frustratie ivm pensionstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:33

Ik denk dat het ergste is dat je afgesproken had dat ze buiten zou komen en dat dat arme paard nu NOG op stal staat! Daarom alleen al moet de hele stal leegstromen...

Wat het rijden betreft kun je dat soort sms'jes negeren, wat een onzin!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:33

Lekker dan, omdat een ander alleen in de bak wil kan jij niet rijden?
Ik rij ook liever alleen, dus zorg ik dat ik om een uur of 11 's ochtends bij de paarden ben. Ben ik dan te lui/kan ik niet, dan deel ik de bak 's middags met een kudde anderen.
Je kunt toch niet iemand anders verbieden te rijden omdat je toevallig een kwartiertje eerder aankomt?

050206051012

Re: frustratie ivm pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:35

Paard oppakken en wegwezen! Het moet toch niet gekker worden :\

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:36

@zack: wat zijn trek en duw ruiters? :o

Nouja, het staat vast.
Nona verhuist nog deze avond naar de weide...
Is veel leuker voor haar, ik hoef ook niet altijd een bak te hebben, want we wandelen zeer veel. We doen het puur recreatief.

Ik gebruik de bak dinsdag of vrijdag een uurtje, en zaterdag 2 uurtjes (dan rijd er een vriendin van me ook een uurtje met Nona)

Dus ik gebruik de bak meestal 3 uurtjes per week, soms bij uitzondering eens 4 als ik te weinig tijd heb om een wandeling te maken...

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:37

@ Kismetje: bedankt voor het complimentje over ons Noontje ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:37

ruiters die hun paard in de krul trekken en dan met sporen of zweep naar voren schoppen/slaan.

Dat is fijn zeg!!
Suc6 met de verhuizing :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:37

in feite houdt het dus in dat je vrij moet nemen om je paard te kunnen doen?

Wat een onzin! ik zou hier ook niet mee akkoord gaan, ik wil rijden wanneer het mij uitkomt en als er les is bij ons dan hou je daar gewoon rekening mee, maar voor gewoon rijden?

Maar daarnaast als weidegang was beloofd en ze nu nog op stal staan dan zou ik dat ook erg bezwaarlijk vinden, ik zou mij spullen pakken en naar die andere stal!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:38

Verstandige keuze als ik dit zo hoor. Paarden horen met dit weer lekker buiten te lopen. En weides kapot trappen?? Dan had het maar geen weide moeten worden hoor. Die trekt vanzelf wel weer bij.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:38

OMG!!
Het zal al vaak genoemd zijn: Maar als ik moet gaan aangeven wanneer ik kom of hun bepalen het voor mij, dan had ik allang doei gezegd!
En mb de weidegang, in het voorjaar is het kei goed weer geweest, toen konden ze ook ao naar buiten, nu zijn er bij ons ook dagen dat ze in de molen/ paddock gaan maar alleen als het echt veel geregent heeft, anders lopen ze de wei kapot.
Ik zeg: zoek iets anders!

Edit: goeie keuze!! Lkkr op de wei ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:42

Nona99 schreef:
@zack: wat zijn trek en duw ruiters? :o

Nouja, het staat vast.
Nona verhuist nog deze avond naar de weide...
Is veel leuker voor haar, ik hoef ook niet altijd een bak te hebben, want we wandelen zeer veel. We doen het puur recreatief.

Ik gebruik de bak dinsdag of vrijdag een uurtje, en zaterdag 2 uurtjes (dan rijd er een vriendin van me ook een uurtje met Nona)

Dus ik gebruik de bak meestal 3 uurtjes per week, soms bij uitzondering eens 4 als ik te weinig tijd heb om een wandeling te maken...

goede keuze denk ik. vooral als je de bak niet perse nodig hebt. lekker de wei op met je paardje!

D00R

Wat ben ik blij dat je gekozen hebt om te verhuizen. Heerlijk, iemand die zo snel knopen kan hakken!

