Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Meliss_ schreef:Prisca schreef:Stal aanpassen zodat ze haar hooi buiten de box kan eten.
Mijn paard staat in een open box en het hooi ligt bij allemaal buiten de stal. Echt ideaal stal is schoner en voor hem zijn eten ook schoner. Fijne ook dat het paard er toch rustiger bij staat en meer in de rond kan kijken.
Dit zijn idd mooie stallen![]()
maar erg duur.

_Meliss_ schreef:Sieppus schreef:Slow feeder, zelf maken, paard moet meer moeite doen om te eten en vermaakt zich kostelijk met zijn hooi. 2 vliegen in een klap
Slow feeder is toch een hooinet?
Prisca schreef:Hoe bedoel je duur?.
Je krijgt dit effect: []http://www.sporthorses.nl/files/images/ee3a16703e76958ce19b0a773c452d24.jpg[/]
maar dan meer voor volwassen paarden.
Bedankt voor de foto! We gaan het eerst even met het weefrek en de hooizak proberen, anders overleg ik met de stalhouden of dit een optie is. Maar het zijn maar 2 stalletjes bij mensen in de tuin, dus al te drastische veranderingen (zoals nieuwe deuren) wil ik zoveel mogelijk vermijden
.CinTwiZo schreef:bij ons op stal doen ze de luiken dicht wanneer ze hooi krijgen en een uur later weer open zodat het meeste niet meer naar buiten gegooid kan worden. Tevens heeft mijn paard een hooinet met mazen van 3x3 en die neemt dus hele kleine hapjes. Super fijn!
Snap dat het op een grotere/professionele stal wel kan, maar het is bij mensen thuis en die voeren bv smorgens voordat ze gaan werken. Kan niet van ze verlangen dat ze een uur eerder opstaan.
Dus dan zou een uurtje dicht nog niet helpen.
Slokje voor slokje gooi je over de deur
Op zich niet zo heel erg vervelend ( het kost wat water), behalve als het vriest
Een gouden tip heb ik verder niet voor je, helaas.