Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik betaal per maand 170 euro aan stalling (nu is stalling in zeeland geloof ik vrij goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld Utrecht). Dan ben ik eens in de zoveel tijd 30 euro kwijt aan bekappen, nog iets van 80 euro voor z'n entingen, 50 euro voor jaarlijkse tandarts check up en 11,50 per les (hangt per maand dus af van hoe vaak ik les heb) en dan eens in de zoveel tijd 15 euro voor een zak voer.
In dat opzicht kun je wel het beste bij een fokker gaan kijken. Is nog geen 100% zekerheid, maar bijvoorbeeld fokkerijen en grote handelsstallen halen hun eigen naam onderuit als ze slechte paarden verkopen.
Maar geen moment spijt van gehad hoor, viel gewoon als een blok voor haar en ben nog steeds stapel verliefd. Over een paar maandjes is ze helemaal van mij en heb ik financieel wat meer ruimte.
). comeback schreef:Haha oké, zo te horen moet het redelijk gaan lukken. Ik wil nog even iets door sparen zodat ik een back up heb! Ik weet al welk paard ik wil hebben, dat is het probleem niet!
maar zoals meerdere zeggen als je op jezelf gaat wonen wordt het inderdaad heel krap... En mijn ervaring kwa kosten valt een paard tegen... jaarlijkse tandarts, zadel chek met een beetje pech nieuw zadel, osteopaat als het dier vast komt te zitten. Dit is even mijn ervaring met mijn eerste eigen paard XD er gaat enorm veel geld in zitten... _Lot schreef:Ik ben wel benieuwd hoe groot jullie potje is voor als er wat gebeurd. Of dat potje er uberhaupt is...
Dierenarts, en in het nog mindere geval, kliniek zijn niet goedkoop. Dat gaat al snel voorbij de 1000 euro.
Maar ik woon dan ook nog thuis en heb m'n ouders als backup.

Dan maar hopen dat je tegen die tijd wel een vaste baan hebt