stalgeld, te duur? of normaal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Re: stalgeld, te duur? of normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:37

Zo, dat is een mooie prijs Silence!

Hier betaal je voor een paard 320 Euro, vol-pension, elke dag naar buiten en aan het einde van de middag weer naar binnen, alleen een buitenbak :) De stal is vrij simpel, maar de verzorging is zeker goed geregeld :)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:38

je paard word dus 2 keer per week op de wei gezet, mag je de rest van de week zelf je paard op de wei zetten? of dat is het, je paard staat maar 2 keer per week op de wei.
persoonlijk zou k niet op een stal willen staan waar mijn paard niet elke dag op de wei staat, dan vind ik elke euro te veel.
maar voor de rest vind ik het best een goedkope stal, ik heb ook op een stal gestaan waar ik 165euro betaalde incl hooi, bak, strand in de buurt.
maar ik had geen binnenbak ,en mijn paard stond 'szomers 24/7 buiten en 'swinters overdag.

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 18:40

barbar schreef:
je paard word dus 2 keer per week op de wei gezet, mag je de rest van de week zelf je paard op de wei zetten? of dat is het, je paard staat maar 2 keer per week op de wei.
persoonlijk zou k niet op een stal willen staan waar mijn paard niet elke dag op de wei staat, dan vind ik elke euro te veel.
maar voor de rest vind ik het best een goedkope stal, ik heb ook op een stal gestaan waar ik 165euro betaalde incl hooi, bak, strand in de buurt.
maar ik had geen binnenbak ,en mijn paard stond 'szomers 24/7 buiten en 'swinters overdag.

Ja het is dus zun zetten ze 2 keer per week buiten hele dag (dat meer maar 1 keer is dan 2 maar kom)
als je nu wil mag je ze zelf na 6 uur nog buiten zetten en ze natuurlijk zelf binnen halen,
maar aangezien ik er niet vlakbij woon kan ik dat enkel doen ze buiten zetten spulle pakke enal binne hale rije en na het rije ze terug buite zette
spulle weg doen babbeltje stal uitmestte en ze trug binne hale

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 18:44

Yelly schreef:

Hier betaal je voor een paard 320 Euro, vol-pension, elke dag naar buiten en aan het einde van de middag weer naar binnen, alleen een buitenbak :) De stal is vrij simpel, maar de verzorging is zeker goed geregeld :)

op mijn vorige stal betaalde ik ook 320 vol pension
ze zette daar de paarde NOOIT buiten, je had geen buitenpist, geen bos enorme slechtte verzorging
mijn paard kreeg gewoon rotstraal en mok van de vieze stal en hij was niet de enige!
kreeg enorm weinig eten, en omdat ze het ete liete geve door kindere da er rond liepe vergate ze het savonds wel al eens
de bak was er heel slecht ene bestond uit steenhard zand waar al enkele paarden reuma en artrose door hebben gehad
de andere was enorm veerbaar eigenlijk te hard, als je viel was dat plof en dan zakte je zo na een secondje nog wa weg:P
maar bon ook niet goed voor de peze zei de DA was dus eigenlijk alleen maar houtkrul van de vieze stallen dus erboven op
als je paard eens op loop ging en je nam een bocht tege iet te hoge snelheid glee je weg (hoefijzers + mest = glad :s)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:44

Mag je je paard wel de overige dagen wel zelf op de wei zetten? Of staat die gewoon 5 van de 7 dagen op stal?
Als dat zo is en je mag hem zelf niet in de wei/paddock zetten dan is 10 euro imo nog te veel. Maar goed dat is ieder voorzich.
Maar als je paard 7 dagen per week in de wei mag al moet je zelf de overige dagen hem buiten zetten vindt ik het vrij redelijk hoor. Je hebt het best luxe.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:47

nou als dit de prijzen in belgie zijn .
wou ik dat ze hier ook zo laag waren . :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 02:46

Mijn pony staat in Kasterlee (naast Bobbejaanland)
Wij betalen 160 euro/maand exclusief eten.
Ze heeft een stal van 4 op 3,5, staat elke dag sowieso overdag buiten, 's nachts bij goed weer mag ze ook buiten blijven. Een buitenpiste van 25 op 45, bos op een kwartiertje stappen en een leuke kudde om in te staan!
Ik ben daar echt super tevreden! Moet wel de stal zelf doen maar mag zoveel stro pakken als ik wil!

