wie heeft zijn paard al een deken op??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:57

mijne heeft al van zichzelf een aardig dikke vacht, en hij verhaart nu ook weer, dus ik wacht nog ff. ik leg hem er denk ik eind september op.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:04

Al bijna 3 weken 's nachts een winterdeken. Overdag niet. En als ze erg heeft gezweet na rijden (en het heeft geregend) krijg ze een wolletje op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 18:07

nee hoor ik heb nog geen deken op, ben ik dan de enigste, waarom hebben jullie allemaal een deken op als ik vragen mag, is dat om de dikke wintervacht te voorkomen? Mij kan dat niet zoveel schelen nammelijk maar wel de gezondheid van mn paard.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:04

Voor ons is het om de wintervacht te voorkomen Chiqa. Als wij 's winters trainen en die paarden zijn niet meer droog te krijgen. pff, verkoudheden etc etc. Nee moet ik niet aan denken. Komt bij dat wij arabjes hebben. En nog redelijke koukleumen ook Haha!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:31

ja, bij ons staan ze ook al met dekens op, hun dikke, omdat we ze niet willen scheren, overdag als het lekker weer is nog zonder.

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 19:44

ik heb nu 2 dagen een ongevoerde deken om nu schijnt de zon nog dus nu alleen snachts maar als het weer minder wordt gaat dat deken er dag en nacht op hoor!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:26

Fasel schreef:
Voor ons is het om de wintervacht te voorkomen Chiqa. Als wij 's winters trainen en die paarden zijn niet meer droog te krijgen. pff, verkoudheden etc etc. Nee moet ik niet aan denken. Komt bij dat wij arabjes hebben. En nog redelijke koukleumen ook Haha!

ik heb een araabje fasel, en idd een koudekleum maar alleen als het vriest hoor, verder valt het wel mee en nattigheid en daarvoor ga ik een zomerdeken aanschaffen want ik ben op de avonden aangwezen met rijden, en dan zijn ze nog best dampig als ik terug kom, en ik wil niet dat ze stijf wordt of verkouden.
Maar over arabieren gesproken, die van mij blijft de hele winter dun behaard, wel of geen deken! Wie heeft dat nog meer?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:56

Bij ons op stal heeft nog niet een paard een deken op, ook niet 's nachts. 's Avonds gaan nu wel de windgazen voor de luiken naar beneden aan de wind kant.
Als ik 's avonds gereden heb doe ik wel even een dunne badstof of fleece deken op.
Voor het voorkomen van wintervacht is het belangrijker dat je zorgt dat de paarden lang in het licht staan. Nu al een deken op leggen helpt daar niet tegen. Je moet zorgen dat ze het idee hebben dat het nog zomer is met lang licht.

Thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:02

hoi, chiqa. Ik heb meerdere arabieren en die van mij staan al 2 weken met een zomerdeken op! over dag gaat hij ervan af en 's avonds gaat hij er weer op als het beneden de 10 graden gaat komen komt er een dikkere deken op. Allemaal behouden ze hun mooie en dunne vachtje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:26

Chiqa schreef:
nee hoor ik heb nog geen deken op, ben ik dan de enigste, waarom hebben jullie allemaal een deken op als ik vragen mag, is dat om de dikke wintervacht te voorkomen? Mij kan dat niet zoveel schelen nammelijk maar wel de gezondheid van mn paard.

Auwtsj, daar schopte je keihard tegen m'n been. Ik ben zelf ook geheel anti-deken. Maar wat moet ik dan doen? Ik sta op pensionstal, en daar gaan ze 's nachts op stal, en die van mij kweekt een Siberische wintervacht met haren van gemiddeld 10 cm lang. Moet ik die op een warme stal gaan zetten met die vacht? Mooi niet, toen ze in april en nog een redelijke wintervacht had, op die stal kwam, zweette ze al op stal. Nee, hoe jammer ik het ook vind, ze moet een deken op.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 00:16

Isabeau (shet) heeft (nog) geen deken op. Mander staat nu s nachts binnen (dit eigenlijk alleen omdat ie iedere x uitbreekt Haha! ), maar ik denk dat ik eerdaags ga beginnen s nachts met een dun zomerdekentje.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:37

Chiqa"]
[quote="Fasel schreef:

ik heb een araabje fasel, en idd een koudekleum maar alleen als het vriest hoor, verder valt het wel mee en nattigheid en daarvoor ga ik een zomerdeken aanschaffen want ik ben op de avonden aangwezen met rijden, en dan zijn ze nog best dampig als ik terug kom, en ik wil niet dat ze stijf wordt of verkouden.
Maar over arabieren gesproken, die van mij blijft de hele winter dun behaard, wel of geen deken! Wie heeft dat nog meer?
[/quote]

If only. Die van ons zie je het al koud hebben 's avonds. En haar kweken ze ook behoorlijk. Raak iets minder dan Rek maar ze kweken het wel.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:36

Die van mij staat onder een dunne regendeken ...Staat dag en nacht nog op de wei..

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 09:43

Mijn super Binky (shetlander) heeft geen deken op, en krijgt geen deken. Wel een oude uitrijdeken van Pablo van wol in geval hij bezweet is na de enkele rit die Binky gaat maken. Verder mag hij lekker zonder deken genieten van de winter. Binky zijn vacht gaat al aardig groeien, maar blijft verder super glanzen, dus is wel heel gezond.

Pablo staat nu twee nachten onder een dunne tussendeken. Helaas hadden ze vorige week toen het overdag koud was zijn zomerdeken afgehaald. Pablo is een echte koukleum en als die het koud heeft gehad dan gelijk twee dagen stijf. Plus dat hij nu nog super dun in zijn vacht staat en dat graag wil houden! Ben benieuwd, de vorige twee winters moest ik toch een keer scheren. Op de nieuwe stal zijn de lichten s'nachts aan, krijgt nu veeeeeel beter voer en hopelijk tijdig begonnen met dekens. En nou maar hopen dat hij lekker kort blijft, want als ik hem ga scheren, dan groeit er niets meer aan, dus blijft het zo'n kale billen paard tot de zomervacht (wel een goed teken dat hij niet een heeeele dikke vacht heeft).
MEt dit mooie weer gaat overdag nog wel de deken af!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:55

Sunny staat nog helemaal zonder, gaat binnenkort overdag onder de dunne deken. Brenin gaat binnenkort onder een wollen dekentje om hem kort in zijn vacht te houden, hij is nu aan het verharen, maar hij mag wel wat vacht krijgen, maar liever niet teveel, en hij komt toch niet veel buiten, maar kan wel naar buiten kijken..

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:25

Ik heb Codex nu al een week of drie (alleen het 's nachts) onder een ongevoerde regendeken staan. Hij staat wel in een buitenstal, dus. Bij ons staan trouwens wel meer paarden het 's nachts onder een deken.