wat mag jou verzorgster/bijrijder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:15

Alles behalve manen en staart knippen en trekken Haha! Saskia weet echt wel wat verantwoordt is, daar ga ik niet bovenop zitten Volgens mij heb je Mistral langer gehad dan ik Joris, toch?

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:54

Klien mag alles, ik mag alleen van haar mijn paard niet meenemen op vakantie!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:12

Ik ben zelf bijrijder en ik mag alles. Eigenlijk moet ik het zo zeggen: ik doe alles en de eigenaar doet niks.
Ik betaal de stalling, dus in hoeverre je me nog een bijrijder kunt noemen weet ik niet.
Bij nieuwe dingen overleg ik wel altijd even met de eigenaar (maar dat is meer voor mijn eigen geruststelling)

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:53

Mijne mag alles!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:33

Ik mocht altijd alles. De dagelijkse dingen zonder te vragen, speciale dingen in overleg.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:38

Mijn bijrijdster mag in principe wel alles behalve buitenrijden, maar dat wist ze van te voren. Ik verwacht wel van haar dat ze 1 x in de 1 a 2 wkn les neemt met mijn paard van mijn instructeur, dit ook doordat ze nog veel moet leren.

Oh ja.. ze hoeft geen cent mee te betalen en verder komt ze alleen op de zaterdag en hoeft ze niets te doen behalve te rijden en mijn paard te poetsen e.d. Ik doe verder alles zelf voor mijn paard.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:12

Ik ben zelf bijrijder van 2 paarden, bij het ene paardje mag ik rijden en lessen, op buitenrit alleen met de eigenaar erbij en verder doet de eigenaar alles zelf.
Bij mijn andere paardje mag ik alles doen, toiletteren, rijden, springen, wedstrijden, buitenrit, etc. Zelfs als ik het paard meeneem, naar bijvoorbeeld de zadelmaker, hoef ik dit niet tegen de eigenaar te zeggen (hetgeen ik wel doe en dan altijd te horen krijg dat ik deze dingen niet hoef te overleggen) Hier heb ik dus de complete vrijheid, de eigenaar gaat eind van de maand een week op vakantie en dan zorg ik voor het paard.
Heb dus eigelijk erg veel vrijheid maar maak daar geen misbruik van, ik ga minstens 1 keer per week bij de eigenaar thuis langs om even door te geven hoe het gaat en of er bijzonderheden zijn.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:25

ik mocht er mee rijden zoveel als k wou buiten of in de bak k reed er mee bij een ponyclub reed concoursen k mocxht er eigelijk alles mee...

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:42

Roduque's bijrijdster Esra (Ikke_89) mag vrijwel alles,maar toch zijn er dingen (die ik vanzelfsprekend vind) die niet morgen gebeuren:

-Geklooi met hulpteugels.
-Andere bitten.
-Ander zadel.
-Andere mensen op Roduque.
-Manen trekken/knippen staart knippen.
-Zomaar supplimenten enzo gaan voeren,of zijn schema veranderen.

Dingen die ze ff moet zeggen:
-Als ze een buitenrit wil maken.
-En als ze naar buitengaat mag ze niet alleen!!!

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:59

Ik mag alles van de eigenaar. Ik krijg haar zelfs mee op vakantie.
Jan ziet mij ook als hoofdverzorgster. Als hij op vakantie is dan voer ik de paarden s avonds en zijn zoon s ochtends (ik woon te ver weg om ze s ochtends ook te voeren al zou ik dat er ook voor over hebben alleen Jan vindt dat niet nodig). Ook toen er een tweede verzorgster bij moest komen liet Jan mij dat regelen. Ik beslis ook of iemand blijft ja of nee, al overleg ik dat wel met Jan (het zijn immers zíjn paarden).
Ik ben in principe heel makkelijk: ze mogen ook van mij alles mits het binnen de normen blijft. Ook met hulpteugels en dergelijk moeten ze toestemming vragen. Dat mogen ze echt alleen als het superhard nodig is en voor hun eigen veiligheid is.
Ook voor als ze van iemand les nemen wil ik wel weten wie. Ik laat niet elke instructeur hier in de omgeving lesgeven met ons paarden.
Mijn eisen zijn wel dat ze les nemen en er min. 3x doordeweeks komen, dus niet alleen sweekends en ook zelf de stal doen (drollen verwijderen).