Mijn paard staat in Rijkevorsel
Daar betalen wij 315 euro/maand (en wij kopen ons eigen eten).
Zij heeft een stal van 4 op 3, staat zo goed als elke dag overdag buiten (behalve als het kei hard stormt of de hele dag hard regent), ze staat op houtkrullen, binnenpiste van 17 op 36 denk ik en een buitenpiste van 60 op 30 en een longeercirkel.
Daar zijn we ook tevreden, maar zouden nog meer tevreden zijn als we zelf de stal mochten uitmesten :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 02:53

165 all-in elke dag weidegang, per dag max tot 3 kg brok, elke dag schone stal (stroo) en vlakbij binnenstad :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 02:56

azaro schreef:
Yelly schreef:

op mijn vorige stal betaalde ik ook 320 vol pension
ze zette daar de paarde NOOIT buiten, je had geen buitenpist, geen bos enorme slechtte verzorging
mijn paard kreeg gewoon rotstraal en mok van de vieze stal en hij was niet de enige!
kreeg enorm weinig eten, en omdat ze het ete liete geve door kindere da er rond liepe vergate ze het savonds wel al eens
de bak was er heel slecht ene bestond uit steenhard zand waar al enkele paarden reuma en artrose door hebben gehad
de andere was enorm veerbaar eigenlijk te hard, als je viel was dat plof en dan zakte je zo na een secondje nog wa weg:P
maar bon ook niet goed voor de peze zei de DA was dus eigenlijk alleen maar houtkrul van de vieze stallen dus erboven op
als je paard eens op loop ging en je nam een bocht tege iet te hoge snelheid glee je weg (hoefijzers + mest = glad :s)

Jezus zo duur allemaal! Ken alleen maar stallen van onder 200 euro met grote stallen alles wordt goed gedaan en bos nooit verder dan 10 min!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 03:33

Wij betalen 130 per maand voor ons paard. Ze word 2 keer per dag gevoerd, word 's ochtends buiten en 's avonds binnen gezet. Zomer en winter weidegang. Onbeperkt hooi en vlas zit erin. Gebruik van verlichte buitenbak :) En de boxen zijn ook nog eens zeer goed. groot (4x5 zo'n beetje), rubberen matten op de bodem en langs de muur tegen verwonden, electrische dinkbakken, kunnen met hun hoofd uit de box en kunnen contact maken met andere paarden... gewoon perfect eigenlijk ;)

Je hoeft dus alleen uit te mesten, verder word ALLES gedaan.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 03:50

Daphne__ schreef:
Wij betalen 130 per maand voor ons paard. Ze word 2 keer per dag gevoerd, word 's ochtends buiten en 's avonds binnen gezet. Zomer en winter weidegang. Onbeperkt hooi en vlas zit erin. Gebruik van verlichte buitenbak :) En de boxen zijn ook nog eens zeer goed. groot (4x5 zo'n beetje), rubberen matten op de bodem en langs de muur tegen verwonden, electrische dinkbakken, kunnen met hun hoofd uit de box en kunnen contact maken met andere paarden... gewoon perfect eigenlijk ;)

Je hoeft dus alleen uit te mesten, verder word ALLES gedaan.

Wauw geweldig prijsje!

