Verwaarloosd paard, help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Verwaarloosd paard, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:16

Mijn paard kreeg ook last van maag/darmzweren (door zijn gevoelige slokdarm) en ja daar vallen ze heel hard van af.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 02:00

Is indertussen heel wat mee gebeurd... Paard is van de weide gesleept door de eigenaar (kan niet meer stappen), maar ministerie is er nog mee bezig...

Ik had ze trouwens hooi gegeven omdat ze zich praktisch niet kan bewegen en omdat ze dus ook niet degelijk kon grazen :(:)

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:23

arm arm dier, hoe kan iemand het toch zo ver laten komen.. wat was de reactie van de eigenaar dan? of was je er niet bij?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:53

En waar is de merrie nu dan.
Is er een DA bij geweest.

Ben wel hier benieuwd naar eigenlijk.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:05

Wat is er allemaal mee gebeurd dan? Behalve dat de merrie is weggesleept? Wat gebeurt er met het veulen? Waar gaat de merrie heen? Ik ben wel heel benieuwd wat hier uit komt...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:12

de merrie is er duidelijk slecht aan toe,
maar gezien de wei denk ik eerder dat ze ziek, dan dat ze iets te kort komt.
hopelijk wordt er snel duidelijk wat er met de merrie is gebeurt

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:33

Ik vermoed idd ook dat het de bedoeling is/was dat ze het zou redden totdat het veulen gespeend kon worden en het dan einde bericht was/is. De merrie is dus weg, is het veulen er nog wel?

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:55

mijn paard heeft eens een slokdarm verstopping gehad dat heeft deze merrie niet want dan stond ze er namelijk nu niet meer
je paard staat dan nam letterlijk te stikken en geloof ook een paard kan niet dagen zonder lucht

een merrie kan ook erg mager worden van een veulen aan de voet je kunt dan voeren wat je wil maar zon veulen trekt zon merrie dan helemaal leeg

dat ze kreupel op de wei staat is natuurlijk niet goed te praten daar moet een da naar kijken , heb wel mijn wijfels of ze niet bij het water kan
ook dat houd een paard niet dagen zonder vol

probeer eerst nog eens echt intensief een gesprekje met de eigenaar aan te knopen , en ga zeker niet zelf voeren
je weet nam niet wat er met het paard aan de hand is

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:09

Hoe weet je dat de merrie van de wei is gesleept, en weet je nog meer?
Ben erg benieuwd nu...

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 21:16

Ander topic is net gesloten, ik weet niet of ik dezelfde reactie ook hier mag plaatsen...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:19

Yellomofoon schreef:
Ander topic is net gesloten, ik weet niet of ik dezelfde reactie ook hier mag plaatsen...

misschien kan je het zonder emotie plaatsen, puur feitelijk en zonder mening
Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk :o

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 21:35

quartel schreef:
Yellomofoon schreef:

misschien kan je het zonder emotie plaatsen, puur feitelijk en zonder mening
Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk :o

Ik kan dit verhaal niet zonder emotie vertellen, maar check je pb :)

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:41

De eigenaar is nog steeds in het bezit van het paard? Enig idee waar het paard nu is?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:41

Wat een verschrikking. Eigenlijk ben ik toch wel erg benieuwd hoe dit nu verder gegaan is.... dut mag toch niet zomaar gebeuren!

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:46

Ik heb dit verhaal zien voorbijkomen, ook op facebook enzo, dus ben best benieuwd hoe het geëindigd is?
Hopelijk raakt ze er nog doorheen..

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:26

Jeetje klinkt heftig allemaal! Maar hoe is het met het paardje nu. En waarom mag je niet vertellen dan want je maakt meerdere nieuwschierig nu.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:31

Ik zie een schraal paard met een vet veulen aan de voet. Volgens mij zuigt het veulen de merrie leeg, daar kun je niks aan doen behalve afspenen. Sommoige paarden zijn dan gewoon niet op gewicht te houden. En persoonlijk vind ik het idioot om in een volle wei droog hooi bij te voeren, zeker zonder toestemming...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:33

laatste bericht op facebook, merrie is ingeslapen. Dit bericht is niet naar mij, maar staat openbaar op de pagina

xxxxxxxxxx
Net een bericht gekregen van iemand die bij xxxxx werkt!