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:25

Jady schreef:
maar toch zijn er dingen (die ik vanzelfsprekend vind) die niet morgen gebeuren:

-Ander zadel

Grappig dat je zegt dat je het vanzelfsprekend vindt dat een bijrijdster geen ander zadel mag kopen.
Ik heb dus wel een ander zadel gekocht Haha!
Zelf betaald en goed passend, ik zie daar dan het probleem niet van in. Andere bitten etc. ligt dan weer anders.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:30

Ik heb idd ook voor Tinka mijn eigen zadel gebruikt, omdat die 10x beter lag dan haar eigen (te kleine) zadel. Ook als iemand anders eens op haar paard reed, dan werd dat met mijn zadel gedaan. In overleg trouwens, maar meer om aan te geven dat een eigen zadel gebruiken niet zo verkeerd hoeft te zijn Lachen
Ik gebruikte overigens bijna alleen maar eigen spullen. Wel op voorwaarde dat het paste natuurlijk. Zo gebruikte ik ook mijn eigen hoofdstel met bit, had zelf een fijn dubbelgebroken bit, en gebruikte die dus ook ipv Tinka's eigen enkelgebroken bit.
Heeft nog een voordeel: als er iets stukgaat van de spullen heb ik dat liever bij mijn eigen spullen dan dat ik de spullen van een ander kapotmaak en moet vergoeden. Desondanks ben ik op zowel de spullen van de eigenaren als mijn eigen spullen altijd erg zuinig.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:14

Ik ben een heel gelukkig bijrijdster , die eigenlijk tot nu toe vooral verzorgster was (een heel gelukkige verzorgster! Haha! ) Voor mijn gevoel mag ik werkelijk alles. Ik denk dat dat ook komt omdat ik zelf altijd alles overleg.. Zal dus nooit 'zomaar' iets veranderen. Ik ben verzorgster/bijrijder van Fleur van Batje hier op bokt en ik heb werkelijk niets te klagen. De enige voorwaarde is dat ik 1x in de week ga lessen en dat lijkt me vanzelf sprekend (ik heb nog een hoop te leren). Het is trouwens wel HEEL duidelijk Batje's pony (in tegenstelling tot sommige berichtjes hierboven), dus in die zin 'mag'/doe ik weer niets. Batje bepaald voer, hoefsmid, dierenarts, bitten etc, maar ik heb het geweldige voordeel dat ze altijd openstaat voor tips en info, en tot nu toe is er nog niets geweest waar ik het niet mee eens was en dat vind ik het allerfijnst, er is wederzijds vertrouwen en respect (en dat is wat mij betreft de beste basis voor een eigenaar-bijrijder relatie!)

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:25

Margreet"]
[quote="Jady schreef:
maar toch zijn er dingen (die ik vanzelfsprekend vind) die niet morgen gebeuren:

-Ander zadel

Grappig dat je zegt dat je het vanzelfsprekend vindt dat een bijrijdster geen ander zadel mag kopen.
Ik heb dus wel een ander zadel gekocht Haha!
Zelf betaald en goed passend, ik zie daar dan het probleem niet van in. Andere bitten etc. ligt dan weer anders.
[/quote]

Natuurlijk heb ik er NIETS op tegen als mijn bijrijdster een nieuw zadel koopt....Maar ik bedoel:Als ik er niet bij ben,dat ze duuk's eigen zadel er af haalt en er gewoon een dressuurzadel van een andere pony oplegt.
Ivm drukplekken en de problemen die het met zich mee kan brengen.

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:19

Ireentjuh"]
[quote="moossie"][quote="Ireentjuh schreef:
Iris mag eigenlijk alles met Evita, behalve buitenrijden. Maar dat is omdat ze Evita pas een paar weekjes doet.. een stapritje vind ik wel goed hoor, maar anders kan Evita best druk zijn en dat vind ik nog een beetje een eng idee. Waarschijnlijk kan ze over een tijdje als ze wat aan elkaar gewend zijn ook wel met haar naar buiten.

heey is dat de iris die ik ook ken?? Clown
[/quote]

haha jaa dat denk ik wel! Zij heeft toen Kristel van jou verzorgt..
[/quote]

Leuk joh! doe haar de groetjes van me OK dan!

