Hoeveel stalgeld vinden jullie redelijk voor volgende

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

Re: Hoeveel stalgeld vinden jullie redelijk voor volgende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:57

ik ben toevallig op zoek naar een stalling voor eind augustus en ik ben van beringen ;)

hoe groot is de buitenpiste?
wat ik mij afvraag... als de stallen aan huis zijn, gaat het dan niet storen dat er "vreemd" volk rond loopt? Zouden die dan ook altijd daar mogen aankomen of zou je met uren werken?
Ik volg bijvoorbeeld elke vrijdag les in ham van 9 tot 10 en zou dan om 11 uur 's avonds aankomen. Zou dat dan niet storen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:35

Ik zou niet mijn paard op je stalling willen hebben vanwege het apart staan (erg ongezond naar mijn mening) maar de prijs an sich vind ik zeker redelijk.

Mickster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:43

Ik zou het apart staan niet erg vinden, dan loop je ook geen onnodige risico's. Wel belangrijk dat ze elkaar zien, naast elkaar staan. Ik vnd het een hele nette prijs, voor zoiets betaal je hier ook al snel E 175,--.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:47

Ik zou mijn paard ook nooit op je stalling zetten, een paard is niet gelukkig alleen. En gaat echt niet kapot van een hap of een schop. ;)

Maar goed, voor mensen die dat niets uit maakt, prima prijs.

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:50

nathe schreef:
ik ben toevallig op zoek naar een stalling voor eind augustus en ik ben van beringen ;)

wat ik mij afvraag... als de stallen aan huis zijn, gaat het dan niet storen dat er "vreemd" volk rond loopt? Zouden die dan ook altijd daar mogen aankomen of zou je met uren werken?
Ik volg bijvoorbeeld elke vrijdag les in ham van 9 tot 10 en zou dan om 11 uur 's avonds aankomen. Zou dat dan niet storen?

De stallen staan spijtig genoeg niet aan huis. Maar de stallen gaan wel allemaal op slot. De afmetingen van de piste kan ik u niet meedelen, maar ik kan wel zeggen dat het een ruime piste voor dressuur en een klein sprongetje. Maar wij zijn dan wel zo vaak mogelijk bij de stallingen.
Bij verdere vragen, stel je vragen maar

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:51

Mickster schreef:
Ik zou het apart staan niet erg vinden, dan loop je ook geen onnodige risico's. Wel belangrijk dat ze elkaar zien, naast elkaar staan. Ik vnd het een hele nette prijs, voor zoiets betaal je hier ook al snel E 175,--.

dat is bij ons op stal geen probleem, tussen de stallen komen tralies en er zijn half open deuren, dus de paarden kunnen elkaar ook "voelen" en op de weide kunnen ze elkaar ook zien.

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:53

nathe schreef:

Het zou zeker niet storen, zo een dingen vallen allemaal te regelen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:52

Ik vindt de prijs heel netjes hoor. Zou inderdaad goed bespreken wat ze precies krijgen zodat je geen achteraf gezeur krijgt en dat ze meer kunnen krijgen tegen een meerprijs.
Verder vindt ook ik het een minpunt dat alles apart buiten moet staan. Maar goed vast paarden eigenaren die daar geen punt van maken. Maar het lijkt me persoonlijk ook praktischer als alles gewoon in 1 weiland kan of maken jullie meerdere weilanden zodat de paarden ook wisselen want anders heb je kans dat de weides behoorlijk kapot gelopen worden. Hoe groot worden de weides per paard eigenlijk? Want als het een vrij kleine weide is en je kunt niet wisselen dan heb je best wel kans dat een paard in de blub komt te staan en dat is verre van ideaal. Dus ook belangrijk voor een prijsbepaling.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 18-07-11 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 00:01

joyce B schreef:
ik denk dat deze prijs in elke regio heel redelijk is.
Je hoeft echt niet de goedkoopste te zijn. En met dit bedrag zul je bijna nergens in Nederland te duur zijn voor wat je biedt.
België weet ik niet, maar daar is stalling volgens mij ook niet heel erg goedkoop.

Ben het niet met je eens, want in Grunn betaal je met binnenbak, trainingsmolen, wasplaats warm/koud en ook zelf uitmesten 180 euro p/mnd. Voor die 15 euro meer wist ik het dan wel.

Ook in Grunn: 2 buitenbakken, elke dag eruit, incl voer en mesten: 150 euro p/mnd met wasplaats warm/koud water.

