Paard wassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

max66

Re: Paard wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:22

dreft is hartstikke ontvetttend! Dat zou ik dus zeker niet gebruiken!
Ik was alleen benen/staart van paard, met gewone goekope mensenshampoo en tegenwoordig Hebron haarserum van de action (2.99) in staart. Super ontklittend, makkelijk doorkambaar en prachtige volle, glanzende staart!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:16

kelcy schreef:
1997suus schreef:
Witte paarden krijg je super goed schoon met Dreft. Iemand die ik ken gaat vaak op pony keuring en waste zijn mini paardjes altijd met dure shampo om ze schoon te krijgen. Toen heeft ze iemand ontmoet die waste hun mini paardjes altijd met dreft. Goedkoop en je hoeft maar wijnig te gebruiken. En ik meen echt dat die staarten weer wit worden!!

dreft... dat is toch afwasmiddel :Y) ik gebruik andrelon 2 in 1 op mijn bonte dame... word ze ook mooi wit van... maar ga toch stiekem de dreft uitproberen haha als dat werkt zou echt geniaal zijn!!

Het werkt echt hoor ;) ! Je hebt niet veel nodig of je paard schuimt weg! :+ Ik was het ook bij een bonte en die rolt vaak in de mest en het is zo weg. Succes :o

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:17

max66 schreef:
dreft is hartstikke ontvetttend! Dat zou ik dus zeker niet gebruiken!
Ik was alleen benen/staart van paard, met gewone goekope mensenshampoo en tegenwoordig Hebron haarserum van de action (2.99) in staart. Super ontklittend, makkelijk doorkambaar en prachtige volle, glanzende staart!

Maar het werkt wel goed. Ik was vaak en deze bonte man staat vaak buiten dus maakt snel weer nieuw vet aan. Kan geen kwaad!

Romeo98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:41

Ik gebruik ook vaak groene biotex, worden ze zacht en heel wit van. En ook speciale wit shampoo voor paarden. Maar ook wel gewoon van huismerk voor grijs haar :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:43

Baby shampoo en de staart eigenlijk altijd met betadine shampoo..

cashlee

Re: Paard wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:45

Je hebt tegenwoordig ook 'droog'shampoo dat zit zeg maar in een haarlak bus. Dit gebruik ik regelmatig om de manen en staart wit te houden. Scheelt een hoop geklier met water en hij wordt er weer mooi wit van! Wel even goed in laten trekken en daarna doorborstelen anders krijg je 'vlekken'.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:24

:D
_MG schreef:
Ik zou oppassen met 'gekleurd' shampoo! Ik heb ooit gezien hoe iemand een schimmelpony met (roze) perzikshampo waste. De pony werd vervolgens heel mooi roze..

Ik zie het zo voor me; een roze pony... pas maar op dat het geen hype wordt 8-)

Serieus; idd mensenshampoo voor grijze haren van een huismerk en/of babyshampoo, werkt uitstekend