Welke soort insectenspray gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Welke soort insectenspray gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:33

ik smeer met derfen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:34

hehe ja vlot he.. was omdat ik toevallig net zelf zat te kijken voor vliegwerende middels.. :P Ik vind de blauwe zelf ook het leukste.. al zag ik dat ze ze alleen nog maar hebben in L.. En mijn paard zit telkens tussen L en XL in met zn grote kop.. dus ben nu mijn twee huidige maskers maar aan het inkorten onder de naaimachine.. :S Zo'n Funmasker gaat hem helaas voor mij dus niet worden voor mn knollie.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:35

veerust ken ik niet...
Bremsen bremse heb ik nu ook, maar niet echt een idee dat het goed helpt.

sylvia792

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:49

ik heb veerust voor in de stal en vliegvrij voor op mn paard

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:55

Hertshoornolie, maar dat stinkt echt vreselijk :( en dan een vliegenkap met vliegendeken op

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:56

Ik heb veerust(rond 10,-) en Bremsen bremse(rond de 23,-). En vind toch dat hier veerust beter helpt!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 10:27

Wat ik geschreven heb over de dazen hier moet ik helaas terug nemen. De paarden liepen hier gister voor het eerst op onze nieuwe wei en werden belaagd door enorm veel van die rot dingen. Ze gaan nu enkel als het bijna donker word de wei op tot middernacht en dan pas weer als ik dat vliegenspul heb. Zo zielig!!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:29

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:35

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 21:30

Vanmorgen heb ik twee kleine flesjes vliegenspul gekocht om toch iets te hebben terwijl ik in spanning mijn bestelling afwacht. Het ene flesje is Bremsen Bremse en de andere is van hetzelfde merk maar dan ultra fresh ofzo. Beiden werken voor geen ene moer! Nou klopt niet helemaal. Ze werkten terwijl ik het op de dazen spoot maar die kwamen al vrij snel terug met hun vriendjes. Gelukkig waren ze niet duur, beiden Eur 6.- . Probleem is dat mijn merrie nu met een acute hoefzweer staat en van gekkigheid niet weet hoe en waar te staan op de wei. Dus is ze bijna de hele dag op de paddock en in de stal geweest en staat ze nu lekker buiten in de regen te grazen en te ontspannen. Arme merrie!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:48

er bestaat geen wondermiddel tegen dazen, en geloof me ik heb echt alles geprobeerd, ook de dure endure, en het helpt echt niet. gewoon je paard goed inpakken met een vliegendeken eventueel met hals.
het ene paard is er veel gevoeliger voor dan de ander. wij hebben hier 9 paarden staan en de dazen zijn hier in grote aantallen aanwezig. mijn paardje is gelukkig niet zo gevoelig, maar er staat hier een vosmerrie die echt helemaal onder de bulten zit tot bloedens aan toe, gelukkig heb ik voor haar een vliegendeken gekocht en kan ze gewoon in het land overdag. dus elk paard reageert weer anders op dazen.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 21:54

criollolover schreef:
er bestaat geen wondermiddel tegen dazen, en geloof me ik heb echt alles geprobeerd, ook de dure endure, en het helpt echt niet. gewoon je paard goed inpakken met een vliegendeken eventueel met hals.
het ene paard is er veel gevoeliger voor dan de ander. wij hebben hier 9 paarden staan en de dazen zijn hier in grote aantallen aanwezig. mijn paardje is gelukkig niet zo gevoelig, maar er staat hier een vosmerrie die echt helemaal onder de bulten zit tot bloedens aan toe, gelukkig heb ik voor haar een vliegendeken gekocht en kan ze gewoon in het land overdag. dus elk paard reageert weer anders op dazen.

Ben ik helemaal met je eens. Ik ben dan ook heel benieuwd of dat absorbine helpt. Zo niet dan gaan de paarden echt alleen nog maar in de avond uren naar buiten!

