook moeilijk te vinden. Heb advertentie geplaatst en veel reacties gehad, maar oh wat zijn ze allemaal ver weg... Ik merkte wel toen ik 13 jaar was een advertentie zetten en geen reactie kreeg. Nu ik 17 ben kreeg ik binnen 2 dagen 7 reacties. Ze zoeken vooral oudere met meer verantwoordelijkheid. Jongere kinderen hebben meestal alleen manege ervaring wat ze er ook altijd bij zetten. En dat is lang niet hetzelfde dan een eigen paard. Je moet het wel toch ooit leren, maar eigenaren hebben zo iemand liever als ze al wat ouder zijn..

Ik moet zeggen dat ik ook jong was toen ik andermans paarden verzorgde zonder toezicht. En ik heb veel gevaarlijke situaties meegmaakt waarvan ik hoop dat iemand anders die nooit met mijn paard meemaakt. Ik vind het gewoon een feit dat een jonge meid mijn paard niet aankan. En daarbij is ze gewoon niet de makkelijkste. Ik wil dan ook iemand die ik met een gerust hart met mijn paard naar buiten kan laten gaan. En dat is ook niet bij iedereen die in de 20 of 30 is hoor. Ik geef ze nog niet zomaar aan iemand mee omdat die oud genoeg is. Ze moet overhand hebben en niet bang zijn.

Dat is ook. Maar daarbij zoeken ze sowieso iemand met een minimum leeftijd die dat aankan. Een meisje van 13 kan een paard ook gewoon niet makkelijk aan omdat ze nog klein en jong zijn. Ik heb mijn vroegere verzorgpony gevonden toen ik 13 was. Dat was op een stal waar mijn nicht stond dus niet via MP. Dit paard dan niet zo groot, c ponytje, en harstikke lief. Daar heb je opzich niet iemand voor nodig die veel ervaring heeft. Maar verantwoordelijkheid is iets groots, en dat vinden eigenaren moeilijk te om te zoeken denk ik