Echter gaat dit om omgeving Hasselt en kan mij zo voorstellen dat het daar duurder is dan hier in het noorden.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 00:02

ik vind dit idd best weinig zeker als het luxe stallen zijn met terras etc. en als er ook eenwas/poetsplaats enzo dan zeker 200 tot 250

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 00:07

ik vind t eerlijk gezegd erg goedkoop, betaal nu 235 pm voor ongeveer gelijk pakket, er wordt alleen wel voor me uitgemest! Pony op de wei met hooi en inloopstal betaal ik 150,-

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 00:13

Goede prijs, ik vind het zelfs nog aan de lage kant eerlijk gezegd!
Hier in de buurt zijn bijna alle stallen duurder. ;)

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:54

Tigra_ schreef:
Ik vindt de prijs heel netjes hoor. Zou inderdaad goed bespreken wat ze precies krijgen zodat je geen achteraf gezeur krijgt en dat ze meer kunnen krijgen tegen een meerprijs.
Verder vindt ook ik het een minpunt dat alles apart buiten moet staan. Maar goed vast paarden eigenaren die daar geen punt van maken. Maar het lijkt me persoonlijk ook praktischer als alles gewoon in 1 weiland kan of maken jullie meerdere weilanden zodat de paarden ook wisselen want anders heb je kans dat de weides behoorlijk kapot gelopen worden. Hoe groot worden de weides per paard eigenlijk? Want als het een vrij kleine weide is en je kunt niet wisselen dan heb je best wel kans dat een paard in de blub komt te staan en dat is verre van ideaal. Dus ook belangrijk voor een prijsbepaling.

We hebben zowel voor elk paard een winterweide (waar ze in de winter op komen) en die het droogst zijn (deze zijn namelijk opgehoogd) verder voor buiten de winter hebben we nog de zomerweides, elk paard krijgt 2 zomerweides, zodat het gras kan groeien.

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:55

dressuur518 schreef:
ik vind dit idd best weinig zeker als het luxe stallen zijn met terras etc. en als er ook eenwas/poetsplaats enzo dan zeker 200 tot 250

Nu ja een echte wasplaats is er niet, maar wel de mogelijkheid tot het wassen van de paarden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:41

Valencia2002 schreef:
joyce B schreef:
ik denk dat deze prijs in elke regio heel redelijk is.
Je hoeft echt niet de goedkoopste te zijn. En met dit bedrag zul je bijna nergens in Nederland te duur zijn voor wat je biedt.
België weet ik niet, maar daar is stalling volgens mij ook niet heel erg goedkoop.

Ben het niet met je eens, want in Grunn betaal je met binnenbak, trainingsmolen, wasplaats warm/koud en ook zelf uitmesten 180 euro p/mnd. Voor die 15 euro meer wist ik het dan wel.

Ook in Grunn: 2 buitenbakken, elke dag eruit, incl voer en mesten: 150 euro p/mnd met wasplaats warm/koud water.

Echter gaat dit om omgeving Hasselt en kan mij zo voorstellen dat het daar duurder is dan hier in het noorden.

Die van 150 euro verschilt anders niet zo veel met die van 165 euro per maand.
Dat je voor 180 euro ook een stal met binnenbak hebt is niet voor iedereen doorslaggevend. Hoe de paarden er bij staan, hoe ze verzorgd worden, kwaliteit van het voer, ligging ten opzichte van ruiterpaden-uitrijdmogelijkheden, hoeveel uur ze in de winter buiten mogen, afstand tot woonplaats, contact met de eigenaar, zijn allemaal zaken die meespelen en die vaak alles bij elkaar uiteindelijk belangrijker zijn dan de precieze prijs in euro's. Oh ja, en er moet dan ook nog plaats zijn op die goedkope luxe stal...

Hier vlakbij is ook een pensionstal met binnenbak voor €150,- en een manege met 2 binnenbakken die 175 tot 215 euro vraagt, maar hier vlakbij vragen ook stallen €165,-, €175,-, en €200,- met alleen een buitenbak, en ook die hebben klanten...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:51

Ik vind dit een zeer redelijke prijs hoor!!

Ik zit in de regio Noord limburg en sta op een stal met een buitenrijbak, de paarden worden 2x per dag gevoerd, staan van smorgens 8 tot savonds 8 buiten, worden buiten gezet, stal wordt elke dag gedaan en als het nodig is nog wat extra verzorging en ik betaal 180 Euro. HIer staan de paarden ook apart in een wei. Nu vind ik dat nog fijn omdat die van mij met een peesblessure staat maar dadelijk zou ik het fijner vinden als hij met een ander paard mocht staan. Tegen die tijd zal ik dat eens vragen.

Dit is hier echt goedkoop, de rest wat ik hier in de buurt heb gevonden ligt allemaal boven de 200 Euro.

Janineb1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:15

Ik vind het ook een redelijke prijs en zeker niet duur. Ik zou het ook niet zo'n probleem vinden als de paarden apart stonden. Kans op ongelukjes voorkom je zo toch wel een beetje.

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 17:34

Janineb1991 schreef:
Ik vind het ook een redelijke prijs en zeker niet duur. Ik zou het ook niet zo'n probleem vinden als de paarden apart stonden. Kans op ongelukjes voorkom je zo toch wel een beetje.

inderdaad
want wat als ze samen staan en 1 van de paarden heeft een wonde en ja wie is dan de schuldige en als de dierenarts moet komen, wie gaat die betalen, zo kunnen er ruzies ontstaan

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:52

al zou je rondom utrecht liggen dan zou je nu gelijk al heeeeeel veel mensen hebben die bij jou willen komen staan.

wij hebben namelijk 2 stallen, zetten ze binnen en buiten. voeren ze.
stro en hooi incl. 25x40 buitenbak,
en wij vragen 150 euro.
is normale prijs hier in de buurt :)