Hoe denken jullie erover...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe denken jullie erover?

Mijn paard staat elke jaar een paar maanden op het land
20 (37%)
Mijn paard staat het hele jaar op stal
6 (11%)
Anders..
28 (51%)

Totaal aantal stemmen: 54

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:15

Mijne staan ELKE dag buiten en swinters staan ze snachts op stal

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:12

sassa schreef:
Citaat:
Oudere paarden heb ik liever ook niet in kudde verband, bij mij staan ze meestal gewoon 2 aan 2.

Mag ik vragen waarom je je paarden liever 2 aan 2 zet en waarom oudere paarden niet in een kudde kunnen?

Ik denk persoonlijk dat voor een paard een kudde de fijnste leefomgeving is. Dit doen ze nou eenmaal van nature al. En in een kudde staan ook oudere paarden, ik zou niet weten waarom die er niet bij zouden kunnen

Onder 'oudere' paarden versta ik paarden van 3+,
wij hebben hier best wel een stukje wei, maar niet onbeperkt om met een stel bij elkaar te rennen, verder vind ik dat in kudde verband de paarden veel sneller wondjes oplopen, en dat nog in het mildste geval.
Ik heb de paarden niet alleen voor hun lol maar ook voor de mijne, daarom wil ik ze graag heel houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:42

Liberty staat het hele jaar door op stal. In de zomer gaat hij overdag altijd in de wei (meestal hele dagen, soms een paar uur) en in de wintermaanden gaat hij dagelijks los in de paddock, samen met andere paarden. Een paar maanden het land in lijkt me niet zo handig, want dan kun je meestal niet zo makkelijk meer rijden.

sassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:46

Hm nou sjuimpje dat ben ik dan niet met je eens. Jij krijgt toch ook weleens wondjes? Waarom zou het dan zo erg zijn als een paard dat een keer krijgt.
Ik lees hier op bokt heel veel over dat je een veulen zoveel mogelijk 'paard moet laten zijn'
Waarom zou dit alleen voor paarden onder de 3 gelden, ik vind dat paarden hoe oud ze ook zijn het recht moeten hebben paard te zijn
Maar meningen verschillen natuurlijk