wat te gebruiken in uitloopstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:03

Ik heb zand en daarover zaagsel/vlas bevalt goed hoor! :D

rowene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:24

ik heb in mijn uitloop stal stro liggen /3

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:32

Hier ook na veel proberen (veel stro, weinig stro, oppotten, zaagsel, vlas) maar een paar koeienmatten in de schuilstal gelegd en ook hier niets dan tevredenheid. Zacht genoeg om op te liggen, niet glad en ze blijven mooi droog (liggen iets op afschot). Wij hadden ze nog liggen uit de ligboxenstal, dus dat was het proberen waard.

lightmorebh

Re: wat te gebruiken in uitloopstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:47

Ik heb ook t probleem 2 uitloopstallen . 1 op stro en 1 op vlas dat constant buiten de stal ligt. Maar op rubber matten laten liggen ;-(. Ik slaap ook liever op een zacht matrasje dan een heel dun matrasje....

Marije_jiplover

Re: wat te gebruiken in uitloopstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:32

In mijn schuilstal ligt zand (zonder beton of tegels eronder). Daarbovenop leg ik nog een flinke laag houtkrullen, omdat meneer de schuilstal de beste plek vind om te plassen en dat geeft in alleen zand toch plassen (onderlaag in de grond is puinsteen-achtig). Met de houtkrullen blijft zijn stalletje een stuk droger. Uiteindelijk loopt hij de krullen door het zand heen, dan gaat er weer een keer een nieuwe laag in.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:16

lightmorebh schreef:
Ik heb ook t probleem 2 uitloopstallen . 1 op stro en 1 op vlas dat constant buiten de stal ligt. Maar op rubber matten laten liggen ;-(. Ik slaap ook liever op een zacht matrasje dan een heel dun matrasje....

Dat zal best, maar ik lig liever op een iets harder matrasje wat lekker droog is, dan een zacht matrasje dat nat is van de zeik ;)

Mijn paarden (vooral de ruin, die is inmiddels verkocht) presteerden het om elke dag het strobed volledig onder te zeiken. Dat kostte me iets teveel stro. Vlas idem, en daar spitte hij ook nog alle stront lekker onder. Dit is voor iedereen een goede oplossing. Vergeet niet dat de rubbermatten berekend zijn op een koe van zo'n 800 kilo he, dus dat veert echt wel. Bij ons dan in elk geval.