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 04:18

Ik betaalt €200 vol pension dus dagelijks minstens 8 uren weidegang, stallen worden elke dag uitgemest, onbeperkt hooi en 2 x per dag krachtvoer en extras om op 2 knabbelen, moet zelf niks doen of aankopen zelfs De hoefsmid en ontworming wordt voor mij geregelt d, ik moet alleen een paar dagen voorheen de geld contant aan de stal eigenaar geven.

Verder hebben we hier een (grote)spring wedstrijd piste, met 15 verschillende sprogen, een kleinere spring piste, een grote dressuur piste en een binnenpiste in aanbouw.

Dit is midde Belgische Limburg waar ik zit. Ben er heel tevreden over

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:09

Mijn pony staat in [plaats] (dichtbij zoersel) en ik betaal 175 volpension, als je paard groter dan 1.50 m is betaal je wel 250 euro

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:19

ikke 300 per maand alleen buitenbak en zelf uitmesten, de rest zit er wel bij. dus volgens mij is dat van jou best nette prijs!

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:21

Ik betaal in Brabant 180 euro per maand voor volpension en weidegang in de zomer en winter, alles wordt gedaan.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:26

wat is het verschil tussen half-pension en vol-pension?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:33

Ik betaal 150 euro per maand volpension, en dan wordt echt álles gedaan. Elke dag weidegang, en s'winters in de paddock met ruwvoer. Met buitenbak, en op een paar minuten afstand van het bos. Dit is dan ook een goedkope stalling voor deze buurt :P

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:42

Ik ben ook van Zoersel en ik vind de prijs vrij netjes, alleen de weidegang is jammer
Weidegang hier in de buurt is wel vaker een probleem

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:58

Waar ik sta heb ik:

Mooie ruime stallen.
Buitenbak.
Longeerbak.
Paddock.
heel veel weiland.
Incl voer/bodembedekking en hooi.
Kantine.
Wc.
Wasplaats.

Als je wilt kan je paard 24/7 buiten lopen, dan staan ze dus maar zelden in hun stal.
Maar wil je het paard in de nacht op stal hebben kan dat ook maar dan moet je dat wel zelf doen.
Of je moet echt een keer niet kunnen dan is er altijd wat te regelen.
Maar wat de eigenaar dan wel doet is ze in de ochtend vroeg weer naar de wei brengen.

Hier betaal ik dan 160 euro voor per maand.

Waar ik wel extra voor moet betalen is:
25 euro voor een heel jaar kastgebruik.
25 euro voor een heel jaar stapmolen.
En dan alles wat je eet en drinkt in de kantine dan ;)

Ze organiseren ook zo nu en dan verkleed wedstrijden/ onderlinge wedstrijden.
En hier mag je gratis aan mee doen.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:13

Hier is volpension 200 voor pony, 250 voor paard omdat die grotere stal krijgt..
dus als je een pony hebt (onder 156 cm) dan vind ik het wel duur ja

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:25

ik vind het behoorlijk duur eerlijk gezegt
ik heb mijn paard op vol pension en betaal 200euro en daar zit alles bij in
ik heb een hele grote box
er is een binnen en buiten bak
en een loggeer cirkel
en een springweide
spoelplaats
en de paarden worden elke dag binnen en buiten gezet in het land (ook in de winter )
en zitten vlak bij het bos

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:27

ik betaal 150 euro all in

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:32

Ik betaal ook €140 all-in, maar ik denk dat dat in Zoersel wel de normale prijs is :p

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 20:34

amai jullie betalen toch wel vaak maar tusse de 150 a 200 ALL IN
maar ja heb rond gekeken en nergens iets in de buurd gevonden dat dat ook biedt,
ook zoekertje op bokt gezet maar niemand reactie...

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:36

Ik betaalde €160,- voor een full-pension, wat inhoud dat ik alleen maar hoefde te poetsen en te rijden..
Hoefsmid, wormkuur e.d ging collectief en betaalde je €20,- voor wanneer nodig.

Maar dan heb ik ook veel geluk gehad, was een uitstekende stalling!