Paard houden op Curaçao

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Paard houden op Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:12

En hoe zit het met dierenarts voor als je het nodig mocht hebben voor je paard?

Lijkt me echt hel voor paarden, als ik het hier zo rondleest. Het best is inderdaad een paard te kopen die er al staat en dat ben je ook van plan, super die zal van de hel in de hemel komen bij jou.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:23

Ik zit nu op curacao toevallig. Leuk dat je hier gaat wonen! (zou alleen voor geen goud met je willen ruilen :') , prima vakantie land maar noway dat ik hier me thuis zou willen hebben)

maar goed ben wel benieuwd naar je verhaal! Wanneer gaan jullie hier heen?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:29

Ik heb er 3 jaar gewoond en op manege de Zijsprong gereden.

Ze kregen grasbrok gevoerd, echte weilanden heb je er niet. Wanneer ze buiten staan, staan ze dus in de paddock.
Zweetdekens kennen ze daar niet :n stukje droogstappen of laten rollen en that's it. Ze hebben er eigenlijk uberhaupt geen dekens. :Y)
Je hebt wel stukken waar je buiten kunt rijden maar dat is eigenlijk niet noemenswaardig. Vaak ook niet mooi begaanbaar. (lees: echte buitenritten kun je dus niet maken).
Er zijn wel stukken waar je leuk een ritje kunt maken, maar absoluut niet vergelijkbaar met NL.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 01-08-11 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:33

Ik zou het niks vinden voor de paarden
Geen wei,Geen hooi, Geen goede paden op buiten te rijden ...........
Denk dat ik het uit mn hoofd zou laten om een paard te kopen :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:10

En de medische zorg? Ik kan me voorstellen dat ze op Curacao geen uitgebreide paardenklinieken, osteopaten, chirurgen etc etc etc hebben?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:14

Nee. Volgensmij niet. Wel dierenarts en hoefsmid. Maar die hebben niet de kennis die ze hier hebben.
Ik heb ook op de zijsprong stage gelopen.
Ze hebben het ook weer andere ziektes als hier.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 16:42

shilady schreef:
Ik zou het niks vinden voor de paarden
Geen wei,Geen hooi, Geen goede paden op buiten te rijden ...........
Denk dat ik het uit mn hoofd zou laten om een paard te kopen :)

Haha, en ben je er zélf al geweest... ?

@ de rest :P
Ik zag wel op een foto van manege SHC hooi staan...
Ja ze hebben wel hoefsmid en vast ook wel dierenarts.

We gaan als ons huis verkocht is, dus kan nog even duren.

Shilady, je hebt wel hele mooie paden hoor :) Ook goed toegankelijk.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 16:44

Floortje88 schreef:
Ik zit nu op curacao toevallig. Leuk dat je hier gaat wonen! (zou alleen voor geen goud met je willen ruilen :') , prima vakantie land maar noway dat ik hier me thuis zou willen hebben)

haha dat hebben veel mensen hoor :D Kan me wel in jou verplaatsen, het is gewoon heel anders als Nederland. Ik heb bv weer bij Nederland; tja... Hier wil ik eigenlijk niet meer wonen! Snapje :Y)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 16:51

cynthiar schreef:
Ze hebben het ook weer andere ziektes als hier.

Zoals? :)

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:58

wij gaan al jaren op vakantie naar curacao. m'n vriedin geeft dan les op de manege en op een pensionstal.
de pensionstal is echt een aanrader. Er staan ook een aantal KWPN-ers, geimporteerd uit nederland. Ze kunnen goed aarde, krijgen wel gewoon hun wintervacht. Verder kennen ze veel passo's en race paarden uit zuid-amerika. Paarden houden is heel kostbaar alles wordt geimporteerd.
De pensionstal zit tussen de caracasbaaiweg en de santa rosa weg. De stal hebben ze op een heuvel gebouwd en is helemaal open, zodat er altijd een windje door de stal waait ter verkoeling.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 16:59

Ah daar heb ik weleens over gelezen ja! :D
Verkopen ze toevallig ook paarden? En van welke prijsclasse?

Dankje voor je bericht.

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:02

m'n vriendin heeft vanuit nederland een aantal paarden daar naar toe verkocht. KWPN-ers. dat is geen goedkope keuze. het ligt eraan wat je wilt doen. ik heb daar op passo's gereden echt geweldig!! maar dat zijn niet echt dressuurpaarden. je kunt er heerlijk mee naar buiten en deze worden ook daar wel verkocht. anders heb je race/ volbloed paarden uit zuid amerika.

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:05

denk dat gewoon eerst daar naar toe moet gaan en dan daar gaan rondkijken. dan kun je kijken wat de kosten zijn voor stalling enz. want dat valt daar echt niet mee!!!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 17:06

Ja precies, ik rij kwpners bij en dat zijn ook niet de goedkoopste, maar ik hoef daar geen sportpaard. Sowieso wat wil je met een echt goed sportpaard op Curaçao? Nee hoor, hoeft van mij niet.

