Stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:39

eu ja :o
winia4ever schreef:
wat dacht je van wormspuit, hoefsmid..

Lieshorses schreef:
Ik snap het wel hoor! Ik wou dat ook heel graag, maardat is zo'n lang verhaal ik ga dat nu niet vertellen.
Meestal is het in verhalen zo: ( ookal denk ik niet echt dat het mag ) Je mag je paard gratis stallen als je helpt op de manege, en hooi en stro enz. kun je dan zelf betalen, Zoek ook nog een ander bijbaantje enzo. Misschien kom je er wel aan, en anders huur je eerst een verzorgpony! :j +:)+
Je kunt wennen hoe het is om een pony te onderhouden en kan heel misschien je pony later overkopen, ( als ze hem weg willen ) ideaal toch?
Maar een eigen paardje wordt denk toch echt te duur, om een buitenpaardje met schuilstal te onderhouden heb je dit nodig:

-stalbedekking
-voer
-water voorziening
-poetsspullen
-zadel en hoofdstel ( ik zag dat je er al voor had gespaard )
-halster+touw ( heb je ook zelfs soms gratis! )
-kruiwagen+mestvork om uittemesten
-dekjes ( heb je al heel erg goedkoop en soms gratis )
-genoeg gras

En voor het "luxe"
-peesbeschermers/bandages
-handschoentjes voor jezelf
-dekens
-transportbeschermers
-trailer

stefany2609

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 13:49

xD

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:22

Ojaaa.... geen wormenkuurtjes, bekappen, ijzer erop zetten, vliegenspray en dierenarts kosten en al die medische dingen niet vergeten!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:29

Zeg TS heb jij niets beters te doen, dan alleen maar mensen voor de gek te houden? Onlangs heb je ook al een topic gestart waarin je het over een verwaarloosde pony had en dat bleek dus een grap te zijn. Nu zou je verhaal in dit topic echt waar kunnen zijn, maar ik heb daar sterk de twijfels over!!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:36

Was dat niet dat topic over nablia ofzow?

it_is_me schreef:
Zeg TS heb jij niets beters te doen, dan alleen maar mensen voor de gek te houden? Onlangs heb je ook al een topic gestart waarin je het over een verwaarloosde pony had en dat bleek dus een grap te zijn. Nu zou je verhaal in dit topic echt waar kunnen zijn, maar ik heb daar sterk de twijfels over!!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:37

Ja, inderdaad

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:40

Hmm... Is het indd wel echt waar? Ik heb er geen problemen mee hoor... alleen wou ik even waarschuwen dat als je allemaal neptopics maakt je OOk geband kunt worden ;)

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:03

zat ff mee te lezen ( had echt niets beters te doen ) maar wat een onzin , nu is TS zover dat er niemand meer is ,( hoop ik ) die een pony ,als verzorg pony, aan haar toe vertrouwd , ik zeker niet .

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:44

Wow staling voor 25 euro dan zou ik direct een heel zwikkie paarden neerzetten (y), het is duidelijk zomervakantie.

Leuk hoor dat je een paard wilt en achter de rug om van je ouders wilt doen maar gaat duidelijk ten koste van. Stal is matig en prijzen absoluut onrealistisch. Verder stalling per 2 maanden (???)

stefany2609

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 11:27

kom op.. niet alle forum die ik open zijn nep. dat was de enige die nep was.
ik zou mijn eigen pony of verzorgpony nooit te nimmer zo behandelen
ik zoek serieus een verzorgpony en jullie kunnen er misschien wel over gaan zeuren dat het nep is.
maar ik weet zelf wel dat deze dus echt gewoon echt is.
ik hou van paarden. ik snap daarom ook niet dat ik dat topic sowieso heb geopent. maar dat komt door mijn onzekerheid.
nogmaals het spijt me. maar ik kan de klok niet terug draaien weet je.
van fouten kun je leren. trouwens. mijn vriendin heeft een paard en die is nu op vakantie, die vertrouwt mij ook toe om er tijdelijk voor te zorgen. alsof ik nadat ik een neptopic heb geopent ineens niet meer goed voor paarden zou gaan zorgen.

@curly85 het is ook een niet zo goede manege ben ik achter gekomen. ik zal mijn toekomstige paard daar ook nooit neer zetten!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:01

Wees voortaan dan gewoon eerlijk en denk eerst na voor je iets doet. Ook zijn er al genoeg soortgelijke topics te vinden. Heb je de zoekmachine al gebruikt? In die topics worden adviezen gegeven als zoek een verzorgpony i.p.v. er een te kopen vooral als je ouders er niet achter staan. Met een verzorgpony heb je al die verplichtingen niet, die je bij een eigen pony wel hebt. En kan je kijken of je het echt wel wilt en er ook voor kunt zorgen. Het blijkt vaak toch weer dat jonge paardenmeisjes na een tijdje zijn uitgekeken op een pony en dan gewoon niet meer komen...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:03