Geniet van jullie nieuwe plekje *\o/*

Anoniem

:') Wat een stal! Sorry hoor, maar dat die mensen uberhaupt klanten hebben vind ik een wonder! Paarden staan in Juli nog binnen en je moet maar andere tijden komen opdagen omdat je stalgenoot de bak voor zichzelf wil hebben. Ik had het er nog geen week uitgehouden denk ik :evaw:

Mooi dat je nu iets gevonden hebt met een weide, hoop dat ze hier wel wat relaxter zijn en je het naar je zin krijgt!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:43

Suzan_bobar schreef:
Verstandige keuze als ik dit zo hoor. Paarden horen met dit weer lekker buiten te lopen. En weides kapot trappen?? Dan had het maar geen weide moeten worden hoor. Die trekt vanzelf wel weer bij.

Beetje kortzichtig?. Weides die nu zo zeiknat zijn trekken echt niet 123 bij hoor. En modder herstellen naar weiland...geen doen.

Euh als het een modderpoel wordt hebben we dit jaar en ook volgend jaar geen weiland meer. Dus jou opmerking is nergens op gebaseerd en als de staleigenaar ervoor kiest zijn land te sparen.
Vele stallen gebruiken hun land ook om te maaien en eigen gebruik als het nu kapot gelopen is wordt het een duur grapje en 3x raden wie ervoor mag opdraaien als hij hooi moet inkopen?.

050206051012

Re: frustratie ivm pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:50

Bij ons staan de paarden ook niet in de 'goede weides' nu, want dan lopen ze het kapot en buiten dat is het kaal, moet eerst even bijkomen. Ze staan nu op kapot gelopen weides en een verharde paddock met onbeperkt ruwvoer, ook helemaal perfect :)

TS, goede keuze, veel plezier op je nieuwe plek!

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:56

Prisca schreef:
Suzan_bobar schreef:

Beetje kortzichtig?. Weides die nu zo zeiknat zijn trekken echt niet 123 bij hoor. En modder herstellen naar weiland...geen doen.

Euh als het een modderpoel wordt hebben we dit jaar en ook volgend jaar geen weiland meer. Dus jou opmerking is nergens op gebaseerd en als de staleigenaar ervoor kiest zijn land te sparen.
Vele stallen gebruiken hun land ook om te maaien en eigen gebruik als het nu kapot gelopen is wordt het een duur grapje en 3x raden wie ervoor mag opdraaien als hij hooi moet inkopen?.

Begrijp ik best, dat de weide niet kapot gelopen hoeft te worden, maar hun eigen paarden lopen wel op de weide.

En ook in het schitterende voorjaar heeft Nona geen grassprietje gezien...

Plus dat ze het ook nog steeds zo aanbieden: Pensionstal met weidegang...

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:58

D00R schreef:
Wat ben ik blij dat je gekozen hebt om te verhuizen. Heerlijk, iemand die zo snel knopen kan hakken!

Nou Normaal ben ik niet zo snel.

Maar voelde me behoorlijk op de tenen getrapt.
Omdat de "goed weer" ruiters 's avonds willen rijden moet ik maar zien ergens tussendoor te rijden, of enkel op de dagen die ik vrij heb.

en als het om mijn paardje gaat, moeten ze niet veel verkeerd doen hoor...
Nona hoort enkel het beste te krijgen.
en als dat op de ene plek niet kan, dan moet het maar op een andere plek.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:04

Verhuizen! Meer kan ik niet zeggen...

Heb hetzelfde meegemaakt met de weilanden en daar was ook de voorkeur om 's ochtends of 's middags te komen rijden, maar dat ging dan ook nog eens van de "weitijd" af. Daarvan wordt je niet vrolijk!

Je moet kijken naar het belang van je paard. En op pensionstallen zijn sommige tijden altijd druk en ik snap dat ze liever hebben dat de mensen die overdag kunnen, ook overdag rijden. Maar jij bent nog altijd de klant! En je hebt sowieso evenveel rechten als de andere!

Elmira

Wat een rare praktijken.. Nog steeds niet op de wei in juli :n

Knap dat je zo snel de keuze hebt gemaakt. Ik zou hetzelfde doen denk ik. Lekker op de wei, en in de winter ga je dan naar een pensionstal?

050206051012

Nona99 schreef:

En zo is het :j

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:05

Verstandige keuze TS! Het land op met die knol! :)

Maar wat een foute pensionstal zeg! Ik zou het daar niet lang kunnen volhouden..

