Paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Re: Paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 08:58

Joyce B: Afhekken zou inderdaad heel handig zijn, maar dat is bij ons geen optie. Het erf van onze boerderij moet vrijblijven i.vm. alle voorkomende werkzaamheden.

Ik heb gisteren een hooizak aan het hek opgehangen met een rubberen mat eronder. Wat op zich ook wel werkte. Alleen die rubberen mat was te licht en verschoof en mijn paard liet mijn pony er niet bij. Dus ik ga nog even knutselen. Wil i.p.v. hooizak een hooinet aan het hek hangen en een zwaardere mat gebruiken.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 17:39

Even een up-date...

Inmiddels heb ik zo'n groen net (voor aanhangwagen) aan het ijzeren hek gehangen. Mooi strak, zodat beide paarden rustig kunnen eten. Daaronder op het zand ligt een zware rubberen mat, die goed op zijn plaats blijft liggen. Nu is het lastige alleen dat het hier veelal flink waait. Het waait gelukkig niet de paddock in, maar wel het erf op. Nu wil ik een doek of stuk zeil bevestigen aan de achterkant van het net, zodat dat het hooi tegen houdt en het erf schoon blijft. Heeft iemand misschien nog een ander idee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:18

Als je een stukje schaduwdoek neemt en dat met een paar grote steken aan de achterkant van het net vastmaakt, dan komt er geen hooi meer door.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:27

of evt. heel fijnmazig windgaas?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:43

Gewoon een echt hooinet met mazen van 3 cm kopen ? Scheelt hier enorm in wat ze morsen hoor :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:54

Volgens mij is winddoek en schaduwgaas hetzelfde :D
Mijn netten van 3 cm kan best nog wel 'troep' geven hoor. Ze trekken er een pluk uit en wat niet in de mond blijft hangen valt en/of waait weg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:03

Hier is het echt minimaal wat er nog gemorst wordt sinds de 3 cm netten , dat is verwaarloosbaar vergeleken met de af en toe een pluk met de grotere / dunnere (aanhanger)netten en helemaal vergeleken met het 6 cm net :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 20:12

Morgen zal ik opmeten hoe fijnmazig het net is. Volgens mij rond 3 cm, het zijn naar mijn idee al kleine mazen...

Romeo98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:16

Die van mij staan nu hele dagen op de wei, Als ze van de winter thuis staan krijgen ze in loop stal met paddock er aan vast en dan voer ik ze binnen anders waait je hooi overal heen.