Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
idinn schreef:@lovelucydan .. tuurlijk hebben veel paarden het slechter .. maar daar moet je toch helemaal niet naar willen kijken? Je moet juist kijken naar alle paarden die het beter/goed hebben. Vind die vergelijking altijd zo vreemdEn 10 balen, weet niet van welk formaat maar die zullen er zo door zijn, want het zal hoe dan ook bijgevoerd moeten worden. Wij hadden begin winter zo'n 600 pakjes hooi in de schuur liggen, 2 per dag.
TS hebben jullie nu al geitjes of niet? Want vergis je niet dat geiten ook verzorging nodig hebben en dat ook dat geld kost. Als die ziek worden is de DA ook duur. Als die er nog niet zijn zou ik toch overwegen om een shet te kiezen voor erbij of dat iig thuis voor te leggen.
Kan je met een aanhanger trouwens goed bij de hooischuur komen zonder over het gras te moeten? Anders rijd je met slecht weer snel je wei stuk bij het brengen van nieuw hooi.
lauwtjuhh schreef:Als het paard de stal uit loopt loopt hij meteen in de weide, zomers geen probleem natuurlijk maar bij nat weer wordt het een modderpoel!! ook zou ik liever eerst een stuk bestraten en daar aan sluitend een zandpaddock voor swinters is dit dan wel erg prettig voor je paard! dan zou ik ook dat zand gedeelte uit de wei weg halen dat is dan nergens meer voor nodig. als het toch te nat is laat je ze der niet op lopen omdat ze de wei anders kapot trappen!
Het hooi opslag is ook zeker te klein, je vergeet je bodem bedekking ook nog die neemt ook erg veel ruimte in beslag.
een shetje erbij zou ik toch gaan proberen, er zijn er genoeg die als gezelschaps pony worden aan geboden en dus bijna gratis (of ze zijn gratis) af te halen zijn. dan hoeft je vader daar geen geld in te steken maar is je paard niet alleen. hiervoor zal wel een stalletje voor bij gemaakt moeten worden.
verder heb ik niet zo heel veel aan te merken. ja alleen dat er wel tekort wei is als je niet bij voert
succes!!