Mijn paarden lopen standaard op het land, zomer of winter maakt niet uit. Moet wel zeggen dat het land nu idd niet groeit... Wij voeren hooi bij, maar liever zo dan dat ze 23 uur per dag binnen staan en dat uurtje dat ik er ben er even uit komen.. Maar dat is mijn mening ;)

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 11:07

Elmira schreef:
Wat een rare praktijken.. Nog steeds niet op de wei in juli :n

Knap dat je zo snel de keuze hebt gemaakt. Ik zou hetzelfde doen denk ik. Lekker op de wei, en in de winter ga je dan naar een pensionstal?

Hoy Elmira,

Ik heb deze ochtend al met 2 stallen in de buurt contact opgenomen. Ze hebben allebei plek voor deze winter (1 november tot 1 maart).
Ik ga dit weekend even kijken welke stal me het best lijkt, en dan ga ik een box reserveren voor Nona.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:07

Nona99 schreef:
D00R schreef:

Nou Normaal ben ik niet zo snel.

Maar voelde me behoorlijk op de tenen getrapt.
Omdat de "goed weer" ruiters 's avonds willen rijden moet ik maar zien ergens tussendoor te rijden, of enkel op de dagen die ik vrij heb.

en als het om mijn paardje gaat, moeten ze niet veel verkeerd doen hoor...

Super dat je zo snel een plaatsje hebt gevonden! +:)+
Nona zal blij zijn dat ze terug gras ziet zeg!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:08

Wat een rare pensionstal, dat je van te voren aan moet geven wanneer je wil rijden. Bedoel als het mij vandaag om 14.00 uitkomt dan ga ik dan maar dat weet ik niet van te voren. Vindt zeker wel dat een pensionhouder rekening mee moet houden met wensen van klanten maar om het op deze manier vast te leggen omdat mensen graag alleen rijden dan horen die echt niet op een pensionstal maar eerder op een privéstal of moeten hun eigen stallen aanschaffen. Dat er bepaalde uren lessen zijn okey maar dat je een week van te voren al moet inschrijven wanneer je gaat rijden is totaal niet praktisch.
En dat ze niet op de wei mogen vindt ik ook al zo raar.

Maar je hebt een goede keus gemaakt door te verhuizen. Heel veel plezier op je volgend plekje.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:11

ik zou terug sturen of opbellen eigenlijk nog eerder,

ik ben ook pensioenklant en ik rijd graag in de voormiddag maar ook in de namiddag of in de avond, dus heb daar mijn vrije keus in. en anders ben ik weg.

heel simpel maar ik zou het persoonlijk niet eens via smsje doen, beetje raar van die pensoeinhouder.
nee sorry dit ging er bij mijn niet in, oke dat er rekening word gehouden voorruit maar al voorr heel de week ik weet nooit wanneer ik wel of niet kan rijden op welke tijd hoor :O

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:14

Wat een rare regels op die stal. 8)7 Goed dat je daar weggaat!
Al moet ik wel zeggen dat er bij ons op stal heel wat ruzie/discussie geweest is over het buiten zetten van de paarden. Vorig jaar zette de vader van de eigenaar ze nog buiten. Toen heeft mijn paard een zware trap gekregen met 2 weken stalrust als gevolg, maar dat vind ik nu eenmaal een risico van de wei. Het paard van een ander meisje had later ook een trap gekregen en hij had een klein wondje, dat was meteen een drama. Vanaf toen hebben ze beslist dat buitenzetten van paarden op eigen risico is, dus moet je ze zelf buitenzetten. Het meisje wiens paard het kleine wondje had ging hier absoluut niet mee akkoord, ondanks dat de regeling door haar dramatisering veranderd is... Hun paard kwam dus amper buiten, maar ze hebben nooit aan iemand anders gevraagd voor een beurtrol of dergelijke, ze wilden gewoon gediend worden. Ik denk dus dat er op elke stal wel van die irritante mensen rondlopen, bij ons zijn die gelukkig allemaal zelf weggegaan. :D
Ik heb samen met een vriendin een beurtrol, en dat gaat prima, paardjes komen elke dag buiten. :j