Ze heeft het toch gezegt? Pfft wat is bokt weer saai bezig zeg, mogen de jeugdjes wat lol hebben? :')

it_is_me schreef:
Wees voortaan dan gewoon eerlijk en denk eerst na voor je iets doet. Ook zijn er al genoeg soortgelijke topics te vinden. Heb je de zoekmachine al gebruikt? In die topics worden adviezen gegeven als zoek een verzorgpony i.p.v. er een te kopen vooral als je ouders er niet achter staan. Met een verzorgpony heb je al die verplichtingen niet, die je bij een eigen pony wel hebt. En kan je kijken of je het echt wel wilt en er ook voor kunt zorgen. Het blijkt vaak toch weer dat jonge paardenmeisjes na een tijdje zijn uitgekeken op een pony en dan gewoon niet meer komen...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:04

Sorry, Ik geloof het wel :o :) sorry

stefany2609 schreef:
kom op.. niet alle forum die ik open zijn nep. dat was de enige die nep was.
ik zou mijn eigen pony of verzorgpony nooit te nimmer zo behandelen
ik zoek serieus een verzorgpony en jullie kunnen er misschien wel over gaan zeuren dat het nep is.
maar ik weet zelf wel dat deze dus echt gewoon echt is.
ik hou van paarden. ik snap daarom ook niet dat ik dat topic sowieso heb geopent. maar dat komt door mijn onzekerheid.
nogmaals het spijt me. maar ik kan de klok niet terug draaien weet je.
van fouten kun je leren. trouwens. mijn vriendin heeft een paard en die is nu op vakantie, die vertrouwt mij ook toe om er tijdelijk voor te zorgen. alsof ik nadat ik een neptopic heb geopent ineens niet meer goed voor paarden zou gaan zorgen.

@curly85 het is ook een niet zo goede manege ben ik achter gekomen. ik zal mijn toekomstige paard daar ook nooit neer zetten!

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:08

Heel goed dat je een verzorg pony gaat zoeken.
Als je een goede en trouwe verzorgster bent en blijkt te zijn voor de eigenaar, dan ben je goud waard ;)
Je kan deze pony dan vaak een paar dagen helemaal als de jouwe beschouwen!
Succes meid

stefany2609

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 12:06

bedankt dat jullie me nu wel geloven.
en bedankt!!
mijn ouders hebben gezegt dat als ik een baantje zoek, ik een pony mag.
dus nu zit ik met een probleem. ik weet niet wat ik nou zou doen. voor een pony sparen, of een verzorgpony zoeken...

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:39

Ik zou een verzorgpony zoeken kijken of je het echt kan opbrengen de 7 dagen in de week weer of geen weer enz. Verder als je een baantje hebt, heb je dan ook automatisch minder tijd voor je paard......

stefany2609

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:51

dat is waar.
maar iemand kan regelen dat ik en mijn vriendin ieder een volwassenloon krijgen. en dat we dan maar 3 dagen in de week van 7 tot 12 werkenn. valt dus wel mee!

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:39

meid zet het uit je hoofd!!!
dit is echt een penny droom , en je hebt geen benul van wat een
paard / pony kost!
da
hoefsmid
stal wei
en nog maar niet te spreken over de voerkosten
mensen met een baan moeten nu al hun paarden verkopen
omdat de kosten te hoog oplopen .
En als jou ouders hier zo makkelijk over denken is dat zwaar
respecloos naar jou en je misschien toekomstige paard
voor jou omdat dit echt een hele zware teleurstelling gaat worden
en voor het paard omdat die te kort gaat komen
omdat ji kennis geld etc mist om een paard te houden
een naam voor een paard bedenken is wel het laaste waar je aan hoeft te denken !
dit zal niet zo aardig overkomen , maar is wel duidelijk
ben eerlijk naar jezelf je kunt geen paard kopen !
een paard is een levend wezen die afhankelijk is van jou zorg het is geen barby pop

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:04

Neem een verzorgpony en een bijbaantje, Het is niet dat je van geld heel gelukkig wordt maar liever te veel dan te weinig eh? ;)
En je zult zien! Een paard kost veel tijd, maar als je genoeg geld hebt dan lukt het je vast! Veel mensen zeggen dat het een echte pennydroom is, maar echt waar, als je genoeg hebt hoef je niet te denken dat je droom half nep is! :)

Veel succes!

stefany2609

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 15:16

lieve mensen. ik weet wel hoeveel het kost, mijn ouders willen meebetalen en het is niet zielig als ik er 1 koop want dat levert geen problemen op.

en ik kan gratis stallen, hoefsmid komt ook gratis en dierenarts komt om de zoveel tijd een gratis controle geven:D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:41

Das fijn, maar je weet dat de gemiddelde prijs van een inenting al 30 euro is? ;)

stefany2609 schreef:
lieve mensen. ik weet wel hoeveel het kost, mijn ouders willen meebetalen en het is niet zielig als ik er 1 koop want dat levert geen problemen op.

en ik kan gratis stallen, hoefsmid komt ook gratis en dierenarts komt om de zoveel tijd een gratis controle geven:D

stefany2609

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 05:07

ja ik weet alles:d
alles komt goed!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:05

Prima :)

stefany2609

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 21:36

uhu:D