Ik heb echt prachtige Paso Fino's gezien... Oh, *kwijl kwijl*
Ja ben wel benieuwd naar al die Paso's :D
'k zag op de manege shc (op foto's dan :P) ook een hele mooie staan. La Rosa, zegt dat jullie iets? En is dat een paard van de manege? Of van een pensionklant? :P

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 17:07

saskia79 schreef:
denk dat gewoon eerst daar naar toe moet gaan en dan daar gaan rondkijken. dan kun je kijken wat de kosten zijn voor stalling enz. want dat valt daar echt niet mee!!!

We krijgen een stal aan huis, dus we gaan niet huren :D

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:09

paso's zijn echt leuk, kunnen ook goed tegen het klimaat. zijn ook wedstrijden daar echt geweldig om een keer te zien.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 17:11

Ja leuk he! Met zo'n speciale Paso plank (ben even de naam kwijt)

Maar zegt La Rosa (Paso Fino) je iets, van manege SHC?

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:22

geen idee, we gaan in oktober weer.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 17:27

Oké, nou toch bedankt :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:35

ElineB schreef:
Floortje88 schreef:

haha dat hebben veel mensen hoor :D Kan me wel in jou verplaatsen, het is gewoon heel anders als Nederland. Ik heb bv weer bij Nederland; tja... Hier wil ik eigenlijk niet meer wonen! Snapje :Y)

Hmm.. van de andere kant.. ik zie in je profiel dat je 13 bent. Ik denk dat je je pas echt kan realiseren wat Nederland allemaal te bieden heeft als je weet wat je mist. Ik heb wat dat betreft het idee dat je waarschijnlijk je vader een beetje napraat. Ik vond mijn tijd op Curacao verschrikkelijk. Leuk voor vakantie, maar niet om te wonen. Maar ach, we hebben het meegemaakt he :)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 19:15

Snadrem schreef:
Hmm.. van de andere kant.. ik zie in je profiel dat je 13 bent. Ik denk dat je je pas echt kan realiseren wat Nederland allemaal te bieden heeft als je weet wat je mist. Ik heb wat dat betreft het idee dat je waarschijnlijk je vader een beetje napraat. Ik vond mijn tijd op Curacao verschrikkelijk. Leuk voor vakantie, maar niet om te wonen. Maar ach, we hebben het meegemaakt he :)

Dat ben ik dus totaal niet met je eens. Ik praat mijn vader heus niet na, het was zelfs mijn idee om te emigreren ;) .
Ik heb genoeg meegekregen, Nederland heeft na 2 jaar ellende niets meer te bieden voor mij. We hebben veel vervelende dingen hier gehad en zijn duidelijk toe aan een nieuwe start.
Vanaf de eerste keer op Curaçao wist ik het; dit is mijn thuis. Nou, dat idee is zich gaan uitbreiden en we staan er allemaal pal achter. Ik heb meer iets bij Nederland van ah, leuk, maar niet om te wonen, niet meer!

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:22

Ik zou het niet zo snel doen... Het is aardig duur qua onderhoud, en de paarden krijgen heel weinig hooi te eten, met als gevolg gezondheidsproblemen. Ik heb een half jaar op Aruba gewoond en stage gelopen, daar werkte ik bij een dierenarts (stage) en een rancho (bijbaan) maar de ervaring is dat het niet echt een paardvriendelijke omgeving blijkt door het gebrek aan gras. Paarden zien er, ondanks dat ze goed gevoerd worden, vaak mager uit. Het is een overweging die je moet maken, maar maak het niet halsoverkop. Ga eerst eens rustig rondkijken bij rancho's en informeer ook over de kosten, dikke kans dat stalling rond de 600 gulden per maand uit komt.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 19:40

Even ter verduidelijking; ons paard komt aan huis te staan, dus geen huur kosten. Wel voer idd, etc...

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:53

De ziektes die ze daar hebben komen meestal uit Zuid-Amerika, namen weet ik niet meer. Maar kunnen behoorlijk heftig zijn en door gebrek aan de goede geneesmiddelen en kennis kan het vaak dodelijk zijn.
Toendertijd kosste een baal hooi 40 gulden, terwijl het toen in Nederland 2,50 kostte, dus je kan wel nagaan wat een baal hooi nu zal kosten.
De paso finos zijn erg gaaf! Ik heb er daar bij een hoefsmid die ze fokte een gereden met die extra gangen, dat reed zalig!
Toendertijd bestelde ze ook de paardenspullen gewoon bij de Divoza!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 19:58

Oh haha, toch Divoza wel :')

Oké, dankje voor je info!
Jaa, kan me voorstellen. Ik zal mijn paard dus om die reden echt niet iedere dag evenveel hooi kunnen geven alsdat we hier kunnen, maarja, het is niet anders. Ik ga er iig voor zorgen dat mijn paardje het zo goed mogelijk krijgt :D.

Klinkt zo leuk! Ik zou echt graag een keer op een Paso Fino rijden, of natuurlijk een eigen hebben... :)