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:00

Ik gebruik ook eigenlijk altijd Veerust, werkt bij mijn paarden prima!

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:05

Wij maken zelf, dat is tenminste niet zo achterlijk duur!

(leegvliegenspulbusje met 1 deel citroensap en 3 delen azijn)

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 22:16

@ Regenpier; Been there, done that and didn't work. Helaas heb ik diverse middeltjes gemaakt die je met diverse ingredienten zelf kunt maken. Geen van allen werkte goed genoeg om mijn paarden echt behulpzaam te zijn tegen de dazen. Toch blijf ik geloven dat als je maar genoeg mixed en experimenteert er heus iets te maken is dat die ellendelingen op afstand houd. Maar ik ben het experimenteren beu en wil resultaat van een kant-en-klaar middel.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:20

ik heb op een internationale wedstrijd in frankrijk laatst tri-tec gekocht, het meurt naar een toiletgebouw en het helpt vrij goed moet ik zeggen :j ! beter dan bremsen iig, dat is waardeloos

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 22:26

Ik heb vandaag aan zoveel potjes, sprays, flessen en pakjes geroken dat ik er serieus over nadacht zo'n zwemmersklem voor mijn neus te gaan kopen en mijn paarden maar met een put-lucht zou gaan bedwelmen. Maar toen kwam de gedachte, wat als je dat klemmetje kwijt bent?? Wie verzorgt, beweegt en speelt er dan met je paarden als jij door het kokhalzen niet lang in de buurt van je paarden kan komen?? Sinds de geboorte van mijn kids ben ik zo gevoelig voor sterke onaangename luchtjes. Geen idee waar dat vandaan komt maar ik weet dat stink luchtjes mij ook van de paarden weg houd.......... :-(

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 01:19

Veerust *\o/*

heuvel2407

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:20

Wij gebruiken gewoon azijn.
Kun je opbrengen met een spons.
Ze verkleuren wel iets maar is beter dan geprikt worden

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:28

heuvel2407 schreef:
Wij gebruiken gewoon azijn.
Kun je opbrengen met een spons.
Ze verkleuren wel iets maar is beter dan geprikt worden

en dan blijven de dazen weg???? dat zou toch echt wel heel bijzonder zijn. wat voor speciale azijn is dat??

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:30

ik heb bremsen bremse maar ben wel op zoek naar een betere vliegenspray, het helpt niet voor een langere tijd. Hooguit 2 uurtjes..

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 22:10

Ik heb vandaag mijn Absorbine binnen gekregen. Helaas is het weer zo slecht dat ik het nog niet hoef te gebruiken. Als het beter word dan gaat het op de paarden. Ik ben zo benieuwd hoe het werkt!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 22:50

Gisteren heb ik het spul kunnen gebruiken. De paarden eerst even grondig gepoetst en ze daarna zo'n 5 min even aangebonden laten staan om de insecten hoeveelheden te bekijken. Die waren in grote getallen aanwezig. Ik was daarom ook vrij sceptisch. Dat spul zal die rot beestjes echt niet allemaal weg gaan krijgen maar goed. We proberen het!! Spuitfles gepakt en aan de slag. Inspuiten en na borstelen. POEFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF...............weg insecten! Ik wist niet wat ik zag. Een 10min daarna stonden ze zonder zwiepende staarten en schuddende koppies te eten. Ja, je leest het goed. Er zat geen insect meer op ze! Vandaag was het helaas weer bagger weer dus ik ben heel benieuwd of het bij een 2de keer weer net zo werkt als bij de eerste keer. (ik blijf sceptisch!!)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:51

Momenteel gebruik ik niets, maar normaliter Veerust. :)

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:16

gewoon veerust en dan de combi detol/azijn en water hoe simpel wil je het hebben, en gewoon azijn...schijnt idd goed te helpen.
O ja en op pad gaan met een bruin paard hahhaha helpt ook heel goed.
suc6 ermee