Geloof ook van HH ofzo... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dat betekent: uit de wei vissen, naar de boerderij lopen (half uurtje door de regen), laten eten in de regen (heb geen box), weer half uurtje in de regen staan dus, en weer terug lopen naar de wei, dus toch zo'n anderhalf uur in de regen.....dus maar lange stink waxjas aan en grote hoed op......en regenlaarzen (met stalen neuzen) aan.....
), een Australisch merk dat fantastische jassen maakt met 5 jaar garantie op de waterdichtheid.
* en onder mn jas was alles nog droog 

Ilindra schreef:Ik heb een lange waxjas van Driza-Bone (=dry as a bone), een Australisch merk dat fantastische jassen maakt met 5 jaar garantie op de waterdichtheid.
Ik heb hem ondertussen alweer een jaar of 8 maar blijf het een ideale jas vinden, voor de winter heb ik er een lamsvoering bijgekocht.
Ik rijd dus lekker droog en warm
Gelijk meegenomen dus. ikke schreef:Ik heb er vorig jaar op de western experience eentje gescoort voor 75 euro!!! Die vent wist dus echt niet wat ie stond te verkopen![]()
Gelijk meegenomen dus.
) smurf schreef:wat dacht je van een thermobroek, daar zat ik altijd mee op de kar, maar kouwe tenen hebben ze nog nix voor uitgevonden bij mij, niets werkt!
Op de een of andere manier weet de regen t namelijk uit te kiezen, dat wanneer ik opstijg het begint te regenen.Dus dan had ik nog geen thermobroekkie mee.Ilindra"]
[quote="ikke schreef:Ik heb er vorig jaar op de western experience eentje gescoort voor 75 euro!!! Die vent wist dus echt niet wat ie stond te verkopen![]()
Gelijk meegenomen dus.
)
). Er zitten ondertussen wel al wat gaten in de mouwen, maar ik ben zo gehecht aan dat ding dat ik er nog steeds in rondloop. Vorige winter heb ik me op aandringen van mijn moeder rot gezocht achter een nieuwe Barbour, maar die worden blijkbaar niet meer verkocht
Uiteindelijk toch één gevonden in een héél klein ruiterwinkeltje waar ze er nog een paar op zolder hadden liggen, maar die is eigenlijk een maat te groot, dus doe ik gewoon niet aan, & hij heeft verschrikkelijk veel centjes gekost
(dus als iemand interesse heeft in een tweedehands bijna niet gebruikte Barbour
) Dit jaar moet ik echt wel nog 's een nieuwe jas kopen, maar ik weet ook niet zo goed wat voor een.
kattebeest schreef:geen regenjas
gewoon katoenen t-shirt
en na het rijden eerst m'n beessie verzorgen
en dan douchen, droge kledij aan en met een kop choco voor de stoof!
Eleonoor schreef:Met wax jassen heb ik geen ervaring, leek mij gewoonweg te zwaar en te stug om mee te rijden. ALs ik nu buiten zou rijden rij ik met mijn KyraK waterdichte zomerjas, kan een goede bui houden terwijl ik gewoon kan doorrijden en niet te warm is.