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:47

Samantha mag eigenlijk alles met Beau. Ze rijdt hem twee keer per week en gaat dan lekker naar buiten. Dat gaat heel goed want Beau is verkeersmak al vind hij tegenwoordig wel dat hij bang is voor tractors maar dat is dr eigen schuld omdat zij zelf bang is dat beau gaat schrikken. Die `angst` uit zich alleen door stilstaan en pas verder willen lopen als de tractor voorbij is, niet gevaarlijk dus. OOk gaat ze wel eens naar de manege en springen doet ze ook. Beau houdt eschter niet van springen dus hoog zal het nooit worden.

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:51

Ik mag ook alles, zelfs meenemen op vakantie, strandritten.. verzin maar... we hebben van stal uit een rit door de bossen en ze vroeg.. waarom neem je hem niet mee, maar dat vinden ze daar waar we de paarden huren niet goed. Verder doe ik gewoon alles in overleg...wat ik zelf heel normaal vind.
Na elke rit stuur ik een sms-je gewoon even zeggen hoe het ging.
Van haar part ga ik hem op zijn kop zetten... 100% vertrouwen is het belangrijkste.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:18

ik heb ook een verzorg-pony en als ik hem doe mag ik er ALLES meedoen. als ik een strandrit zou willen maken dan mag dat!!!!! dus gewoon alles.. BEDANKT DAFFIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:38

Toen ik bijberijdster was van Kore mocht ik alles doen. Naar buiten, manen en staart (was ze zelfs blij mee dat ik dat eens onder handen nam!), springen, dressuur, lessen etc. Nu moet ik zeggen dat de eigenaresse zelf nauwelijks kwam, en ik Kore eigenlijk bijna dagelijks mocht doen.
Nu ga ik misschien zelf Kore bij laten rijden door een collega/vriendin, die ik erg goed vertrouw, en die mag er dan ook alles mee doen, behalve staart en manen knippen of trekken!!!

Happy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:49

ik mag vrij veel mag alleen nog niet naar het duin of strand dat heeft ie namelijk nog nooit gedaan mag wel naar de polder of naar me huis rijden mag springen met ze tweeen er op uh me zussie mag er op niet iedereen ze moet het wel weten als ze op vakantie gaat verzorg ik het paard kan ze toch met een gerust hard weg

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:56

Arsen schreef:
Klien mag alles, ik mag alleen van haar mijn paard niet meenemen op vakantie!

Nee, gek hè, niet helemaal terug naar Polen, terwijl hij de vorige reis ter nauwernood heeft overleeft. Maar dat begrijpt zij ook wel.
Dat ik als bijrijdster alles mag, heeft te maken met het feit dat we elkaar al jaren kennen en dezelfde manier hebben van omgaan met paarden. We zijn beiden serieus bezig om het voor het paard en ons zelf zo plezierig mogelijk te houden. We rijden om en om, net zo het uit komt, les, buitenrijden, in de bak of springen. Samen doen we aangespannen. Heel leuk en voor ons een ideale situatie. Blond

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:16

Nix, heb er ook geen, wil er ook geen.. Mijn paard zet nl geen stap als er een ander op zit.. En ik wil niet dat iemand eigenhandig gaat slaan of trekken aan mijn paard als ik er niet ben omdat hij niet loopt..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:01

ik mag alles...iig als ik het vraag, en dat vind ik trouwens ook niet gek...ik vraag het altijd ff als ik wil longeren of rijden en die dingen...en het gaat prima!!!

toen ik O'connor van karuna op bokt verzorgde belde ik haar elke avond om gewoon te zeggen dat ik connor had gepoets en uitgemest en die zaken. en eens in de zoveel tijd spraken we dan af dat ik er eventjes op rondhobbelde. Lachen ging altijd prima

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:06

van mij mag ze veel, geef haar af en toe een lesje (verbeteren kan altijd)

maar alleen buitenrijden vind ik toch ook een eng idee, ze mag het wel, maar dan gaan we altijd met z'n 2!