wanner gaat jullie paard op stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

staat jullie paard al op stal?

ja het hele jaar door dag en nacht
6 (7%)
per october als het weer gaat omslaan gaan ze op winterstalling
19 (23%)
ze staan nu al snachts op stal
34 (41%)
nee hoor ze staan nog de hele dag en nacht buiten totdat het echt niet meer kan!
22 (27%)

Totaal aantal stemmen: 81

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:41

Mijn paarden staan 24/7 het hele jaar door buiten. Mijn optie staat er niet tussen dus.

Ik ben zeker niet de enige die zo zijn paard houd.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:47

Mijn optie staat er ook niet tussen... bij ons staan de paarden vanaf eergisteren tot mei helaas weer dag en nacht op stal. Van mei tot september mogen ze weer naar buiten. Mijn paard staat sowieso alleen overdag buiten in het weideseizoen.

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:30

Volgende week denk ik, ze staat al met deken, dus met de regen moet ze nu al binnen blijven, amar volgende week houden we dr denk ik helemaal binnen.

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:35

Vannacht voor het eerst de paarden binnen gehad Haha!
Meer omdat het gister de hele dag had geregend en gisteravond hard begon te waaien. Vanmorgen was het weer lekker weer en de komende dagen zullen ze 's nachts gewoon weer buiten blijven. Wel krijgen ze een extra handje brok nu het af begint te koelen..

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:31

die van mij gaan per 1 november 's nachts naar binnen, overdag gaan ze dan wel naar buiten (hoe slecht het weer ook is) Vanaf 1 mei gaan ze weer dag en nacht naar buiten. Mijn shet blijft misschien het hele jaar buiten als ie gezelschap kan krijgen en een schuilhok.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:36

Mijn paard staat overdags een paar uurtjes in de wei en
s'nachts gewoon op stal, en als het regent blijft hij gewoon binnen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:51

mijn optie staat er niet echt bij. Mijn paard gaat het hele jaar door iig een aantal uren pd naar buiten. Het hangt alleen van het weer af of hij in de wei staat (de hele zomer zowiezo) of in de bak. Bij erg slecht weer gaan ze de bak in om te voorkomen dat ze de wei aan gort trappen. zomers gaan ze van 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds naar buiten in de winter van 1 tot 6. "s nachts gaan ze altijd naar binnen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:17

Ik heb maar voor optie 3 gekozen.
Onze paardjes staan het hele jaar door ´s nachts altijd binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:32

Lientje schreef:
Mijn paard staat zoveel mogelijk buiten, ook al regent het of waait het hij blijft buiten, ik vind dat veel gezonder voor paarden, daar worden ze hard van. Pas in de winter als het sneeuwt of heel hard vriest komt hij in zijn stal te staan.

daar heb je wel gelijk in Lientje maar ik denk dat het ook afhankelijk is van het ras, wat voor een paard heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:34

smurf schreef:
paard staat zoveel mogelijk buiten alleen al s de bodem bevroren is, moet ie op stal (en breekt daar de hele boel af....)

haha nou zo'n paard heb ik ook, ik doe dr op stal omdat ik het zielig vindt als het weer zo lecht is maar ik doe haar er zeker geen plezier mee! Tong uitsteken

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:37

Chiqa"]
[quote="Lientje schreef:
Mijn paard staat zoveel mogelijk buiten, ook al regent het of waait het hij blijft buiten, ik vind dat veel gezonder voor paarden, daar worden ze hard van. Pas in de winter als het sneeuwt of heel hard vriest komt hij in zijn stal te staan.

daar heb je wel gelijk in Lientje maar ik denk dat het ook afhankelijk is van het ras, wat voor een paard heb je?
[/quote]

Ik denk dat we dit sterk overdrijven, een kwpn'er, arabier of wat dan ook kan ook best buiten blijven hoor! Als je maar wel een goede schuilstal hebt.

