kasten voor pensionstalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:47

Hou er wel rekening mee dat westernzadels doorgaans niet in zulke kasten passen omdat ze langer zijn. Ook hebben die een brede zadelsteun nodig in plaats van een stang.

Ik persoonlijk zou minimaal 3 van die kasten nodig hebben om alles kwijt te kunnen maar dat komt door het aantal voertonnen en het aantal dekens die ik nodig heb.

Anoniem

Re: kasten voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:51

Voertonnen zet je toch niet in je zadelkast?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:52

Als de kasten toch te klein zijn, willen mensen er soms een 2e kastje bij huren, ik ken iemand die daar 15,00 euro voor in de maand moet betalen.
Maar dan moet je dus meer kasten dan stallen hebben, anders kan dat sowieso niet.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:54

Ik denk dat je nooit alle klanten blij kan maken, westernzadels kunnen vaak niet in een standaard kast, mentuig en een zadel vaak ook niet of je moet het tuig gerold ophangen of het geen probleem vinden dat het over/langs het zadel hangt.

Als je geen rommel wil denk ik dat het misschien handig is om in het regelement op te nemen dat je buiten de kast geen spullen zonder toestemming mag opslaan. Of beschrijven wat ze aan de box mogen hangen qua hoeveelheid.

Ik zie vaak op stallen een touwtje aan de deur en dat is de plek om vol te hangen met dekens (ja meerdere), halsters, beenbescherming. Dan nog maar niet te spreken over de vele tonnen, dozen met voer/suplementen.

Persoonlijk ben ik gek op een inloopkast. Je kan hem zo diep maken als je wil, de breedte is een gewone deur. Je heb een mooie rij met deuren en alle rommel kan daar achter.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:00

Anthea schreef:
Voertonnen zet je toch niet in je zadelkast?

Op sommige stallen zal je wel moeten. 1x gehad dat er niks voor de box mocht staan of er aan hangen ivm orders brandweer, en er schijnen ook mensen te zijn die rustig de brok van de buren pakken voor hun paard.

Bredere kast (1m ong.) is voor veel mensen prettig, westernzadels passen er in, en tuig (ophang set zelf kopen) moet dan ook lukken. Het is wel zo dat hoe groter de kast hoe meer spullen er meestal in komen en dan is de kast weer te klein. Het is dus zoeken naar een maat die binnen de beschikbare ruimte past en niet zo mini is dat de basis van 1/2 zadels, grote poetskist, hoofdstel, halster, longeerzweep eventueel en wat los spul niet past.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:03

wij hebben verschillende kasten, maar waar mijn paarden in de schuur staan heeft iedereen een houten kast, ongeveer een hoogte van een standaard box en een breedte van .. ?

dan heb je 3 planken en kan je 2 en zelfs 3 zadels kwijt. :j, hier zijn we er erg blij mee want de meesten hebben hier toch wel heel veel spullen voor het paard :P

even kijken of ik een foto kan vinden..

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:50

R0oszs schreef:
wij hebben verschillende kasten, maar waar mijn paarden in de schuur staan heeft iedereen een houten kast, ongeveer een hoogte van een standaard box en een breedte van .. ?

dan heb je 3 planken en kan je 2 en zelfs 3 zadels kwijt. :j, hier zijn we er erg blij mee want de meesten hebben hier toch wel heel veel spullen voor het paard :P

even kijken of ik een foto kan vinden..

http://i1102.photobucket.com/albums/g44 ... fb0445.jpg

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:02

Ik weet niet of er westernruiters bij je op stal staan of komen?
Zij hebben nl een grotere kast nodig :D ongeveer 75cm x 75cm x ong 200cm

Afbeelding

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:47

ik ga niet iedereen een zadelkast geven waar ALLE spullen in kunnen. dat is voor mij gewoon geen optie en dat wil ik ook niet :)

een degelijke kast waar de nodige spullen in passen vind ik ruim voldoende. anders kan ik namelijk beter een aparte loods gaan bouwen voor mensen met al hun spullen. de rest kan je toch mee naar huis nemen? :)

zelfde geld voor voertonnen, dat wil ik er gewoon niet hebben.

Horsea_nl

zadel mag inderdaad wel wat hoger. maar denk dat ik de indeling zelf zou kunnen bepalen :)

Horsea_nl

MissYvette4u schreef:
Ik weet niet of er westernruiters bij je op stal staan of komen?
Zij hebben nl een grotere kast nodig :D ongeveer 75cm x 75cm x ong 200cm

Afbeelding

is inprincipe niet mijn doelgroep

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:49

Vjestagirl schreef:
Zelf houten kasten (laten) ontwerpen en (laten) maken?

