Weide en winter....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cindyrella

Re: Weide en winter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:26

Bij ons staan de paarden 's winters van 07.30 uur tot 18.00 uur buiten.
Voordat ze naar buiten gaan worden ze gevoerd en gaan met een plak hooi per paard de bak in. Om 17.00 naar binnen en dan opnieuw gevoerd. Rond 22.00 uur 's avonds krijgen ze dan nogmaals een plak hooi en een halve emmer met zemelen.

In de winter komen ze niet op de wei, omdat ze deze zeker met nat weer helemaal kapot trappen.. En we dan dus in de zomer amper weide over hebben. Op de zoals hierboven beschreven manier, hebben de weides de hele winter en voorjaar de tijd om te groeien, zodat we in de zomer mooie volle weides hebben en de hele zomer niet hoeven bij te voeren!

Bij ons is er vorige zomer een veulen bijgekomen. dat 1e jaar heeft ie het wel te verduren gehad en moest vechten voor zijn plaatsje in de groep. Dat is nou eenmaal de natuur. Uiteindelijk is ie vriendjes met onze andere ruin geworden en heeft ie zn plekje gevonden. dat soort dingen kosten nou eenmaal tijd!

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:41

Vke schreef:
idd, dat bedoel ik dus.... dus heb je idd echt geluk gehad.
voor hem hier gaat het dus iets moeilijker worden, tenzij ik mensen vindt die tot hier willen komen natuurlijk om te zien of er een klik is tussen de 2 of niet, zonder ze benzinekosten gaan vragen, anders ga ik miss veel geld hieraan kwijt zijn. Maar idd, wie weet heb ik dat geluk wel..zulke mensen te vinden. De dierenarts is net geweest en zei dat hij er totaal niet ongelukkig uitzag, aangezien de schapen erbij stonden. Hij is nu ook volledig medisch gekeurd en goedgekeurd :-) me super happy :-)

ok gefeliciteerd met de keuring en ja wie weet wat er op jou [ of zijn ] ;) pad komt

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:29

Hier staan ze zowel zomer als winter gewoon 's nachts binnen en overdag de hele dag buiten. In de zomer is het meer om het eten te beperken maar sinds al die oudjes die we op stal hadden is het meer gewoonte geworden om ze 's nachts binnen te zetten. Zelfs de shet staat 's avonds te drammen om als 1e naar binnen te mogen ('s zomers om van het vliegende ongedierte af te komen en uit angst voor de zwijnen en 's winters om de brokjes en de zwijnen...:D ). Zodra het schemert raakt de shet van de kook als hij niet snel genoeg binnen wordt gehaald. :D Ik hoef er dan ook nooit 1 te vangen, ze staan gewoon te dringen bij het hek om naar binnen te mogen. Dus....waarom zou ik ze buiten laten staan?

Iedereen kiest voor zich wat ze prettig vinden mbt hun eigen paard of pony. :j Ben je er al uit wat je gaat doen?

Wat jaarlingen betreft; we hebben ze in het verleden 24/7 op de wei gehad, maar de laatste jaarling die hier stond ging gewoon 's nachts binnen en overdag op de wei. Krijgen dan toch genoeg beweging.