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Ik werk voor xxxxxxxxxxxxxxx en in zijn naam kan ik zeggen dat hij niet blij is met jouw hoop leugens op Facebook, en dat dit strafbaar is dus ik hoop dat je beseft wat je doet...
De eerste leugen, de politie heeft xxxxxxx allang kunnen bereiken, zowel ik als xxxxxxx en zijn vriendin hebben al met de politie gepraat, zij zijn perfect op de hoogte van de situatie van deze merrie en, hoe tragisch deze ook is, in de weide staan was de beste oplossing voor haar en haar veulen, maar dankzij jou staat ze nu ocharme terug op stal, zonder sociaal contact, zonder bewegingsvrijheid...
Nog een grove leugen, dat de merrie niet tot bij het water zou geraken... als je iets of wat verstand zou hebben van paarden zou je weten dat een paard geen weken zou overleven zonder drinken... inderdaad, de merrie beweegt zo weinig mogelijk maar wel zoveel als nodig... ze is trouwens een heel goeie mama voor haar veulen maar dat zie je zo wel aan het veulen...
Zoals de politie ook direct bevestigde, de andere paarden in de weide zien er allemaal heel gezond uit, wat genoeg zegt over hun verzorging...
En deze merrie krijgt dan nog extra verzorging en wordt opgevolg door de veearts...
Het gezwollen been was een gevolg van een hoefzweer die ondertussen opengebroken is.
Voorlopig kan er voor de merrie niet meer gedaan worden dan hetgeen we doen, haar veulen heeft haar nog een paar weken nodig...
We hebben wel een sterk vermoeden dat je niet echt bezorgd bent over de paarden maar gewoon van kwade wil bent, dat wordt wel bewezen door je leugens en halve waarheden...je bent blijkbaar zo vrij geweest om op onze eigendom te lopen en daar foto's te maken van onze paarden, misschien had je dan ineens ook wat foto's van de gezonde paarden kunnen nemen en deze ook publiceren in plaats van de mensen blaasjes wijs te maken...
Ik zou, als ik in jouw plaats was, deze leugens zo snel mogelijk verwijderen.
En het is voor jouw geweten dat de merrie haar laatste weken moet slijten op stal in plaats van in de kudde op de weide. Schandalig!

We hebben de merrie juist moeten laten inslapen, ze wilde in stal niet meer eten en geraakte niet meer recht als ze ging liggen...dus het veulen blijft nu achter zonder moeder, veel te vroeg...proficiat, goed gedaan, ik hoop dat je nog kan slapen...
Op de weide had ze nog perfect kunnen overleven en voor haar veulen zorgen, als je niet gelooft dat dit jouw schuld is kan je het even navragen bij xxxxxxxx, de veearts die haar net een spuitje heeft moeten geven...
3 uur geleden ·Vind ik leukVind ik niet meer leuk · ·AbonnerenAfmelden
Laatst bijgewerkt door Tanja op 22-07-11 15:37, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Volledige namen noemen is niet toegestaan, daarom de namen uit dit bericht verwijderd.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:36

???? En de pagina is nu uit de lucht....... :?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:40

en toch is dit beter voor de merrie.....dat is mijn mening.
Ik vind het goed dat er ingegrepen is.
Zoals ik het begrepen heb lopen daar meer paarden en zal er vast een adoptie moeder voor het veulen zijn.

Het is te gek voor woorden dat deze merrie zo moest lijden omdat anders de mens voor de zorg van het veulen op zou draaien.

eigenaar zou zich imo dood mogen schamen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:06

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet :?
De merrie kon perfect overleven op de wei??? Ja dat hebben we gezien op de foto's...

NaatSaloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:11

Paard is heel erg mager maar aan het volle weiland te zien en het hooi dat ze er ook nog bij krijgt..

NaatSaloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:13

ik zou de dierenarts laten komen.
heb je al naar haar tanden gekeken?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:15

Merrie laten leiden omdat het veulen zijn moeder nog nodig heeft. Heel humaan voor het veulen maar dierenmishandeling voor de moeder. Verschrikkelijk dat zij dagen op het weiland zo'n pijn heeft geleden. Blij dat de merrie naar de eeuwige weiden is. Het veulen komt mbv de mens er echt wel bovenop.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:16

NaatSaloon schreef:
ik zou de dierenarts laten komen.
heb je al naar haar tanden gekeken?

Het paard is al ingeslapen meid