Hout wordt vaak aangetast door het vocht en is niet altijd muis-proef.
Door het vocht gaat het hout werken en sluiten deuren vaak niet goed af, dus een muis ik zo binnen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:49

mika11 schreef:
Als de kasten toch te klein zijn, willen mensen er soms een 2e kastje bij huren, ik ken iemand die daar 15,00 euro voor in de maand moet betalen.
Maar dan moet je dus meer kasten dan stallen hebben, anders kan dat sowieso niet.

dat is bij mij inderdaad een optie :) en zadelkasten erbij kopen lijkt me niet zo'n probleem

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 22:50

Electra63 schreef:
Vjestagirl schreef:
Zelf houten kasten (laten) ontwerpen en (laten) maken?

Hout wordt vaak aangetast door het vocht en is niet altijd muis-proef.
Door het vocht gaat het hout werken en sluiten deuren vaak niet goed af, dus een muis ik zo binnen.

ben ik ook bang voor ja.. maargoed die ijzeren kastjes blijven ook niet goed.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:50

Geen voertonnen? Waar gaan mensen dan hun voer laten?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:06

Wij hebben een paar algemene zadelruimtes, iedereen heeft eigen kast voor borstels, dekjes, cap, laarzen etc. en daarnaast hebben wij een voerton staan (voor extra), want gevoerd wordt er door stal. De kasten zijn allemaal verschillend, maar als ik bij ons kijk, blijven de ijzeren kantoorkasten toch het beste.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:10

Heyhey

Ik heb zelf een kast gekocht, wel een wat duurdere kast, maar prima na te maken.

die van mij is 210 hoog, 90 breedt en 70 diep...

Dit is een foto van mijn kast

Afbeelding

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:28

Vjestagirl schreef:

wij voeren?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:29

Electra63 schreef:
Wij hebben een paar algemene zadelruimtes, iedereen heeft eigen kast voor borstels, dekjes, cap, laarzen etc. en daarnaast hebben wij een voerton staan (voor extra), want gevoerd wordt er door stal. De kasten zijn allemaal verschillend, maar als ik bij ons kijk, blijven de ijzeren kantoorkasten toch het beste.

heb al aardig wat bekeken, de ijzeren zadelkasjes zijn snel lelijk. en kantoorkasten vind ik ook niet echt een mooi aanzicht voor het bedrijf :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:29

Horsea_nl schreef:
Vjestagirl schreef:

wij voeren?

Alles? Mijn pensionstalhouder voert ook, gewone basisbrok, maar bijna iedereen voert zelf iets bij, of het nou wortels zijn, luncerne, muesli, summerfitkoeken... Ik geloof dat iedereen wel iets extra's heeft staan voor z'n paard. Niemand voert ook hetzelfde bij, iedereen heeft andere zakken... Als ik dat niet zou mogen neerzetten zou k dat toch wel erg jammer vinden...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:32

Ik heb trouwens wel een ijzeren kast, een hele oude al.
Maar die worden juist helemaal niet lelijk, is een reuze sterk ding.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 23:37

Vjestagirl schreef:
Horsea_nl schreef:

wij voeren?

Alles? Mijn pensionstalhouder voert ook, gewone basisbrok, maar bijna iedereen voert zelf iets bij, of het nou wortels zijn, luncerne, muesli, summerfitkoeken... Ik geloof dat iedereen wel iets extra's heeft staan voor z'n paard. Niemand voert ook hetzelfde bij, iedereen heeft andere zakken... Als ik dat niet zou mogen neerzetten zou k dat toch wel erg jammer vinden...

snap wat je bedoelt. maar dat zie ik dan wel. in principe wil ik niks los :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:37

als je zelf een beetje bijvoert, kun je dat toch ook in de kast in een bak of ton bewaren? niemand die daar last van heeft en het staat niet in het zicht of in de weg.

Voertonnen bij de stal is vooral bij doe het zelf stallen of stallen waar men zelf voor het krachtvoer moet zorgen, maar dat wel gevoerd wordt door de staleigenaar. Die moet er dan bij kunnen, of collegastalgenootjes, en dan is een voerton in een afgesloten kast niet zo praktisch.

TS begint een volpensionstal als ik het goed begrepen heb, dus dan wordt er gevoerd met voer wat daar in voorraad is, waarschijnlijk vanuit een voerkar.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:37

Misschien niet mooi, maar ze blijven het wel lang goed doen. Ik heb zelf een hele grote walk-in kast voor alle spullen en ik vind het ideaal. Je hoeft niet meer al je extra dekens en dekjes, transportbeschermers en what have you not thuis te bewaren. Dus ik zou ze zo groot en robuust mogelijk maken. En inderdaad, iedereen voert wel iets bij, dus dat moet er ook in kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:39

Vjestagirl schreef:

Het meeste past makkelijk in je kast.. Ik heb ook pavo supplementen in mijn kast staan. Gewoon in een emmer en hup in de kast..

Het is niet heel slim om dat zo toe te laten, voer tonnen etc. Dan nemen ze ook al snel zakken brood mee of ze vergeten een keer de deksel en alles zit vol muizen.