Paard gooit hooi uit stal, hoe opvangen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: Paard gooit hooi uit stal, hoe opvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 14:11

Daar is ze een ster in, dus kan best gebeuren :P

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:19

Zoiets aan de buitenkant van de box zou wel een oplossing kunnen zijn http://www.hartog-lucerne.nl/paardenvoer/hartogvoerbox

Zou hem alleen zelf maken met een fijnmazig net of iets zodat je er gewoon normale plakken hooi in kan doen. Dan kan ze ook kleinere plukjes hooi pakken, gaat er ook minder verloren. En nog een voordeel, ze doet er langer over.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:43

_Meliss_ schreef:
Prisca schreef:
Stal aanpassen zodat ze haar hooi buiten de box kan eten.

Mijn paard staat in een open box en het hooi ligt bij allemaal buiten de stal. Echt ideaal stal is schoner en voor hem zijn eten ook schoner :D. Fijne ook dat het paard er toch rustiger bij staat en meer in de rond kan kijken.

Dit zijn idd mooie stallen :j
maar erg duur.

Hoe bedoel je duur?.

Je krijgt dit effect: Afbeelding

maar dan meer voor volwassen paarden.

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:46

een hooinet maar je ook eentje dat lijkt net een tas maar daar zit dan nog een gat in waaruit ze het kunnen eten dat is wat makkelijker voor ze

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:44

boomer123 schreef:
een hooinet maar je ook eentje dat lijkt net een tas maar daar zit dan nog een gat in waaruit ze het kunnen eten dat is wat makkelijker voor ze

beetje paard sloopt hem in 10 minuten :D.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:59

_Meliss_ schreef:
Sieppus schreef:
Slow feeder, zelf maken, paard moet meer moeite doen om te eten en vermaakt zich kostelijk met zijn hooi. 2 vliegen in een klap

Slow feeder is toch een hooinet?

Ja, maar als ze zo'n moeite moeten doe voor het hooi en niet zulke grote plukken er uit krijgen...was een optie.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:22

Mijn paarden vertrapten altijd het hooi door de stal. Hier krijgen ze al jaren hooi uit een kruiwagen voor de stal. Ze eten dus door het luik heen.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:29

bij ons op stal doen ze de luiken dicht wanneer ze hooi krijgen en een uur later weer open zodat het meeste niet meer naar buiten gegooid kan worden. Tevens heeft mijn paard een hooinet met mazen van 3x3 en die neemt dus hele kleine hapjes. Super fijn!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:13

Prisca schreef:
Hoe bedoel je duur?.

Je krijgt dit effect: []http://www.sporthorses.nl/files/images/ee3a16703e76958ce19b0a773c452d24.jpg[/]

maar dan meer voor volwassen paarden.

Ja snap wat je bedoeld :j Bedankt voor de foto! We gaan het eerst even met het weefrek en de hooizak proberen, anders overleg ik met de stalhouden of dit een optie is. Maar het zijn maar 2 stalletjes bij mensen in de tuin, dus al te drastische veranderingen (zoals nieuwe deuren) wil ik zoveel mogelijk vermijden :) .

CinTwiZo schreef:
bij ons op stal doen ze de luiken dicht wanneer ze hooi krijgen en een uur later weer open zodat het meeste niet meer naar buiten gegooid kan worden. Tevens heeft mijn paard een hooinet met mazen van 3x3 en die neemt dus hele kleine hapjes. Super fijn!

Dat kan ik niet van die mensen verwachten vind ik :) Snap dat het op een grotere/professionele stal wel kan, maar het is bij mensen thuis en die voeren bv smorgens voordat ze gaan werken. Kan niet van ze verlangen dat ze een uur eerder opstaan.

Daarbij is het juist de bedoeling dat ze wat langer doet over haar hooi, bij voorkeur de hele dag :P Dus dan zou een uurtje dicht nog niet helpen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:19

Ik ben bang dat alleen een stal helpt zoals hierboven op de foto. Zo'n grapjas als die van jou heb ik ook, maar dan niet met hooi maar met water :+ Slokje voor slokje gooi je over de deur :D Op zich niet zo heel erg vervelend ( het kost wat water), behalve als het vriest }:0
Succes met deze clown :) Een gouden tip heb ik verder niet voor je, helaas.