Mijn paarden staan zomers alleen overdag buiten en 's winters ook, alleen dan nog wat korter Boos!

En je begrijpt het vast al: ik ben nog steeds op zoek naar een plekje met een schuilstal Cool

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:38

Die van mij staat sinds afgelopen maandag (8 september) 's nachts op stal.

Hij gaat nu om 8.00 uur weer de wei in en na mijn werk (en eten) haal ik hem er weer uit. dat is zo rond 19.00 uur. Hij vindt het helemaal niet erg en staat alweer iedere avond bij het hek te wachten en sleurt mij dan zowat mee richting stal Lachen
Want stal betekent eten! Haha! De wei is kaal en nu dus echt alleen nog een uitloop.

Ik heb hem trouwens met dit weer wel een regendeken op in de wei.
Vanaf eind november gaat hij denk ik pas in de middag naar buiten en haal ik hem `s avonds weer binnen.

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:24

die van mij staan dag en nacht buiten maar ik heb danok een haflinger.
strax als ze niet meer ind e wei staan bij de buren komt ze weer thuis te staan en komt dan af en toe buiten voor de rest op stal....

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:28

Nu staan ze overdag meestal nog wel zo'n 3 uur buiten hoor. 's Nachts doe ik ze zowiezo altijd al naar binnen. Maar ook in de winter probeer ik ze toch altijd wel eventjes een uurtje naar buiten te laten in de wei. Mijn probleem is dat ik geen paddock of bak heb en alleen de wei tot me beschikking heb. Vaak word die dan heel blubberig en dat is zo'n ramp Boos! Daarom wil ik het dit jaar ook anders doen zodat de wei niet helemaal kapot wordt getrapt, maar hoe Verward

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:32

Die van mij staat elke avond en nacht op stal en overdag buiten.
's Zomers gaat ze tegen een uurtje of negen naar binnen, nu staat ze alweer om half zes op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:32

ellenlouise schreef:
En je begrijpt het vast al: ik ben nog steeds op zoek naar een plekje met een schuilstal Cool

ik heb dus een arabier en ik heb geen schuilstal maar wel een hele moiie weide het gras is nog lang niet op dat scheelt, ik heb ook geen schuislatl maar ze gaat per 1 october wel op stal...heb je al een advertentie gezet?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:54

Mijn paard staat nu (eigenlijk het gehele jaar) 's nachts op stal en vanaf oktober gaat hij helemaal nietmeer in de wei. Vanaf mei pas weer.

Cleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:05

365 dagen per jaar dag en nacht op het land.
Mocht er iets zijn waardoor ik hem op stal wil/moet zetten heb ik wel een vaste stal tot mijn beschikking. Die zeg ik echt niet op Knipoog

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:21

ze staan bij ons zoiezo al elke avond op stal, hij wil de paarden 's avonds niet buiten hebben. Ook als er voor een aantal uur niemand op stal is gaan ze naar binnen.

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:15

Mijn paard en zijn weidegenootjes gaan per 1 oktober weer op stal en dan komen ze er de eerste 2 maanden overdag nog uit en later staan ze dag en nacht op stal.
Maar ik vind het weer idd al een tijdej niet lekker dus misschien dat ik hem eerder op stal ga zetten. Hij krijgt iig zijn deken buiten op over een weekje.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:20

Mijn paard staat in de zomer 24/7 buiten. Per oktober gaan de pensionpaarden 's-avonds op stal en bij regenachtig weer heeft de eigenaar ze het liefst de hele dag op stal. Daar heb ik problemen mee omdat ik 1) een tinker heb die zoveel mogelijk naar buiten moet, en 2) je maar 1x in de week mag uitmesten dus je begrijpt dat het al na een paar dagen een zootje is in de box. Dus ik ga haar denk ik ergens anders 24/7 buiten zetten. Ik heb vorig jaar een rambo rhino waterdichte deken gekocht, als het echt gaat ijzelen of enorm regenen krijgt ze die om.